[Upgrade] ''Game'' PC

Pagina: 1
Acties:

• SrD
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02-2018
Hallo allemaal,

Ik was van plan een upgrade te doen, aangezien ik mijn huidige systeem niet meer vind voldoen om de nieuwste games te spelen, nou wil ik een upgrade doen maar heb ik een aantal punten waar ik niet uit kom.

Wat heb ik nu?
Antec Sonata Life Style Zwart, 380 Watt
AMD Athlon 64 3200+, Winchester 939
MSI K8N Neo4 Platium
TwinMOS 2x 512MB dual channel kit PC3200
GigaByte VGA GV-NX66T128VP TurboForce Edition 128 MB (6600GT)
WD 160 gb HD

Wat wil ik halen?
Antec Overture II 450watt
AMD Athlon 64 3700+ San Diego 939
Asus A8N-e
TwinMOS 2x1024 dual channel kit. PC3200
Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 EN7800GT/2DHTV
WD 160 gb HD (neem ik mee van oude pc)
DVD-drive e.d. neem ik ook mee.

Wat twijfel ik over?
  • Heb ik aan de 450 watt die in de Antec Overture II word geleverd genoeg?
  • De AMD 64 3700+ SD is iets duurder dan de AMD 64 3500+ Venice, is dit het waard?
  • Ik heb gekozen voor een Asus gfx kaart, zelfde merk als mobo. Las ergens hier dat mensen problemen hadden met de XFX versie van deze kaart icm Asus A8N-E, is dit verstandig? Aangezien de XFX standaard wel sneller geklokt zijn.
Alle andere tips zijn heel erg welkom!
Bedankt voor jullie tijd.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
Waarom doe je die mobo upgrade? Ik zie daar geen voordelen in.

Het verschil tussen een 3200+ en een 3500+ lijkt mij niet echt de moeite waard.

Wat doe je met je oude systeem :P

Verwijderd

De upgrade van 1gig naar 2gig intern geheugen heeft weinig tot helemaal geen invloed op de fps van spellen.

Die proc upgrade heeft naar mijn mening ook weinig zin. igg van 3200 naar 3500 is verwaarloosbaar.
Als ik zou upgraden zou ik een 3700 halen en die geheugen upgraden laten zitten.
Kijk deze link ook even na:
nieuws: Analyse: 'Halve GB te weinig, twee vaak te veel'

Alleen de 6600gt vervangen voor een 7800 heeft echt veel nut. Waarbij je echt veel winst kan halen.

De rest zou ik op dit moment overbodig vinden.

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 20:42
De upgrade van 1 naar 2 gigh heeft wel degelijk nut bij spellen als Battlefield. 1 gigh is gewoon te weinig. Zeker aan te raden dus.

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Woppie1979 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:30:
De upgrade van 1 naar 2 gigh heeft wel degelijk nut bij spellen als Battlefield. 1 gigh is gewoon te weinig. Zeker aan te raden dus.
1 gig is helemaal niet te weinig...

ik heb :

Tagan 480 watt
asus A8N-SLI
amd 64 3500+ venice
msi geforce 7800gtx 256
1 gb dane elec (2x512)

en het loopt als een trein....

[ Voor 4% gewijzigd door dartbord op 13-01-2006 12:34 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:28
Ik zou de processor zo laten, iig videokaart + geheugen upgraden, dan heb je nog geld over voor andere leuke dingen. Voeding alleen upgraden als dat nodig is. (Dat weet ik niet maar er zijn vast genoeg hier die je dat kunnen vertellen)

Specs

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
SrD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:20:
Hallo allemaal,

Ik was van plan een upgrade te doen, aangezien ik mijn huidige systeem niet meer vind voldoen om de nieuwste games te spelen, nou wil ik een upgrade doen maar heb ik een aantal punten waar ik niet uit kom.
Ueh, welke spellen kun je niet spelen dan??
NFS:MW draait bij mij super. F.E.A.R. draait bij mij aardig ook BF2 is goed te doen. En ik kom met mijn systeem niet eens in de buurt van de jouwe... ik zou voorlopig nog even wachten als ik jou was.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
misschien een raptop schijfje?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met games is vooral je videokaart belangrijk. En die is niet geweldig snel meer. Als ik jou was zou ik alleen die videokaart nemen, de rest is nog snel genoeg. 1GB geheugen bijprikken kan ook handig zijn voor de toekomst. BF2 heeft hier wel degelijk baat bij op hogere instellingen. En aangezien je met dit systeem wel weer even vooruit kan lijkt het mij wel zinvol om er 1GB bij te plaatsen.

