Pech in eigen woonplaats met ANWB wegenwacht basis service

Pagina: 1
Acties:
  • 5.706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik heb de ANWB basis service en nu kan ik voor mijn huis de auto niet starten.

All elampjes van de auto gaan normaal branden, maar als ik dan de sleutel omdraai om de motor te starten gebeurt er verder niets. Geen geluid, niks.

Anyway, nu heb ik wel een ANWB lidmaatschap maar da's de Wegenwacht Basis service (ze helpen je dus niet gratis in je eigen woonplaats).

Echter nu wil ik weten wat het kost om ze wel te laten komen, maar dat kan ik op de ANWB website niet vinden.

Weet iemand zo wat het kost?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Bellen en vragen?
Waarschijnlijk moet je uitbreiden naar de uitgebreide service (ruim 80 euro per jaar) + een "boetebedrag" ofzo (als je langs de snelweg staat, betaal je ook meer dan de normale kosten om lid te worden).

Maar klinkt als een startmotor die niet werkt. Of hoor je wel een startgeluid?
Wat mijn moeder ooit als tip kreeg (bij een Fiat Panda), is om er even op te tikken met de achterkant van een schroevendraaier (dus niet hard).

[ Voor 66% gewijzigd door MrSleeves op 13-01-2006 08:30 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 06:06
Je kan ze toch gewoon even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Trek eerst even je zekeringenkastje open en kijk of de zekering van de startmotor nog wel helemaal lekker is. Zonde als je een paar tientjes moet neerleggen omdat een ander je zekering komt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

startmotor of accu

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Ik heb even gebeld (is vrij lastig hier op werk) en bij de wegenwacht zeggen ze dat het 81 euro kost. Bovenop de kosten die ik al betaal voor de basisservice vind ik dat wel erg veel geld.

Maar goed.. vanmiddag maar een halve dag vrij nemen en dan maar kijken hoe we de auto weer aan de praat kunnen krijgen.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 13:51

TwoR

Gekleurde stippen

Hoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
Maar goed.. vanmiddag maar een halve dag vrij nemen en dan maar kijken hoe we de auto weer aan de praat kunnen krijgen.
Is er geen garage bij jullie in de buurt? Dan duw of sleep je, je auto daar toch heen het maakt volgens mij niet zo veel uit of de garage hetzelfde merk verkoopt als je het vraagt willen ze er vast wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gaan de lampjes zwakker branden als je de sleutel in de start-stand draait? Hoor je ook geen klik als je de sleutel in de start-stand draait? Ik zou namelijk zeggen dat of je startmotor kapot is, of de bendix tegen de starterkrans aankomt en daardoor niet draait.
Geef eens een paar tikken op de startmotor met een hamer. En anders gewoon even afslepen naar een garage.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
Ik heb even gebeld (is vrij lastig hier op werk) en bij de wegenwacht zeggen ze dat het 81 euro kost. Bovenop de kosten die ik al betaal voor de basisservice vind ik dat wel erg veel geld.

heb je een volt metertje in je dashboard?
kijk eens wat ie aangeeft als je contact aanstaat.

meet anders / ook even het voltage op je accupolen op het moment dat je wilt starten
wil de auto wel overgestart worden mbv een andere wagen, dan is het bijna zeker weten je accu.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 13-01-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Wij hebben hetzelfde probleem ook gehad, ANWB is er bij geweest en we zijn geupgrade naar een abbo met woonplaatshulp.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:53

Boss

+1 Overgewaardeerd

Probeer eerst maar eens met een startkabel en een andere auto te starten. Klink alsof een lampje is blijven branden en je accu zo goed als leeg is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

En als je hem uit je eigen woonplaats duwt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Rwin

Ondertitel

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:56:
En als je hem uit je eigen woonplaats duwt? :)
my thoughts :)

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Of, om het wat realistischer te maken, slepen. Dan kun je degene die je gesleept heeft altijd nog een kratje bier geven, een stuk goedkoper dan die 81 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

of je bespaart je alle moeite en haalt een nieuwe accu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:14
Als je dan toch gaat slepen kun je je beter naar een garage laten slepen. Met een wegenwacht-reparatie kun je 9 van de 10 keer toch niet blijven rijden. Die zorgen alleen dat je naar een garage kunt komen (of ze slepen je er naar toe).

