Toon posts:

[ie] inframe forward - lelijke scrollbars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanaf mijn domeinnaam een TLD forward ingesteld (http://bsr.metalec.info) naar mijn website op mijn homepage (http://www.xs4all.nl/~zentuin/index.html). Deze forward is inframe gedaan, zodat altijd mijn domeinnaam bovenaan staat. Dat vind ik iets professioneler staan.

Alleen: In Internet Explorer krijgen sommige mensen (voor zover ik heb kunnen nagaan met een kleinere schermresolutie) aan de rand van het venster en onderaan heel lelijke scrollbalken te zien. Deze verdwijnen zodra je met F11 full screen kijkt.

Mijn website bestaat uit een containerframe dat gecentreerd wordt weergegeven. De breedte is 651 px en de hoogte is 654 px. Er verschijnt in een van de binnen-frames een scrollbalk die als er meer text in staat je de mogelijkheid geeft daardoorheen te scrollen.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat in IE die scrollbalken (en dan vooral diegene onderin die niet nodig is!!! Want het scherm is breed genoeg) dat die verdwijnt? Het liefste zonder javascript want ik heb de hele pagina in CSS gemaakt... :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Zet in de frameset die op metalec.info straat een scroll="no" en het zou verholpen moeten zijn. Verder wil ik je er op wijzen dat dit geen redirect is maar een frameset die zijn pagina's van een ander domein haalt. SEO technisch gezien is dat het slechtste wat je kunt doen omdat alle links naar je site naar metalec.info wijzen terwijl daar eigenlijk niets op staat.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:00:
Zet in de frameset die op metalec.info straat een scroll="no" en het zou verholpen moeten zijn. Verder wil ik je er op wijzen dat dit geen redirect is maar een frameset die zijn pagina's van een ander domein haalt. SEO technisch gezien is dat het slechtste wat je kunt doen omdat alle links naar je site naar metalec.info wijzen terwijl daar eigenlijk niets op staat.
Ik heb geen bestanden op metalec.info staan: Ik kan op de user interface op de pagina van de hoasting-provider instellen welk tld naar welk adres moet doorverwijzen; alle frames staan op mijn eigen website.
(dat is: alle frames waar ik bij kan vanaf de user interface - ik heb geen idee wat zij plaatsen als ik een tld forward instel).

Ik heb het probleem nu tijdelijk opgelost door de framehoogte aan te passen - op mijn laptop ziet het er nu goed uit.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:13:
[...]

(dat is: alle frames waar ik bij kan vanaf de user interface - ik heb geen idee wat zij plaatsen als ik een tld forward instel).
Als je de source van de pagina bekijkt kun je zien wat zij plaatsen: een frameset met daarin jouw site ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan daar dus niet bij, maar als ik een no-scrollbar invoer en iemand zou een venster openen dat te klein is voor mijn webpagina dan kan hij dus een deel niet zien?
Ik bedoel: Bij mij gaat het met 1024x768 goed, maar als ik dan op 800x600 ga kijken dan valt een deel er naast en dat kan ik dan niet opvragen?

Is het ook mogelijk om alleen de verticale scrollbar uit te zetten? Hoe moet dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan denk ik wel die frameset die zij instellen veranderd krijgen...

Wat gebeurt er als iemand mijn website opent in een scherm dat fullscreen lager is dan mijn pagina, en ik plaats er een no-scrollbar in? Zien ze dan de onderkant niet van mijn pagina? Gebeurt hier op mijn laptop al als ik de google-zoekbalk of de stumble-werkbalk open.

Kan ik ook alleen de verticale scrollbalk uitsluiten?
Pagina: 1