• SrD
Ik doe de mobo upgrade omdat ik niet tevreden ben met de MSI K8N Neo4. Heb altijd asus gehad dus wil graag weer terug. Daarnaast heeft Asus A8N-e mogelijkheid om in de toekomst naar dual core te gaan, dit mist de MSI.

De 2 gig is idd handig voor games als Battlefield 2.
En ik upgrade het allemaal aangezien ik me oude systeem al (zo goed als) verkocht heb.

Alleen zit ik nog te twijfelen of ik voor de Asus 7800GT moet gaan of de XFX (die problemen schijnt te hebben met de Asus A8N-e ??)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SrD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:44:
Ik doe de mobo upgrade omdat ik niet tevreden ben met de MSI K8N Neo4. Heb altijd asus gehad dus wil graag weer terug. Daarnaast heeft Asus A8N-e mogelijkheid om in de toekomst naar dual core te gaan, dit mist de MSI.

De 2 gig is idd handig voor games als Battlefield 2.
En ik upgrade het allemaal aangezien ik me oude systeem al (zo goed als) verkocht heb.

Alleen zit ik nog te twijfelen of ik voor de Asus 7800GT moet gaan of de XFX (die problemen schijnt te hebben met de Asus A8N-e ??)
Ik heb de A8N SLI Premium en een XFX 7800GT Extreme... geen problemen tussen die twee :)

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Daarnaast heeft Asus A8N-e mogelijkheid om in de toekomst naar dual core te gaan, dit mist de MSI.
Met een bios-update kan de A8N-e dat ook aan hoor

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 19:02
Misschien een domme vraag maar waarom zou de MSI K8N Neo4 Platinum geen dualcore CPU's ondersteunen?
Wat ik trouwens zou doen, is enkel de videokaart upgraden. Die videokaart zal voor een veel grotere performance-winst zorgen dan de upgrade van de CPU. Als je games wil spelen op hoge resolutie is de videokaart namelijk veel sneller de beperkende factor dan de CPU. Misschien kan je dan nog even afwachten totdat de dualcore CPU's iets goedkoper worden (halverwege of eind 2006 bijvoorbeeld). En ik zou de XFX nemen indien die ongeveer even duur en hoger geclocked is :)
Of die 380 Watt voeding voldoende zal zijn, weet ik niet maar die 450 Watt is zeker voldoende! En als je echt de CPU zou upgraden, zou ik eerder de 3500 Venice overwegen dan de 3700+ SD aangezien dat zeer weinig verschil zal maken in games.
.Peter schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:53:
[...]

Met een bios-update kan de A8N-e dat ook aan hoor
Bedoel je niet de MSI? Want hij zegt toch net dat de A8N-E dualcore ondersteuning heeft? :)

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 13-01-2006 12:59 ]

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

bille

Don't call me Buff

Neem een X2-3800 cpu.. is vrij goedkope proc, maar gaat in de toekomst met games een stuk sneller zijn dan die 3700 die je op je lijstje hebt staan. Verder heb je zoals gezegd voorlopig nog niets aan meer dan 1GB intern. Het heeft momenteel in games vooral veel effect als je een duurdere vidkaart erin hangt. Je keuze voor een 7800GTX vind ik daarom een juiste keuze.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 15:57
waarom slepen mensen bij de discussie over 1 gig of 2 gig geheegen altijd Bf2 erbij?
maybe speelt de TS helemaal geen Bf2?
excuses als ie wel een BF2 addict is.

de CPU upgrade zou ik laten tbh.
geheugen upgrade ook omdat het best wel veel geld kan kosten en die performence boost is voor dat geld minimaal.
Mobo upograde idem of je moet erg ontevreden met de MSI zijn.
de VGA upgrade is het enige wat ik zie zitten.

ik zou zeggen doe de VGA upgrade de rest niet en leg dat geld weg om over 6 tot 9 maanden je mobo, CPU en geheugen naar het nieuwe amd socket AM2 te upgraden, want het verschill tussen wat je nu hebt en wilt gaan doen si minimaal, nu het geld weg leggen nog beetje sparen en strax AM2 zal een groter verschil geven.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je ander geheugen wil bij het Asus moederbord, kun je beter niet voor Twinmos gaan. Asus houdt over het algemeen niet van Twinmos, maar dit zou je nog kunnen checken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Bigbot schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:59:
waarom slepen mensen bij de discussie over 1 gig of 2 gig geheegen altijd Bf2 erbij?
maybe speelt de TS helemaal geen Bf2?
excuses als ie wel een BF2 addict is.
Om aan te geven dat er games zijn die er nu al baat bij hebben. Met het oog op de toekomst lijkt het me zinvol om er dan alvast 1GB bij te plaatsen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 19:47
RoD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Om aan te geven dat er games zijn die er nu al baat bij hebben. Met het oog op de toekomst lijkt het me zinvol om er dan alvast 1GB bij te plaatsen.
Eens. spellen (wow, fear, bf2, denk bijna alles wat een beetje recent is) draait gewoon beter met 2gb geheugen ipv 1. het stottert minder, wat de gameplay ten goede komt.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Die CPU wisseling heeft geen nut tenzij je gaat océn. Je hebt er meer aan als je een X2 3800+ koopt.

