Toon posts:

[HTML / FireFox] Content "springt" bij klikken op link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website in ontwikkeling waar de content per regel wordt weergegeven. Veel van deze regels zijn echter te lang om in de breedte op de pagina te passen. Geen probleem, de tekst mag gewoon doorlopen naar rechts. Gebruikers kunnen eventueel met de horizontale scrollbar de content bekijken.

Firefox geeft me echter een probleem, wat ik graag met het volgende gezellige stukje HTML illustreer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> New Document </TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<table width="100%" border="1">
    <tr>
        <td>22</td>
        <td><a href="#">23</a></td>
        <td nowrap="nowrap"><a href="#">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nulla eget arcu. Mauris ut enim. Curabitur sed purus facilisis velit laoreet venenatis. Aenean pede massa, viverra quis, scelerisque a, scelerisque molestie, orci. Quisque in arcu. Aliquam gravida enim sodales ipsum. In in lectus.</a></td>
    </tr>
</table>
</BODY>
</HTML>

De code bevat een tabel met 3 kolommen, de tekst in de derde kolom loopt over de paginabreedte heen. Als ik in FireFox op de link in de derde kolom klik, verschuift de content van de pagina op de 'mouse-down' naar links, zodat het begin van de link in de derde kolom tegen de linkerkant van de browser komt en de eerste twee kolommen niet meer zichtbaar zijn. Niet de bedoeling! De tekst moet gewoon stil blijven staan. Na het loslaten van de klik, schuift het hele zwikkie weer naar rechts.

Ik heb onder Win 2K/XP getest in FF 1.5 en 1.0 waar het fout gaat. IE 6.zoveel rendert het wel "correct"; de content beweegt niet bij klikken.

Kunnen jullie even meekijken?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

een # is toch een 'anchor', juist bedoeld om naar een bepaald stuk content te springen, misschien een 'undocumented feature' in ff ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Het komt omdat FF een border om de link heen plaatst en dan de link actief in beeld brengt (focussed). Om dit te verhelpen moet je geen # gebruiken ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
offtopic:
je weet dat je doctype incompleet is?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
thanks, inderdaad. FF moet de link niet focussen. Ik heb de href verwijderd en deze vervangen door een onclick handler.

code:
1
<a href="javascript:alert('blaat')">
veroorzaak namelijk ook de verschuiving (terwijl er geen # instaat!)

code:
1
 <a onclick="alert('blaat')">
gaat goed, er is geen verschuiving. Wel moet ik dmv van wat extra js de pointer in een handje veranderen en eventueel de tekst underlinen, maar dat prutsen we wel in elkaar.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:57:
Wel moet ik dmv van wat extra js de pointer in een handje veranderen en eventueel de tekst underlinen, maar dat prutsen we wel in elkaar.
Dat kan gewoon met CSS. Als iets geen link is moet je er geen anchor voor gebruiken...

Intentionally left blank

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04 11:24
in plaats van js kun je ook CSS gebruiken, misschien wat makkelijker

[ Voor 0% gewijzigd door Daspeed op 13-01-2006 15:07 . Reden: Grr, weer eens te laat :P ]

Pagina: 1