Toon posts:

Bij MK achteraf betalen met gebr.naam en wachtwoord?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen kreeg ik van Multikabel (MK) het volgende bericht:

Online Kopen nu nog makkelijker!

Geachte abonnee,

Multikabel heeft Online Kopen nóg eenvoudiger gemaakt. Voorheen moest u naast uw gebruikersnaam en wachtwoord ook nog een aparte betaalcode invoeren om gebruik te kunnen maken van online betalen. Deze betaalcode is komen te vervallen, vanaf nu rekent u af met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw aankopen worden tegelijk met uw maandelijkse abonnementskosten afgerekend.

Via de Service Site kunt u een bestedingslimiet instellen, zodat u nooit voor verassingen komt te staan. Ga op de Service Site naar “Online Kopen” en klik onderaan de pagina op “limiet wijzigen”. U heeft de keuze uit een limiet van € 25, € 50 of € 75 per maand. Standaard is geen limiet ingesteld.

Vanaf nu kunt u dus nog makkelijker Online Kopen via Multikabel. Zo kunt u bijvoorbeeld muziek en beltonen kopen op de Multikabel Muziek Site (muziek.multikabel.nl) en extra datapakketten voor de nieuwsserver en Online Storage pakketten aanschaffen (via de Service Site). Binnenkort zullen hier nog extra producten en diensten aan worden toegevoegd.

Voor vragen over uw abonnement of dit bericht kunt u contact opnemen met de afdeling klantenservice via 0900-MULTIKABEL (0900 – 685 84 52, € 0,01 p/m). De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 21:00 uur en in het weekend tussen 10:00 en 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Jorrit de Groot,
Product Manager Internet

Duidelijk genoeg??

Essentie; geen betalingscode meer!

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van dit bericht.

Immers er is voor kwaadwilligen (waar heb ik dat meer gehoord) bijna niets eenvoudiger dan het kraken van juist deze gegevens?

Of heb ik het nu helemaal mis?

Er is een limiet in te stellen, maar die begint bij € 25,00,

Ik kan het dus niet helemaal afzetten, daardoor loop ik mijns inziens, veel meer dan nodig, gevaar
een rekening achteraf te moeten betalen.

Een telefoontje naar de servicetelefoon leverde mij niet meer op dan een notitie dat ik het er niet mee eens ben...

Gaarne uw gewaardeerde mening hierover?

Groet, Martinus de Jong.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Belachelijk. Ik vind dat ze dit soort risico's alleen aan de klanten op mogen leggen als ze ook daadwerkelijk de mogelijkheid bieden om het geheel uit te zetten.

Zie het al voor me: zoonlief download ff paar albums op accountje van papa, die vervolgens de rekening gepresenteerd krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Sander op 13-01-2006 09:46 ]

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Dat is wel gevaarlijk, vooral oudjes kunnen hiermee opgelicht worden.. die kijken nauwelijks naar de rekeningen om (snappen er niks van) en als ze computerproblemen hebben zetten ze vaak jongens uit de buurt, kennis in om de computer te laten maken. Vaak internetverbinding opzetten met gebr. + ww. Tadaa..

of toen ik bij een internetprovider werkte kregen standaard alle nieuwe gebruikers hetzelfde wachtwoord (welkom1) ofzo, die ze konden wijzigen (wat velen meestal niet deden).

Het is echter geen veilige manier.

vanpeltje

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Misschien gewoon dus je afmelden voor online kopen?

edit: hmzz ik zit dus zelf even op de service site te kijken, maar ik heb nog niets ingesteld dus ook geen limiet, terwijl ik dat niet wil.

[ Voor 59% gewijzigd door M.I.G. op 13-01-2006 09:54 ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Bij mij staat er nog geen maximum ingesteld, ik heb nog niks gekozen op de service site, wat dus zou moeten betekenen dat ik er niet aan mee doe. MK is een internetprovider / kabelboer, geen bank, en er is alleen maar gemachtigd voor het maandelijks afschrijven van de abonementskosten, dus geen andere zaken! Hoop dat ze toch even na gaan denken, en ervoor zorgen dat je het netjes aan en uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Voor M.I.G. en alle anderen natuurlijk,

Als je een topic start, geeft dat wat verplichtingen.