In dit geval denk ik echter dat paQ gelijk heeft: je accu is gewoon brak. Vraag even aan de buurman of ie startkabels heeft en probeer het uit. Zodra je auto loopt kun je een nieuewe accu halen. Check wel even of je niet je licht had aan laten staan. Het zou zonde zijn als je een goede accu vervangt vanwege een stommigheidje :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

paQ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:15:
of je bespaart je alle moeite en haalt een nieuwe accu :?
Áls het de accu is. ;)
Kan net zo goed de startmotor zijn of nog simpeler (zoals hierboven al gezegd) het zekeringetje van de startmotor (hoewel dat onwaarschijnlijk lijkt en aangeeft dat er alsnog wat mis is met de startmotor).

Ik gok op startmotor. Anders start'ie meestal nog wel één keer half. En daarna nog een startgeluid, en dan pas niets. Nu gebeurt er direct niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dode accu's geven de vreemdste verschijnselen.

Ik had het onlangs nog in de lebaron.
ik was eraan aan het prutsen geweest en ineens start de auto niet :X
oh oh :X

tikketikketikketik deed ie :?

alle lampjes deden het, ik had zelfs stroom genoeg om de radio aan te laten gaan, maar toch weigerde de auto.

Ik was ook allemaal doemscenario's aan het bedenken, maar de dealer wist met enige zekerheid te stellen dat de accu dood was. Iedere type / merk auto kan er anders op reageren, mijn chrysler blijkbaar op deze manier. :)
met de buurman nieuwe accu gehaald en werkte meteen.

ik zou dus eerst proberen over te starten, voodrat je een beetje op de startmotor gaat staan hengsten met een hamer :P
want start ie met meer/voldoende batterijpower wel, dan zit het dus daarin.

stap voor stap zaken uitsluiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Ik hoor met dit weer verdacht vaak dat er draadjes naar de startmotor geen contact maken of los zitten. Zal wel door de kou komen. :) Da's zelf te checken.

[ Voor 8% gewijzigd door jep op 13-01-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

als ik me niet vergis zit daar nog een relais tussen wat nog hoort te schakelen.
dus in dat geval moet het relais nog gewoon werken. (en hoorbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tenzij het een automaat is, kun je hem toch gewoon ff aanduwen.. zelfs als de startmotor en/of accu niet helemaal fris meer is.. Rij je zo naar een garage om het ff te checken. (of je woonplaats uit....)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:33

voz

De echte kenner

Accu's kunnen inderdaad de meest vreemde dingen doen als ze kapot zijn. Vorig jaar winter gaf die van mij de geest. Startmotor was niet hoorbaar, maar het licht brandde gewoon fel, de lampjes brandden normaal en werden ook niet zwakker bij het starten dus ik dacht ook aan de startmotor. Toch even op startkabels geprobeerd en hij deed het perfect. Mijn nieuwe rule is dus: Startproblemen met koud weer -> eerst accu proberen. Accu's geven meestal de geest in de winter...

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

^^ with him :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

voz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:46:
Accu's geven meestal de geest in de winter...
Volgens de ANWB die bij mij eens langskwam en volgens de autoonderdelenwinkel is het tegenwoordig zo dat het 's zomers vaker voorkomt dat een accu er mee ophoudt. Die van mij kapte op een ultrawarme dag (meer dan 50% van de cellen waren kapot, 4 van de 6 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:33

voz

De echte kenner

MrSleeves schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:04:
[...]

Volgens de ANWB die bij mij eens langskwam en volgens de autoonderdelenwinkel is het tegenwoordig zo dat het 's zomers vaker voorkomt dat een accu er mee ophoudt. Die van mij kapte op een ultrawarme dag (meer dan 50% van de cellen waren kapot, 4 van de 6 geloof ik).
Oh? Bij nieuwe auto's meer dan bij oude auto's dan? Die van mij is van 1987...

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

voz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:05:
[...]

Oh? Bij nieuwe auto's meer dan bij oude auto's dan? Die van mij is van 1987...
Je auto wel... maar je accu niet.. Geloof nooit dat een accu 18 jaar meegaat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hamer al gebruikt?

offtopic:
Waarom hamer? Nou bekijk het elektrisch schema maar eens

[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2006 15:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
M'n vriendin heeft zojuist de auto nogmaals geprobeerd te starten en startte nu ineens wel.

Ze is nu op weg naar de garage.... even afwachten wat die te zeggen hebben.

Iig bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

81 euro uitgespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
M'n vriendin heeft zojuist de auto nogmaals geprobeerd te starten en startte nu ineens wel.
Je hebt voorheen geen "klik" gehoord? * Chevy454 heeft een groot vermoeden :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:05:
[...]

