waarom zo moeilijk doen? Het oude vertrouwde atx-ontwerp werkt toch prima? Dat is een heel uitgerijpt concept waar lang over is nagedacht en getest.
1 Je kabels zijn veel te lang
2 je airflow wordt flink gehinderd met veel dode hoeken
3 je gebruikt veel te veel kleine fans
4 waarom wil jij je netsnoer aan de voorkant van je kast en de rest van de spaghettie aan de achterkant?
5 een goede voeding heeft vaak een grote fan aan de onderkant: die past bij jou niet
6 je hd wordt veelste heet zo (mtbf 1 jaar zo)
7 je krijgt ie 2 compartimenten noooit dicht als je mobo erachterlangs loopt
8 je cpu warmt je hele kast op
9 in een kast van een beetje normale breedte krijg je geen 2 8cm fans zo naast elkaar.
10 hoe past de
videokaart in dit plaatje ivm airflow? Die zit in een dode hoek zich lekker te warmen aan de hitte van je cpu-vuurtje.
Nou, ik kan verder zo snel niks bedenken

, maar als je niet zelf het wiel opnieuw moet of wilt uitvinden raad ik je aan te beginnen bij een goede standaard kast (Chenbro gaming bomb of chieftec oid, die hebben al een stoffilter aan de voorkant) zet er een goede voeding in (Tagan bv) en gebruik 1 grote stille 12cm pabst fan. En dan ben je in feite al klaar.
Wil je je kast lekker koel houden maakt dan een pijp op je cpu-koeler die de warmte direct je kast uitblaast (soort afzuigkap buis) die kun je zo kopen bij de betere winkel (Eynstein bv).
edit:
11 hoe wil je aan zo'n lange ide kabel komen?
12 zorg voor goede stoffilters dus, voor je intakes. Dit scheelt je een hoop viezigheid in je kast (met bijbehorende koelproblemen door stofophoping)!
13 je plaatje is erg uit verhouding en bovendien in spiegelbeeld (of wil je een soort BTX-kast maken?) of (als ik het nu goed begrijp) is dit het bovenaanzicht? Ik (als technisch tekenaar) kan je aanraden een beetje in verhouding te tekenen, zodat je niet later voor rare verrassingen komt te staan, dat het ineens niet blijkt te passen en je opnieuw kunt beginnen.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 13-01-2006 13:25
]