Toon posts:

Crashende pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik ga beginnen even de specs..

AMD Athlon xp 2200+
Asus A7N8X-X Mobo
Club 3D ati radeon 9600 pro
2x 512mb Kingston 400mhz reepjes
Een sweex 400 watt voeding
Monitor 1 BENQ T705
Monitor 2 Philips S107

Het probleem

Mijn pc valt regelmatig voor een hele korte periode uit (0,01 sec ofzo) waardoor de pc zich opnieuw herstart..

Aan de voeding ligt het niet... Daar ben ik inmiddels achtergekomen dat tie stabiel is..

Wat ik opmerkelijk vond is dat als ik mijn LCD monitor aansloot de computer zich opnieuw ging opstarten op dezelfde manier..
Wat ik ook opmerkelijk vond is als ik WoW draaide met beide monitoren aangesloten m'n pc zich binnen 5 minuten herstartte.... terwijl de pc als test de hele nacht zonder resetten had vastgelopen..
Met mijn CRT monitor draait de boel stabieler.. maar WoW crashte wel na een uur..

Ikzelf begin me een beetje af te vragen of het aan de videokaart of mobo ligt.. Maar ik moet het zeker weten....

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
wat zijn je temp? heb je al eens in je eventlog gekeken?

Ook wil ik weleens wete waarom het niet aan je voeding zou kunnen liggen? heb je dit gemeten? ik weet niet hoeveel hds en cdrom/dvd rom/ram je in je pc hebt hangen maar een SWEEX 400 watt is nou niet om te zeggen dat het een perfecte voeding is (zaht uitgedrukt)

Verwijderd

Onlangs sloeg mijn pc vast als ik meer dan 2 fans liet draaien van mijn systeem (dit na het installeren van 2 extra hd's). Ook heb ik mijn grafische kaart van een 9800pro naar een 9600pro moeten veranderen voor stroom te verminderen waardoor hij niet vastsloeg.
In jouw geval zou ik eerder denken aan een mankement van de grafische kaart daar deze reageert op monitors. Voeding zal wel voldoende zijn normaal.
Wat doet de pc zonder schermen (eventueel mogelijkheid om via remote control je pc te benaderen)?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Kan ook gewoon een kwestie zijn van slechte contacten. Proberen om de kaarten eens een keer goed aan te drukken wil wel eens helpen.

Wat je ook nog kunt doen is even in XP de optie aanzetten dat er bij fouten niet meteen herstart wordt, maar dat het bleu screen ook tevoorschijn komt zodat je gewoon kunt zien wat er fout gaat :)
(Dit lijkt namelijk gewoon op een os-crash waarbij meteen gereboot wordt!)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er even bij.
Hierin staan veel tips e.d. :) Ook over het controleren van de voltagelijnen van de voeding ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
dit is geen OS crash... want hij kan ook crashen in het post of als tie 1 seconde opgestart is... maar ik ga het vanmiddag even proberen...

ik weet dat m'n sweex niet de beste voeding is.... ik had toen geen keuze maar zo'n zware pc heb ik ook weer niet... er hangen 2 hdd's in en 1 dvd speler.

volgens pcprobe waren de voltage metingen normaal voordat tie wegviel.. niets afwijkends... Processor temp is 37graden en de mobo is 29 graden gemiddeld..

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
Als ie het ook doet voordat windows gestart is, zou ik volgende zaken verdenken: (in deze volgorde)
- !!! Voeding !!!
- Losse contacten (trek alle kaarten eens eruit, en plug deze opnieuw erin)
- Ergens kortsluiting (evt komt mainboard aan backplate van de kast?)
- Foutieve installatie van cpu koeler

Verwijderd

Is je pc geaard?
Het lijkt me er meer op dat er ergens een lekstroom loopt tussen je lcd en je videokaart. Dat zou best wel een reboot kunnen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:46:
Is je pc geaard?
Het lijkt me er meer op dat er ergens een lekstroom loopt tussen je lcd en je videokaart. Dat zou best wel een reboot kunnen veroorzaken.
Ja maar als er een lekstroom is dan zou mijn monitoren ook uit moeten vallen tezamen met m'n lamp en dat gebeurd niet...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Sweex voeding & stabiel kan volgens vele tweakers niet in 1 zin :)

Check de volgende optie:

Control Panel > Systeem > Advanced > Startup & Recovery Settings > Automatically restart

Vink die optie uit, volgende keer dat je systeem boot tengevolge van een BSOD dan blijft hij op dat scherm staan, zonder dat hij automatisch gaat rebooten.

Ik ga hier even van uit dat het een BSOD betreft. Zo niet, dan is het toch zo goed als zeker gerelateerd aan je voeding...

[ Voor 72% gewijzigd door aramdin op 13-01-2006 11:49 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Nu niet lachen maar steek je pc eens in in een ander stopcontact.
Onlangs nog zo iets voorgehad en blijkbaar was er iets mis met het stopcontact |:(
Pagina: 1