Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

KPN vaste lijnen gevoelig voor SMS terreur

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
- KPN Storingsdienst, zegt u het maar :*)

Met Zegikniet; onze telefoon gaat steeds over. Elke keer dat ik opneem is er een stem die zegt dat er een SMS bericht voor me is gekomen. We worden er horendol van. 8)7

- Tja dat is een fout in de centrale. Er blijft iets hangen als iemand u een SMS stuurt en u geen nummerherkenning heeft Het is nieuwe technologie, dus dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Er wordt aan gewerkt om dit probleem voorgoed te verhelpen. :*)

Ik wil wel dat dit voor ons nu snel opgelost wordt ;(

- Dat zal een paar uur duren; er moet iemand naar de centrale om iets te resetten. :*)

Een paar uur? Zo kan je iedereen met een vaste lijn zonder nummerherkenning terroriseren... |:(

- Nou, vrijwel niemand weet hiervan dus is het is niet zo erg :*)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 14:12

TwoR

Gekleurde stippen

Nu weet ik het ook, wat is je tel nummer dan zal ik je even sms-en
En als je zegt met Zegikniet vind je het gek dat niemand je kan helpen niemand weet wie er aan de andere kant van de lijn hangt.

Serieus, vreemd dat ze gewoon zeggen dat niemand er van weet en dat het dus niet zo erg is. En dat het zolang moet duren om een centrale te resetten vindt ik ook wel erg lang.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tja, er is een oplossing voor en er wordt aan gewerkt. Dat kan niet even honderd keer versneld worden - het probleem is immers bekend én wordt zsm opgelost. Dan is het toch duidelijk? Haal tot die tijd je telefoon van beltoon af (of schakel nummerherkenning in :P) en dan moet het wel goedkomen lijkt me?

in servicetermen: er is een solution, er is een time-to-fix gegeven, dus meer doen ze ook niet. Ze doen hun werk en het komt allemaal in orde.

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 13-01-2006 10:24 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:14

ralpje

Deugpopje

En dat het een nieuwe technologie is is ook stierenfeaces, want ik heb al zeker 2,5 jaar SMS op m'n vaste lijn. Nu waren wij hier in de buurt wel de pilot, geloof ik, maar een pilot is volgens mij juiste om dit soort problemen te voorkomen.

* ralpje heeft gelukkig een Siemens Gigaset, dus krijgt de SMS gewoon als tekst op z'n schermpje :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:04:

- Dat zal een paar uur duren; er moet iemand naar de centrale om iets te resetten. :*)
huh waarom moet hier iemand voor naar de centrale alsof die apparatuur niet van afstand beheerd word

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:36
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:27:
[...]

huh waarom moet hier iemand voor naar de centrale alsof die apparatuur niet van afstand beheerd word
Lezen, als er iets gereset moet worden zal het blijkbaar wel niet op afstand kunnen |:(

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 08:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HunterPro schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:23:
tja, er is een oplossing voor en er wordt aan gewerkt.
Pardon? Als ik op zo'n manier software schrijf dan was ik allang ontslagen.
Heeft KPN nooit van testen gehoord? Het is de simpelste test die er bestaat! Stuur een SMS'je naar een toestel met en zonder nummerherkenning. Als dat nog niet eens gedaan is (en blijkbaar, want anders treedt het probleem niet op) wat ben je dan aan het doen?

Ik zou gewoon elke keer dat ik zo opgebeld werd de storingsdienst bellen en een nieuw ticket laten aanmaken. Dan komen die (ex)monopolisten eens van hun stoel (Putje graven, Tentje zetten, Tukkie doen was het toch?)

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:31:
[...]
Heeft KPN nooit van testen gehoord?
[...]
Dat doen ze toch ? Ze zetten het in, en wachten of er klachten van storingen komen.

Zo ja, de test was niet succesvol, en aan de hand van de klachten weet je wat er fout gaat.
Geen klachten ? E.a. werkt.

Werkt in vrijwel alle gevallen. En bovendien verdienen ze er ook nog eens aan. Want de klachtenlijn van KPN is niet gratis ;)

Slim hè ?

