[XP] 80% CPU en alles is heel traag*

Pagina: 1
Acties:

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 19:44
Ik heb nu best wel een raar probleem.

ik heb boven me taakbalk een statbar, deze geeft nu de hele tijd aan dat er rond de 60, 70 of 80% cpu is. Dit merk ik ook best wel dat het iets trager gaat. Al start ik bijvoorbeeld explorer op. Duurt dit soms een halve minuut voordat deze ook maar begint met opstarten. Maar als ik dus ik me taakbehebeer kijk. Zie ik helemaal geen proces wat 80% cpu kan veroorzaken. Ik heb onlangs een grote aanval van spyware gehad die ik maar net heb overleeft. Maar nu heb ik dit dus weer.
Maar het lijkt me nogal onmogelijk om een programma niet in taakbeheer te laten zien. Of kan dit wel.

Als iemand een oplossing weet, het is geen wereld ramp, maar wel heel vervelend.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 15:34

nexhil

BAM!

misschien moet je je pentium 133 eens upgraden ;)

laat een programma als hitman nog eens lopen anders.
Kijk even of echt alles weg is.

wat zegt de CPU meter van XP zelf?

misschien ook even wat meer systeem info geven

[ Voor 10% gewijzigd door nexhil op 13-01-2006 08:36 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Zoals gezegt hitman (bv) nog eens laten lopen, en wat zijn je specs?

Je kunt overigens ook even je startup spul nalopen mbv Autoruns, waarbij google de uitkomst weet als je een bepaalde exe of DLL niet herkent..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je titel nog even af want enkel '80% CPU' zegt wel heel weinig over je eigenlijke vraag. Verder zal je idd met meer info moeten komen :)

Verwijderd

misschien dat vinkje "show processes from all users" o.i.d. bij taskmanager aanvinken iets meer laat zien?

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 19:44
Dat vinkje staat aan. Ik heb al 4 x hitman gedraaid. Dit hielp niet echt. De antivirus die meegelevert word bij hitman pro, NOD32, geeft wel iets aan dat er iets in mijn werkgeheugen zit. Een bepaalde dll die er niet hoort. Alleen verder doet dat programma er niks mee.

system specs:

amd 2500 @ 1829 mhz
1024 mb ram

[ Voor 8% gewijzigd door Taenadar op 13-01-2006 17:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga dan eens met een full-blown virusscanner aan de slag, en verwijder die rommel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 16:08
Misschien staat DMA voor je hardeschijf uit? Controleer dit even in apparaatbeheer door de eigenschappen van het betreffende IDE-kanaal te controleren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou er dan eerder iets als een RootkitRevealer overheen draaien...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• re-enter
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
toevallig geen 2de antivirus tegelijk ge-installeerd.
Niet anders dan problemen.

nie pleuie (Asus vento 3600 rood, zo mmmm)

Pagina: 1