Toon posts:

Grote hoeveelheden data kopieeren; welke software? *

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnekort gaan we van onze file server migreren.
We moeten dus de data van de ene naar de andere server kopieren omdat dit over veel data gaat.
kan het kopieren wat tijd inbeslag nemen
Nu zijn we opzoek naar een kopieer tool (liefst gratis) die gewoon door kopieert okal zijn er er problemen met bestanden (en dit eventueel in een log aangeeft)
ben met name ook opzoek naar ervaring.
Windows stop namelijk met kopieren na een error en wij willen ook snachts slapen :-)
(natuurlijk verbreken we wel de shares met de gebruikers)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
!! Windows Commander !!

wat je ook zou kunnen doen is op je nieuwe server waar de data heen moet een ftp aanmaken, dan moet je andere server de data naar die ftp kopieren met bijv flashfxp. Dan kan je precies zien met welke snelheid hij kopieert en je kan aangeven of hij bestanden die niet lukken over moet slaan!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
"xcopy /c" misschien?

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:36:
!! Windows Commander !!

wat je ook zou kunnen doen is op je nieuwe server waar de data heen moet een ftp aanmaken, dan moet je andere server de data naar die ftp kopieren met bijv flashfxp. Dan kan je precies zien met welke snelheid hij kopieert en je kan aangeven of hij bestanden die niet lukken over moet slaan!
Dit is wel een goede overweging thx

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 14:14
yup was ook het eerste wat in mij opkwam xcopy ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 20:23

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 15:15
Robocopy!!! echt een mastertool.

Verwijderd

Topicstarter
We hadden een motivatie om dit niet te doen alleen ontbreekt die aantekeningen even :?

Verwijderd

Topicstarter
Berimbau schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:43:
Wat is je verdere motivatie ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn echt zoveel programma's te vinden dat je echt met meer eisen/wensen moet komen heeft dit topic nog enige zin. Waarom zou inderdaad een simpele xcopy niet voldoende zijn?

Verder pas ik je topictitel nog even aan :)
Kopieer Software > Grote hoeveelheden data kopieeren; welke software? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Donnie Darko schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:40:
[...]

yup was ook het eerste wat in mij opkwam xcopy ;)
mijne was xxcopy :P

http://www.xxcopy.com/

[ Voor 7% gewijzigd door cryforhelp op 13-01-2006 12:03 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:56
Ik heb hier hetzelfde gehad en dit ook met Windows Commander uitgevoerd. Grote voordeel is dat je ook de rechten mee kunt kopieren. Volgens mij kunnen robocopy/ xcopy dat ook, maar daar ben ik niet zeker van. Eerder hebben wij dit al eens uitgevoerd door een back-up terug te plaatsen. dit duurde echter aanmerkelijk langer dan via Windows Commander.

Succes ermee in ieder geval.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Berimbau schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:43:
Eensch! :)

Mijn motivatie: het is onderdeel van de resource-kit van Windows en heeft zeer uitgebreide opties (te veel om hier even te vermelden) die voor dit soort doeleinden zijn bedacht. Daarnaast is het in scripts te gebruiken.

Overigens vind ik de /ipg:1-optie _O_. Hiermee kan je voorkomen dat je een netwerk dicht trekt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1