stille videokaart met goede 2D beeldkwaliteit op 1600x1200?

Pagina: 1
Acties:

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 08:33
Ik zoek een grafische kaart, passief gekoeld, AGP, die een goede beeldkwaliteit (scherpte) geeft op 1600x1200@85Hz voor een 22" CRT. Ik zal hem voornamelijk voor fotobewerken gebruiken, maar wil er af en toe ook een game op kunnen spelen. Qua 3D snelheid zou ik graag willen dat hij minimaal dezelfde performance haalt als mijn huidige GF4 Ti4200 128MB. Qua prijs denk ik aan maximaal 150 euro.

Ik zag dat Gigabyte een passief gekoelde Geforce 6600 heeft met 256MB (GV-N66256D) . Is dat wat? Of hebben ook tegenwoordig ATI kaarten nog een betere naam op 2D gebied?

Verwijderd

Dat kan nog wel eens lastig gaan worden omdat de consumenten kaartenover het algemeen maar een matige analoge uitgang hebben. Professionele alternatieven zijn dan denk ik ook wel ruim boven je budget vrees ik.

In goedkope kaarten, is de qualiteit van de analoge uitgang meer een gok, je kun mazzel hebben maar ook pech, de toleranties zijn in die zin wat ruimer.

Ik denk dat je met je eigen keuze aardig in de buurt zit van het best mogenlijke.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 11:45 ]