:+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:38 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vinnienerd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:26:
[...]

Lezen, als er iets gereset moet worden zal het blijkbaar wel niet op afstand kunnen |:(
sorry hoor maar denk je serieus dat die telefoonmiep ook maar het verschil weet tussen een telraam en een pentium 4. Dit is gewoon de standaardsmoes

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:37:
[...]
Werkt in vrijwel alle gevallen. En bovendien verdienen ze er ook nog eens aan. Want de klachtenlijn van KPN is niet gratis ;)
Nonsens, 0800-0407 (Storingen Vaste Net) is hartstikke gratis.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maasluip schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:31:
[...]
Pardon? Als ik op zo'n manier software schrijf dan was ik allang ontslagen.
Heeft KPN nooit van testen gehoord? Het is de simpelste test die er bestaat! Stuur een SMS'je naar een toestel met en zonder nummerherkenning. Als dat nog niet eens gedaan is (en blijkbaar, want anders treedt het probleem niet op) wat ben je dan aan het doen?
Hoe goed je het ook test, hoe vaak je ook iets test er blijven altijd fouten in zitten, geen enkel stuk software is echt 100% bug vrij.

Verwijderd

Tropos schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:02:
[...]
Nonsens, 0800-0407 (Storingen Vaste Net) is hartstikke gratis.
Deze gratis lijn wordt gebruikt door de KPN zelf. De (variabele) bedrijfkosten voor de KPN voor het gebruik/onderhoud etc. van die lijn, worden uiteindelijk weer netjes doorbelast in de abonnementsgelden van de KPN. Dus uiteindelijk is het niet gratis ;)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:07:
[...]
Deze gratis lijn wordt gebruikt door de KPN zelf. De (variabele) bedrijfkosten voor de KPN voor het gebruik/onderhoud etc. van die lijn, worden uiteindelijk weer netjes doorbelast in de abonnementsgelden van de KPN. Dus uiteindelijk is het niet gratis ;)
Ja, maar als je zo gaat redeneren is er natuurlijk geen enkel service nr. gratis. Beetje boel onzin dus.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Tropos schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:10:
[...]

Ja, maar als je zo gaat redeneren is er natuurlijk geen enkel service nr. gratis. Beetje boel onzin dus.
Inderdaad, voor niets gaat de zon op enzo. Niets onzin dus. Of leef jij in een andere wereld?
TrailBlazer schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:27:
[...]

Niet alle handelingen kan KPN of afstand uitvoeren hoor. Als jij lijn laat migreren van ISDN naar analoog moet er ook iemand (fysiek dus) in de centrale iets omprikken, om maar een voorbeeld te noemen.

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 23:56
ralpje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:25:
En dat het een nieuwe technologie is is ook stierenfeaces, want ik heb al zeker 2,5 jaar SMS op m'n vaste lijn. Nu waren wij hier in de buurt wel de pilot, geloof ik, maar een pilot is volgens mij juiste om dit soort problemen te voorkomen.

* ralpje heeft gelukkig een Siemens Gigaset, dus krijgt de SMS gewoon als tekst op z'n schermpje :)
Moet je dit aanvragen??? Ik heb een nieuwe philips met een apparte handleiding voor SMS erbij... maar dit werkt niet... Dus ik had een idee van dit zal vast wel een onderdeel zijn waar je voormoet betalen.....
Weet jij dat Ralpje?? hoe dit werkt?

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Als service-centrum-nummer vul je in 06-73644444, ergens in je instellingen.
Vervolgens moet je één sms-je verstuurd hebben via je vaste telefoon, voordat je ze als tekst kan ontvangen, omdat KPN dan 'ziet' dat jij een telefoon hebt die er geschikt voor is.
Tenminste, zo was het bij mij. SMS-en van vast naar vast kan niet, alleen van vast naar mobiel en andersom.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

ralpje schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:29:
[...]