Daarom heb ik via de Muzieksite van MK (wat een flutding, maar dit terzijde)

een Album ter downloading besteld.

Het is nog veel erger dan ik al dacht!!

Het is namelijk geen beveilgde site http: in plaats van https: (!)

en heb dus zonder ooit wat te hebben geactiveerd, voor € 9,99
met uitsluitend mijn gebruikersnaam en wachtwoord en mijn E-mailadres,een album kunnen bestellen!

Ik ga nu maar stappen ondernemen om dit allemaal ongedaan te krijgen!

Een nieuw telefoontje gaf dezelfde reactie als voorheen een (nieuwe) notitie.

Ik houd dit ondergewaardeerde Forum op de hoogte.

Groet, Martin

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Je weet dat het €9,99 kost en vind het vreemd dat je het moet betalen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is (nog) niet binnengehaald.

Daarom nog maar eens naar MK gebeld.

Resultaat: Ik moet een 0900 servicenummer bellen.(80 cent per minuut!)

Deze hebben mij ongeveer 5 minuten aan de praat gehouden, maar de order is nu geannuleerd!

Tot zover maar weer.
Groet, Martin de Jong.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:51 ]

Verwijderd

ColdSTone schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:59:
Bij mij staat er nog geen maximum ingesteld, ik heb nog niks gekozen op de service site, wat dus zou moeten betekenen dat ik er niet aan mee doe. MK is een internetprovider / kabelboer, geen bank, en er is alleen maar gemachtigd voor het maandelijks afschrijven van de abonementskosten, dus geen andere zaken! Hoop dat ze toch even na gaan denken, en ervoor zorgen dat je het netjes aan en uit kunt zetten.
Ik denk dat ze bij MK ( MultiKabaal) dollar tekens in hun ogen hebben, en alles ( hun klanten) zoveel mogelijk uitbuiten op een zo vetrouwelijk mogelijke manier, dus via hun naam deze is redelijk bekend en vertrouwd bij de meeste mensen die er ook i-net hebben.

En bellen naar MK heeft echter totaal geen zin ( om bv te melden dat je het er niet mee eens bent, die klacht wordt als wc papier gebruikt, onder het motto); de klant moet niet zeuren..
Ik weet het ....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:33 ]

Verwijderd

Yapser schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:24:
Je weet dat het €9,99 kost en vind het vreemd dat je het moet betalen?
[off topic]
Dat ATi plaatje...is een mannetje wat zich opdrukt en naar z'n piep kijkt...
[/off topic]

Tuurlijk is het niet vreemd dat je iets wat geld kost moet betalen, alleen de manier waarop is niet zo erg goed, werk je mischien bij MK??

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat ze bij MK ( MultiKabaal) dollar tekens in hun ogen hebben, en alles ( hun klanten) zoveel mogelijk uitbuiten op een zo vetrouwelijk mogelijke manier, dus via hun naam deze is redelijk bekend en vertrouwd bij de meeste mensen die er ook i-net hebben.

En bellen naar MK heeft echter totaal geen zin ( om bv te melden dat je het er niet mee eens bent, die klacht wordt als wc papier gebruikt, onder het motto); de klant moet niet zeuren..
Ik weet het ....
als je daadwerkelijk zo over je provider denkt, dan wil je daar toch niet langer blijven?
zeg dan per direct je abonnement op, en ga naar een ander

PSN: djmurcielago

Verwijderd

djmurcielago schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:49:
[...]

als je daadwerkelijk zo over je provider denkt, dan wil je daar toch niet langer blijven?
Offtopic:
Wie zegt dat MultiKabaal het nog steeds mijn provider is :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor zover ik weet is het zo, dat als het niet in de voorwaarden van je abbo vermeld is (let op, dit kan net als bij wanadoo bel starttarief al een tijdje erin staan maar ongebruikt) je het geld kunt laten storneren en laat MK het dan maar uitzoeken met de spullen die zijn gekocht.

