[Java] Geheugen gebruik controleren van NT processen

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Is het mogelijk om in een java het geheugen gebruik van de draaiende processen op een Windows NT machine?
Ik wil nl. een klasse maken waarmee ik kan kijken wat het geheugen gebruik is van een process zodat ik actie kan nemen als dit te hoog wordt...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

ja

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Zou je ook wellicht een hint kunnen geven hoe?
Dit komt in de buurt, maar het is wel afhankelijk van die NSClient. Ik zou het het liefst zonder willen doen.
Ik ben nu aan het stuntelen door een commandline tool (pslist) de gegevens op te laten vragen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een echte Java API...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
vergeet niet dat je app nu wel NT specifiek aan't worden is.

je kan je app dus net zo goed in c++ c# of VB (of iets dergelijks) maken, want het grote voordeel van java (OS onafhankelijkheid) is nu weg

misschien is het slimmer om een apparte app te maken die die data uitleest, en deze data ergens opslaat (file, db oid) zodat jij met je java app nog steeds OS-onafhankelijk bezig bent

[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 13-01-2006 16:04 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik wil graag een Java klasse omdat ik via een andere Java app er toegang toe wil hebben. Daar komt ook bij kijken dat ik eigenlijk alleen Java ken.

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:01:
Zou je ook wellicht een hint kunnen geven hoe?
nee.

de hint kwam geloof ik niet over
BasieP schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:03:
want het grote voordeel van java (OS onafhankelijkheid) is nu weg
Dat vind ik niet het grote voordeel van java. Ik denk dan eerder aan schonere (managed code). Als de taal dus een keuze is zou ik in dit geval om dezelfde motivatie voor .Net gaan.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Reageer dan gewoon niet
.edit: En reageren op het modbeleid doe je maar via mail

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 13-01-2006 18:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik reageerde niet op het "modbeleid". Ik gaf toelichting waarom ik zo kort door de bocht reageer op een "google vraag".

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:05:
Ik reageerde niet op het "modbeleid". Ik gaf toelichting waarom ik zo kort door de bocht reageer op een "google vraag".
Ik weet dat ik hier niet op in moet gaan maar denk je serieus dat ik nog niet met google aan de gang ben geweest? Dat jij weet wat je zoekt en daarom met Google direct uit de voeten kunt betekent niet dat anderen dat ook kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 28-04-2006 19:51 ]

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
De aanpak via PSLIST can op zich wel werken maar het probleem dat ik daarmee heb is dat de proces-namen op 11 characters worden afgekapt en ik zo zelden van 1 specifiek proces de gegevens kan ophalen. Is er een andere CLI tool waarmee dit wel kan?

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik het nu 'opgelost' door een nieuwere versie van PSTools en dus PSList te downloaden. Deze versie pakt heel de naam zoals die in de taskmanager voorkomt. Wat dus inhoudt dat hij 15 chars pakt op win2000 en alles (tenminste nog geen grens tegen gekomen) op nieuwere windows versies.

Pagina: 1