Inderdaad, voor niets gaat de zon op enzo. Niets onzin dus. Of leef jij in een andere wereld?
Er wordt in dit topic wel een sport van gemaakt om kpn zo zwart mogelijk af te schilderen. Eerst met de leugen dat er verdiend wordt op mensen die bellen (nou ik kan je garanderen, met 50ct/min haal je de kosten bellende mensen er misschien nét uit). Geen enkele isp maakt winst op de servicedesk kan ik je garanderen, zelfs niet die 70ct/min nummers, dat is uitbesteed en kost de isp per telefoontje tussen de 5 en 10 euro.

Daarna wordt dat aan de kant gelegd met de bewering dat het een 0800 nummer is en dan gaat er iemand daar op zeiken met de melding dat het alleen een intern nummer is (yeah right, daarom is het het eerste nummer dat je vindt als je op de site op "storing" zoekt: http://www.kpn.com/kpn/show/id=282750) en dat wel wordt doorberekend in hjet abonnementsgeld 8)7. Ja natuurlijk is het niet allemaal gratis, maar een mogelijke storing melden is dus niet iets waar kpn lekker op gaat verdienen. Dat was het punt.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 13-01-2006 14:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ralpje

ralpje

Deugpopje

JvS schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:56:
[...]
Er wordt in dit topic wel een sport van gemaakt om kpn zo zwart mogelijk af te schilderen. Eerst met de leugen dat er verdiend wordt op mensen die bellen (nou ik kan je garanderen, met 50ct/min haal je de kosten bellende mensen er misschien nét uit).

Daarna wordt dat aan de kant gelegd met de bewering dat het een 0800 nummer is en dan gaat er iemand daar op zeiken met de melding dat dat wel wordt doorberekend in hjet abonnementsgeld 8)7. Ja natuurlijk is het niet allemaal gratis, maar een mogelijke storing melden is dus niet iets waar kpn lekker op gaat verdienen. Dat was het punt.
Mwa, ik vatte
Tropos schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:10:
[...]

anders op.

Maar goed, offtopic, laten we gewoon lekker ontopic verder gaan :>

Verwijderd

[...]
Er wordt in dit topic wel een sport van gemaakt om kpn zo zwart mogelijk af te schilderen. Eerst met de leugen dat er verdiend wordt op mensen die bellen (nou ik kan je garanderen, met 50ct/min haal je de kosten bellende mensen er misschien nét uit). Geen enkele isp maakt winst op de servicedesk kan ik je garanderen, zelfs niet die 70ct/min nummers, dat is uitbesteed en kost de isp per telefoontje tussen de 5 en 10 euro.

Daarna wordt dat aan de kant gelegd met de bewering dat het een 0800 nummer is en dan gaat er iemand daar op zeiken met de melding dat het alleen een intern nummer is (yeah right, daarom is het het eerste nummer dat je vindt als je op de site op "storing" zoekt: http://www.kpn.com/kpn/show/id=282750) en dat wel wordt doorberekend in hjet abonnementsgeld 8)7. Ja natuurlijk is het niet allemaal gratis, maar een mogelijke storing melden is dus niet iets waar kpn lekker op gaat verdienen. Dat was het punt.
Mwah, e.a. wordt idd een beetje overdreven. Ik zette mijn post nogal sterk aan, omdat het mij toch is opgevallen dat bij KPN wel vaker een nieuw product in de markt is gezet waarvan achteraf blijkt dat het nog "kinderziektes bevat".

Het doel van mijn eerste post is dan ook om te laten zien dat ze wel degelijk testen, maar niet goed genoeg; Waarbij ze de klachten die binnenkomen als "back-up" beschouwen voor dit soort gevallen.
[...]
Geen enkele isp maakt winst op de servicedesk kan ik je garanderen, zelfs niet die 70ct/min nummers, dat is uitbesteed en kost de isp per telefoontje tussen de 5 en 10 euro.
[...]
offtopic:
Dan maakt UPC dus winst, want daar moet je 30 minuten in de wacht staan à 50 cent per minuut == 15,00 euro :P.
Maar dat is dan wel een heel uniek voorbeeld van een bedrijf :+

(let op de :+ dus in dit geval)[/small]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 14:13 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]
JvS je weet toch dat de gemiddelde gebruiker moeite heeft met een huis tuin en keukennetwerkje aan leggen maar ze het in ieder geval beter kan dan KPN
Pagina: 1