Niemand heeft jou van te voren aangegeven dat je password een betaalmiddel is geworden met alle risico's van dien, als je een pinpas neemt, weet je dat dit wel het geval is...

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 13-01-2006 15:57 ]

Verwijderd

Fairy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:56:
Voor zover ik weet is het zo, dat als het niet in de voorwaarden van je abbo vermeld is (let op, dit kan net als bij wanadoo bel starttarief al een tijdje erin staan maar ongebruikt) je het geld kunt laten storneren en laat MK het dan maar uitzoeken met de spullen die zijn gekocht.

Niemand heeft jou van te voren aangegeven dat je password een betaalmiddel is geworden met alle risico's van dien.
Gaat denk ik niet helpen, ze zullen incasso buro's op je huis afsturen...Betalen zal je ;)

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:49:
[...]

Wij denken helemaal niet slecht over MK!

Op de service is niets aan te merken.

En het Power abonnement is 1 van de beteren die er zijn.

Ik ben echter nog wel steeds afhankelijk van MK, temeer omdat wij ook telefonie via MK hebben!
En er is helaas geen andere kabelboer in ons gebied.
M.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

KingCrash

Angry Rabbit

Jemig, ik lees net het mailtje..en vindt het ook maar raar hoor.
Zet het dan standaard uit en laat het de gebruikers activeren die het nodig hebben.

Nu loopt Multikabelgebruikers het risico dat er gewoon 25 euro kan worden afgeschreven van hun rekening. Nu is dit natuurlijk nog niet zo simpel, je moet toch eerst echt het ww/username achterhalen, maar ik blijf dit een rare zaak vinden.

Morgen maar eens bellen of dit kan volgens het contract/algemene voorwaarden die ik heb ondertekend.

Angry Rabbit

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Belachelijk.

Ik ben het ermee eens dat het standaard gewoon uit moet staan, tenzei een user dit aan wilt hebben.

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
Dan vraag ik aan alle MK abonnementhouders

Dit aan Multikabel mee te delen, iets wat ik zelf al 2 keer heb gedaan.

Als je wilt, plaats dan in dit topic er ook een vermelding van?

Tevens heb ik mijn wachtwoord moeten veranderen in een wat ingewikkelder wachtwoordI

Groet, Martin.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:46:
[...]

[off topic]
Dat ATi plaatje...is een mannetje wat zich opdrukt en naar z'n piep kijkt...
[/off topic]

Tuurlijk is het niet vreemd dat je iets wat geld kost moet betalen, alleen de manier waarop is niet zo erg goed, werk je mischien bij MK??
Van je offtopic vat ik geen donder :?

En nee, wat moet ik van zo'n provider? lekker bij de helpdesk spelen als iemand van 15?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik denk wel omdat ik geen limiet heb ingesteld dat ik dan niet te pakken ben. Maar wel uiterst vreemd dat het op zich mogelijk lijkt om op een vrij simpele manier om hier misbruik van te maken.

Ik doe bijvoorbeeld ook de netwerk meuk van de buren enzo. Dus username en pwd bekend. Ik neem een willekeurige laptop, login op de draadloze verbinding, en voila.

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie:
Ondanks annulering, toch de rekening gekregen voor een NIET gedownload bestand!!

Ga het maar betalen, want om nog een keer die servicesite van 80 Eurocent per minuut te gaan bellen heeft natuurlijk geen enkel nut.
Martinus.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of het nog nut heeft om hier nog wat bij te plaatsen?

Zojuist ontdekte ik via de servicesite dat ik het online aankopen kon deactiveren...
Wat ik natuurlijk meteen heb gedaan.
Pagina: 1