Toon posts:

[MOBO/CPU-Probleem]Processor of an unknown revision

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond een computer in elkaar gezet en na het opstarten verschijnt de volgende melding:

http://www.desmakelijkedijk.nl/fout.jpg

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan precies is ?
En op welke manier ik dit probleem kan oplossen ?

Bij voorbaat dank.

Modbreak:Linkje van plaatje gemaakt. Post in het vervolg thumbs of resize de plaatjes naar max 600px ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 13-01-2006 12:13 ]

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je je bios update, zodat je bios de processor herkent.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 15:44
Kan je iets meer informatie geven? Moederbord, processor en dergelijke...
Het eerste waar ik aan denk is dat je moederbord die processor niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Asus A8V S939 moederbord.
Processor is een AMD Athlon 64 3200+ s939 Venice, vorige week besteld bij Cool Prices.

Als ik inderdaad de BIOS moet updaten, dan zal ik toch in me BIOS zelf moeten komen, dat doet ie ook niet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Voor een bios update hoef je niet in de bios te kunnen komen. Maar als de pc inderdaad helemaal niet verder door start wordt het al iets lastiger om te updaten. Je kunt proberen om de update te doen via de Boot Block procedure door tijdens het starten CTRL-HOME in te drukken. Moet je je nieuwe bios wel op een floppy hebben staan en hernoemd naar AMIBOOT.ROM

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:08:
Voor een bios update hoef je niet in de bios te kunnen komen. Maar als de pc inderdaad helemaal niet verder door start wordt het al iets lastiger om te updaten. Je kunt proberen om de update te doen via de Boot Block procedure door tijdens het starten CTRL-HOME in te drukken. Moet je je nieuwe bios wel op een floppy hebben staan en hernoemd naar AMIBOOT.ROM
Thnx, ga dat ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
CTRL + HOME inhouden helpt niet... :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:51:
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan precies is ?
Jouw CPU is van een onbekende revisie :)
En op welke manier ik dit probleem kan oplossen ?
Contact opnemen met de fabrikant van je moederbord en een nieuwe BIOS halen :)

Oftewel, zoals letterlijk op het scherm staat vermeld. Wegens gebrek aan aantoonbare inzet in de topicstart, gaat dit topic dicht. Mocht je in de toekomst hier in PMG weer een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te willen openen, neem dit dan eerst door: PMG Beleid :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 13-01-2006 12:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.