Toon posts:

Verlopen DHCP-Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen !

Ik heb een vraagje over een fout die als volgt luid..

Fout vernieuwen interface: lanverbinding kan geen contact met de dhcp server maken. Aanvraag is verlopen !

als ik een kabel rechtstreeks van de modem in de computer beneden in de computer steek geen probleem internet runt snel en geen enkel probleem geeft ie aan..

als ik vervolgens een kabel van beneden naar boven trek rechtstreeks van modem naar de computer boven geeft die fout aan die ik heb weergegeven boven aan mijn topic..
en ja ik heb er al vanalles over gezocht en gedaan met protocollen weg doen en herinstalleren maar heeft geen resultaat opgelevert...

kan iemand me helepen met dit probleem .. ik ben niet zo'n superstar in dit soort dingen dus graag goede duidelijke uitleg..

Alvast hartstikke bedankt,
WalkeR _/-\o_

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien is het handig om ff te vermelden welke internet provider je hebt, om welk besturings systeem het gaat, welk modem, etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:32

Fido

C:\> park

Hoeveel IP adressen kan het modem uitdelen? MIsschien is de DHCP lease nog niet verlopen van de PC beneden waardoor de PC boven gewoon geen IP adres krijgt.
Gaat het link ledje op de netwerkkaart en modem wel branden?
Zijn de juiste stuurprogramma's geinstalleerd?
Wellicht is de netwerkkaart defect.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 23:46
Eerste wat in mij op komt is dat je kabel naar boven wellicht niet goed is..

- check of je wel netwerk link hebt (lampje wat gaat branden bij de netwerk aansluiting op je pc) of als die er niet is onder netwerk opties zorgen dat je netwerkkaart enabled is.

- Sjouw de pc van boven eens naar beneden en sluit die daar eens aan om zeker te weten dat het niet aan de pc ligt maar aan de kabel. (doet ie het beneden wel en boven niet dan weet je al dat er iets met de kabel aan de hand is) ( connectors er niet goed op bijv.. of je hebt een cross cable nodig of hij is als cross gemaakt en je hebt een straight nodig)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Of de netwerkkabel die je trekt is brak.

Is het dezelfde netwerkkabel die gebruikt?
Is het dezelfde computer boven en beneden (m.a.w.: heb je hem versleept)? Als het een andere computer is, kan het vanalles zijn.