Toon posts:

[Mail] Domain email forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een vraag over domain email forwarding. Ik heb een rapportage tool waarmee je een rapportage kan mailen. Helaas kan je het from adres niet aanpassen, wat met zich meebrengt dat onze smtp server deze mail niet relayed. We willen geen uitzondering maken op de smtp server, dus ik zal het op een andere manier moeten oplossen. Nou vond ik bij toeval iets op m'n webserver en dit beschrijft ook gelijk wat ik graag zou willen (alleen niet via het internet). Ik zoek eigenlijk software waarmee dit mogelijk is. Iets van een simple mailservertje of iets dergelijks.

Wat wil ik nou?
Domain Email Forwarders redirect all mail from any of your domains to another domain. For example, if you setup bob.com to redirect to sam.com, any email send to any address at bob.com will be sent to the corresponding user at sam.com (bob@bob.com would be sent to bob@sam.com). Any valid pop accounts existing on the domain forwarding was set up on will still receive mail and no forward will be sent.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groet Marcel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
We willen geen uitzondering maken op de smtp server, dus ik zal het op een andere manier moeten oplossen.
Waarom niet? Dit lijkt mij persoonlijk onnodig moeilijk doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Jochem,

Tja.....het is ook niet mijn beleid :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Localhost relay-smtp servertje opzetten die je from address vernaggelt naar een correct adres.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
...Helaas kan je het from adres niet aanpassen, wat met zich meebrengt dat onze smtp server deze mail niet relayed.
....
Het lijkt me eerder de versturende host die niet mag relay'en; als het de afzender zou zijn wordt het wel erg eenvoudig de beveiliging te omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 08:58:
[...]
Het lijkt me eerder de versturende host die niet mag relay'en; als het de afzender zou zijn wordt het wel erg eenvoudig de beveiliging te omzeilen.
Sorry, dat bedoel ik ook :) De versturende host mag niet relayen, maar wel wanneer het from address een bepaalde domain name heeft.....

Verwijderd

Nu heb je niet verteld in welke taal die rapportage tool geschreven is. Php kan het overigens wel, het aanpassen van het from: adres.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:27:
Nu heb je niet verteld in welke taal die rapportage tool geschreven is. Php kan het overigens wel, het aanpassen van het from: adres.
De tool is in Java geschreven en vervolgens encoded. Het systeem heeft een eigen type webserver en de-code de pagina wanneer deze aangeroepen word. Lekker modern :?

Ik heb al geprobeerd dit aan te passen in de code, maar dat gaat helaas niet lukken.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
zoals gezegd. lokaal dumpen, en dan via een .forward o.i.d. naar de juiste mailservert sturren?

Compromises are for the weak

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor je reactie! Het is een Windows2000 server en zoals je het beschrijft hoor ik het inmiddels wel vaker, 'een .forwader o.i.d.' . Iedereen blijft vaag en kan niet echt zeggen wat je nou nodig hebt.

Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte oplossing.
Pagina: 1