VGA kaart zit wel goed. Alleen er komen eind deze maand nieuwe wel eens waar niet van nvidia maar toch .... X1900 komt dan uit en de X1800 XL is al extreem goedkoop geworden.

En BF 2 speeld gewoon wel goed met 2 GB en niet met 1 GB. DAt is mijn ervaring. Bij 1 GB had ik nog last dat hij moest inladen en dan heb ik een Raid 0 setup en dus behoorlijk snelle hd's transfer rates. Maar als je dan ging vliegen wou het af en toe zo stotteren dat je neerstorte met 2 gb was dit helemaal weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 13-01-2006 13:05 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Laagvliegerke schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:57:[...]

Bedoel je niet de MSI? Want hij zegt toch net dat de A8N-E dualcore ondersteuning heeft? :)
Yep, je hebt gelijk, sorry.

• SrD
Br3zip schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:59:
Als je ander geheugen wil bij het Asus moederbord, kun je beter niet voor Twinmos gaan. Asus houdt over het algemeen niet van Twinmos, maar dit zou je nog kunnen checken.
Waar komt deze info vandaan?
Lijkt me raar want Best Buy Guide heeft ook TwinMOS geheugen met Asus A8N-SLI?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou voor een GeForce 7800GT gaan omdat GeForce 7800GTX een beetje te snel is voor de huidige processors.
nieuws: GeForce 7800 GT en GTX in het strijdperk

Met 1GB ram kom je toe, tenzij als je speciale eisen zoals ik heb. 55MB fototje fotosoepen, memoryleak van Firefox,...

Met 380W A-merk voeding kom je toe.

Je kan nog altijd wat harde schijven erbij doen, schijven krijg je toch vol.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SrD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:07:
[...]
Waar komt deze info vandaan?
Lijkt me raar want Best Buy Guide heeft ook TwinMOS geheugen met Asus A8N-SLI?
Als je de reacties leest, zie je dat het soms toch wordt afgeraden. Vraag dus even de desbetreffende winkel.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 15:57
RoD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:00:
[...]

klopt wel maar dit is denk ik ook voor een deel omdat de BF2 engine niet echt helemaal super effectief is of hoe je het wilt noemen.
maar nadeel is dat als je nu 2x 1GB DDR geheugen koopt je dit als je upgrade naar AM2 weer kunt weg doen omdat je dan 2 GB DDR2 nodig hebt.
daaromz eg ik ook dat ie beter alleen de VGA kan kopen en de rest vna de upgrade kan laten wachten tot AM2 wat hem een grotere performence boost zal geven en 2 GB DDR2 is denk ik tegen dta punt goedkoper dan nu 2 GB DDR.

• RoD
  • Niet online

RoD

Bigbot schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:14:
[...]

klopt wel maar dit is denk ik ook voor een deel omdat de BF2 engine niet echt helemaal super effectief is of hoe je het wilt noemen.
maar nadeel is dat als je nu 2x 1GB DDR geheugen koopt je dit als je upgrade naar AM2 weer kunt weg doen omdat je dan 2 GB DDR2 nodig hebt.
daaromz eg ik ook dat ie beter alleen de VGA kan kopen en de rest vna de upgrade kan laten wachten tot AM2 wat hem een grotere performence boost zal geven en 2 GB DDR2 is denk ik tegen dta punt goedkoper dan nu 2 GB DDR.
Tsja, dit is meer een keuze van de TS. Persoonlijk had ik er wél 1GB bijgezet. Het is maar net wat de TS in de toekomst nog wil upgraden.

Verwijderd

SileX schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Ik heb de A8N SLI Premium en een XFX 7800GT Extreme... geen problemen tussen die twee :)
Hier sluit ik me ook bij aan, de A8N-E met een XFX 6800, en nog geen probleempjes gehad
Pagina: 1