Toon posts:

[XP] USB werkt niet hotplug*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Recentelijk hebben wij 110 computers vervangen. Hierbij hebben wij een image gebruikt die op alle fronten, op het driver gedeelte na is gebaseert op het oude image.

Hardware:

Oude computers waarop het image gebaseert is:
Compaq EVO 500
Pentium 4 1800Mhz
512Mb DDr
20GB HDD, USB 1.1

Nieuwe computer waaraan het image is aangepast:
Compaq DC7100 convertable mini tower
Pentium 4 3200MHz
1024MB DDr
40GB HDD, USB 2.0

Software:
Windows XP SP1
Novell Client
Voor de rest draait er op de lokale computer weinig noemenswaardige software.

Officieel moet USB volgens Microsoft "hotplugable" zijn, normaal werkt dit ook bij W2(3)K/XP computers. Helaas is er met het maken van het nieuwe image waarschijnlijk toch iets mis gegaan waardoor USB niet meer hotplugable is. Aangezien wij met grouppolicy's werken is het ook niet mogelijk voor een gebruiker op een andere manier hardware te installeren.

Even kort samengevat:
Als ik nu als user of administrator inlog en ik plug een "USB mass storage" device in de computer wordt de "Found new hardware wizzard" gestart. De computer zou eigelijk "Unattended" dit soort hardware moeten installeren. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk voor een gewone gebruiker bijv. simpelweg een USB stick te gebruiken.

Wat hebben wij allemaal al geprobeert:

Ik weet dat het begrip eigenlijk veel te groot is, maar wij hebben echt al van alles geprobeert. Dit varieert eigelijk van het geven van rechten op bepaalde bestanden/mappen tot het uitschakelen van "Driver Signing" en vele andere mogelijkheden.

Op dit moment staan wij dus echt open voor alle suggesties, en zijn we dus eigelijk opzoek naar de persoon die denkt "Ik herken dit probleem".

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:41 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens even met te zorgen dat je PC zonder policies zit, hiermee sluit je dat in ieder geval uit, probeer dan vervolgens eens als administrator zo'n USB key te koppelen, wat gebeurt er dan?

Ik ga overigens nog wel even het OS in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik zou ook lavast eens gaan controlerne welke drivers windows nu voor je usb controllers gebruikt :)

Een gelijkaardig beeld kan je alleszins afdwingen dmv policies! Dus daar zou ik ook ens in gana spitten!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:35:

Even kort samengevat:
Als ik nu als user of administrator inlog en ik plug een "USB mass storage" device in de computer wordt de "Found new hardware wizzard" gestart. De computer zou eigelijk "Unattended" dit soort hardware moeten installeren. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk voor een gewone gebruiker bijv. simpelweg een USB stick te gebruiken.
Voor de duidelijkheid: volgens mij is jouw probleem dat die wizzard opgestart wordt en juist dat kan/mag niet als er een user aangelogd is. Corrigeer me als dit niet klopt ;)

Uit mijn ervaring is dat deze wizzard altijd eenmalig word gedaan zodra er iets nieuws in 1 van de usb poorten wordt gestoken, zelfs als hetzelfde apparaat in een andere usb poort wordt gestoken. Zover ik weet is dit standaard windows XP. Ik denk dat er geen andere oplossing is dan de image zo configureren dat reeds alle aanwezige usbsticks herkend worden op alle poorten. Of er moet de mogelijkheid zijn om users rechten te geven om usb apparaten te mogen installeren. (dit is op dit moment niet bekend bij me)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Kan je niet windows opnieuw installeren (direct met sp2 :P), daar een image van maken en dan kopieren? Als het voor 110 computers is loont dat ws wel de moeite lijkt me, anders moet je zo alle computers bij langs (als je al een oplossing vindt...)

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:33:
[...]

Voor de duidelijkheid: volgens mij is jouw probleem dat die wizzard opgestart wordt en juist dat kan/mag niet als er een user aangelogd is. Corrigeer me als dit niet klopt ;)

Uit mijn ervaring is dat deze wizzard altijd eenmalig word gedaan zodra er iets nieuws in 1 van de usb poorten wordt gestoken, zelfs als hetzelfde apparaat in een andere usb poort wordt gestoken. Zover ik weet is dit standaard windows XP. Ik denk dat er geen andere oplossing is dan de image zo configureren dat reeds alle aanwezige usbsticks herkend worden op alle poorten. Of er moet de mogelijkheid zijn om users rechten te geven om usb apparaten te mogen installeren. (dit is op dit moment niet bekend bij me)
Het is idd het probleem dat er geen rechten zijn om de drivers via de HW wizard te installeren. USB mass storage devices installeren normaal zonder gebruiker interactie tenzij de drivers niet "Signed" zijn door MS of dat er totaal geen drivers gevonden worden. Voorheen heeft hel altijd perfect gewerkt.

Aan de policies ligt het ook niet, dit hebben we al gecontroleert.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:27 ]

Pagina: 1