Je hebt voorheen geen "klik" gehoord? * Chevy454 heeft een groot vermoeden :+
vertel vertel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> TFV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Geen klik:
Probleem met klem 50 B)
Circuit is mogelijk open te wijten aan <ja waar zou dat aan te wijten zijn? Elektrisch schema geeft uitsluitsel>

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TS vertel :)
wat was er aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 15:50
Straks is het iets lulligs als een auto die alleen start met koppeling ingetrapt oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Laat door iemand je auto even duwen net buiten je woonplaats :P
en dan anwb bellen ;)

Wat was het mankement??

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 13-01-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
tha_bulldog schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:18:
Straks is het iets lulligs als een auto die alleen start met koppeling ingetrapt oid :P
Dat doe je toch altijd? Starten met de koppeling in?
* Chevy454 kan uit ervaring zeggen dat er inderdaad voertuigen zijn welke een koppelingspedaalschakelaar hebben en dan gewoon keihard niet willen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 23:04

Smarron

The bend

Dat bedrag van € 81,- is ook wel lullig. Ze berekenen gewoon het lidmaatschap voor het resterende jaar. Lullig dat we nu pas in januari zitten. Ik had in het verleden in september pech in eigen woonplaats (als in sleutels in het contact laten zitten en deur op slot, ja dom, ik weet het). Hoefde alleen de resterende maanden van het jaar te betalen, was geloof ik rond de € 20,- ofzo). Ze kwamen helpen, direct handtekening zetten voor een vernieuwd contract en ik kon weer rijden.

Ik heb nu nog steeds de WW Totaal-service. Toch wel handig. De meeste pech komt volgens mij ook voor in eigen woonplaats (met niet startende auto's bijv.) En ach, omgerekend kost het € 7,- per maand ofzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
Beetje late uitleg:

Logje van het weekend.

Vrijdag ochtend. Mijn vriendin probeert de auto te starten, er gebeurt niets. Accu is niet leeg, verlichting doet het wel.

Vrijdagavond: We komen thuis van het werk, we starten nog eens en hij doet het gewoon weer.

Zaterdagochtend. Het kreng wil weer niet starten. We gaan boodschappen doen in Duitsland (met zwager meegereden).

Zaterdagmiddag. Terug van boodschappen doen, het kreng start weer alsof er niets aan de hand is.

Zondagmiddag. De auto start gewoon. Direct mee naar de garage gereden en 'm daar gedropt.

Stappen:

Je stapt in de auto, trapt koppeling in, draait sleutel om, je ziet de dashboardverlichting aangaan en het lampje van de startblokkering doven. Je draait de sleutel verder om te starten en je hoort *niets*.

Motorkap los, nog eens proberen en je hoort zachtjes de benzinepomp reageren. Voor de rest nergens geluid. (Dus ook het relais van de startmotor hoor je niet schakelen) (zit er een relais en/of zekering voor de startmotor in?)

De garage houder belde mij dat het aan de accu lag, omdat alles gereset was (klokje e.d.) Ik heb hem uitgelegd dat we zekeringen eruit hebben gehad om te kijken of dat het misschien was.

Garagehouder gaat verder onderzoeken wat het probleem is. (de accu is ook vrij nieuw, minder dan een jaar oud).

We wachten weer af....

[ Voor 4% gewijzigd door Hoicks op 16-01-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat had de anwb dus ook niet gevonden, en dan had je toch 81 euro + nog iets moeten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien het vaak s'ochtends niet werkt kan het wel eens aan de kou liggen..
De accu vind ik dan de hoofdverdachte..

Heb dat zelf ook gehad, had nog gewoonl licht en muziek, maar toch was het de accu die het probleem was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Maar wat had de garagehouder dan te zeggen? Althans ik lees dat je vriendin naar de garage is gegaan om te kijken wat aan de hand is.

Hebben ze de spanning gemeten?

Bij mijn vriendin deed opeens de auto ook niet meer, alle lichten branden goed, geen probleem. Startkabels erop en tijdje laten lopen, vervolgens naar garage, die doet spanningscheck en voila nieuwe nodig. Ook al was de vorige nog niet zo oud.

Rij je met je lichten aan of uit? Dikke radio/woofers/waffers/versterkers? Kan niet zijn dat de accu toch gewoon 'op' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoicks schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:15:
Garagehouder gaat verder onderzoeken wat het probleem is. (de accu is ook vrij nieuw, minder dan een jaar oud).
koolborstel welke uit zijn zitting is gesprongen Maar een beetje monteur weet wat hij moet doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 16-01-2006 15:04 ]

Pagina: 1