Toon posts:

chello niet werkend met edimax 6004+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele dagen (trotse??) eigenaar van chello. Ik heb daarbij een perfecte cdrom gekregen welke het 1 op de 10x doet: de modem moet elke keer geactiveerd worden maar vaak zegt hij dat het activeren van de modem niet lukt (probleem 1). na vele malen proberen lukt het dan toch om internet direct op 1pc te krijgen. als ik de edimax 6004+ router ertussen gooi dan werkt het niet meer. ik krijg wel een ipadres dat begint met 80. en DHCP staat aan. DNS ontvangt hij automatisch. computer restarten, en dan werkt niets. MSN en gnotifier geven aan dat er DNS problemen zijn. Ik kan niet bedenken wat er nou fout is: ik denk dat er iets fout zit in de modem omdat als ik de stekker vervolgens rechtstreeks in de pc stop, ik dezelfde error krijg. MAC is goed gecloned

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Probleem 1, dat hij aangeeft dat het activeren van de modem niet lukt, houdt simpelweg in dat de computer (of router) geen IP-adres heeft gekregen. De cd heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Kijk gewoon in Windows of je een IP-adres krijgt en ga dan naar http://chello.upc.nl (of http://62.179.105.77) en registreer je modem en je netwerkkaart (of router). Ook met een publiek IP kun je gewoon op die pagina komen.

Verwijderd

Topicstarter
zou het type kabel (straight/cross) er mee te maken kunnen hebben? ik denk dat tussen beiden nu een straight zit.

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bel ff met de helpdesk en laat ze het mac van je PC flushen in hun systeem, daarna kun je de aanmeldpagina http://62.179.105.77 doorlopen mét de router aangesloten zodat het MAC van de router zelf geregistreerd wordt en je hebt nooit weer een aanmeld probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dus eerst alles aansluiten (modem --- cross utp ---- router --- straight utp --- pc) en dan de rommel flushen en vervolgens aanmelden via die site? en clonen hoeft niet meer dan??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:27 ]

• batsma
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
dus eerst alles aansluiten (modem --- cross utp ---- router --- straight utp --- pc) en dan de rommel flushen en vervolgens aanmelden via die site? en clonen hoeft niet meer dan??
Klopt inderdaad, omdat chello dan het mac adres van de router zelf registreerd in plaats van het gecloonde mac adres van de computer.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de enorm gebrekkig nederlandse titel haha ik lees hem nu pas na.. maar morgen ga ik het proberen en als het werkt, laat ik het even weten

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat ook wel eens vervelend wil doen, is als je een netwerk kaart aansluit op de router met hetzelfde mac-adres.

Chello doet daar heel vervelend mee, zodra 2 keer hetzelfde mac adres achter elkaar staatn blokkeerd het :S. Dus of idd je mac flushen, of je pc een ander mac adress 'spoofen'

Xbox Live ID:Notna8310

• batsma
  • Niet online
Notna schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:59:
Wat ook wel eens vervelend wil doen, is als je een netwerk kaart aansluit op de router met hetzelfde mac-adres.

Chello doet daar heel vervelend mee, zodra 2 keer hetzelfde mac adres achter elkaar staatn blokkeerd het :S. Dus of idd je mac flushen, of je pc een ander mac adress 'spoofen'
Ze zien bij chello alleen het mac adres wat direct op het modem is aangesloten (en dus ook geregistreerd is). dus in dit geval zou het een probleem moeten zijn tussen je router en PC.

[ Voor 53% gewijzigd door batsma op 15-01-2006 23:18 ]

Pagina: 1