[2000/2003] Performance Monitor

Pagina: 1
Acties:

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Question:

Wat zijn nou de ideale counters in de Performance Monitor voor het monitoren van:

- Het Geheugen
Ik zou graag het geheugen gebruik van een server willen monitoren.

- De cpu
Hoe zwaar wordt de CPU gebruikt ?

- Het netwerk
Hoevaak en hoeveel data gaat het van de server over het netwerk ?

- Disk i/o
Hoe zwaar hebben de schijven het en hoeveel data wordt het nou opgeroepen

Jah Man Jah

Verwijderd

memory: %comitted bytes in use
Pages /sec vind ik ook altijd wel handig

Network: Bytes total/sec

processor: %processor time

Physical Disk: avg disk bytes /read en write

(Of de disk queue length ook interessant )

Verwijderd

dit is juist de slechste memory counter om te monitoren. Dit is namelijk het % fysieke memory dat in gebruik is t.o.v. je pagefile. (1gb memory, 2gb pagefile >> counter komt nooit boven de 50% (niet helemaal waar, kernel memory kan niet gecommit worden); als je pagefile variable is, dan is het helemaal lastig om hier iets zinnigs mee te doen)

gewoon kijken naar het totale fysieke memory gebruik en wil je een percentage, dan delen door het totale aanwezige geheugen.

disk queue length interessanter dan de avg. read/writes naar mijn idee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 11:35 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eea ligt ook een beetje aan het doel van de server. Bij een grote database server wil je misschien iets meer CPU-counters toevoegen, bv. bij "server work queues", de que lenght selecteren. Deze counter kan een indicatie zijn dat je single CPU het niet meer trekt, en je over moet naar dual.

Bij een Domain Controller kan het aantal logons/sec een handige indicator zijn. Bij een File-server kun je meer gaan kijken naar "Server-counters" en netwerk...

Per "server-doel" zul je een aparte counterset moeten definieren wil het op de beste manier doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B