Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Waarschijnlijk moet je uitbreiden naar de uitgebreide service (ruim 80 euro per jaar) + een "boetebedrag" ofzo (als je langs de snelweg staat, betaal je ook meer dan de normale kosten om lid te worden).
Maar klinkt als een startmotor die niet werkt. Of hoor je wel een startgeluid?
Wat mijn moeder ooit als tip kreeg (bij een Fiat Panda), is om er even op te tikken met de achterkant van een schroevendraaier (dus niet hard).
[ Voor 66% gewijzigd door MrSleeves op 13-01-2006 08:30 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Maar goed.. vanmiddag maar een halve dag vrij nemen en dan maar kijken hoe we de auto weer aan de praat kunnen krijgen.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Is er geen garage bij jullie in de buurt? Dan duw of sleep je, je auto daar toch heen het maakt volgens mij niet zo veel uit of de garage hetzelfde merk verkoopt als je het vraagt willen ze er vast wel even naar kijken.Hoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
Maar goed.. vanmiddag maar een halve dag vrij nemen en dan maar kijken hoe we de auto weer aan de praat kunnen krijgen.
Geef eens een paar tikken op de startmotor met een hamer. En anders gewoon even afslepen naar een garage.
Signatures zijn voor boomers.
heb je een volt metertje in je dashboard?Hoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:06:
Ik heb even gebeld (is vrij lastig hier op werk) en bij de wegenwacht zeggen ze dat het 81 euro kost. Bovenop de kosten die ik al betaal voor de basisservice vind ik dat wel erg veel geld.
kijk eens wat ie aangeeft als je contact aanstaat.
meet anders / ook even het voltage op je accupolen op het moment dat je wilt starten
wil de auto wel overgestart worden mbv een andere wagen, dan is het bijna zeker weten je accu.
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 13-01-2006 09:12 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Mijn Flickr; Sony A7iii
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
my thoughtsAnoniem: 37526 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:56:
En als je hem uit je eigen woonplaats duwt?
Anoniem: 37526
In dit geval denk ik echter dat paQ gelijk heeft: je accu is gewoon brak. Vraag even aan de buurman of ie startkabels heeft en probeer het uit. Zodra je auto loopt kun je een nieuewe accu halen. Check wel even of je niet je licht had aan laten staan. Het zou zonde zijn als je een goede accu vervangt vanwege een stommigheidje
Regeren is vooruitschuiven
Áls het de accu is.paQ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:15:
of je bespaart je alle moeite en haalt een nieuwe accu
Kan net zo goed de startmotor zijn of nog simpeler (zoals hierboven al gezegd) het zekeringetje van de startmotor (hoewel dat onwaarschijnlijk lijkt en aangeeft dat er alsnog wat mis is met de startmotor).
Ik gok op startmotor. Anders start'ie meestal nog wel één keer half. En daarna nog een startgeluid, en dan pas niets. Nu gebeurt er direct niks.
Ik had het onlangs nog in de lebaron.
ik was eraan aan het prutsen geweest en ineens start de auto niet

oh oh

tikketikketikketik deed ie
alle lampjes deden het, ik had zelfs stroom genoeg om de radio aan te laten gaan, maar toch weigerde de auto.
Ik was ook allemaal doemscenario's aan het bedenken, maar de dealer wist met enige zekerheid te stellen dat de accu dood was. Iedere type / merk auto kan er anders op reageren, mijn chrysler blijkbaar op deze manier.
met de buurman nieuwe accu gehaald en werkte meteen.
ik zou dus eerst proberen over te starten, voodrat je een beetje op de startmotor gaat staan hengsten met een hamer
want start ie met meer/voldoende batterijpower wel, dan zit het dus daarin.
stap voor stap zaken uitsluiten dus.
[ Voor 8% gewijzigd door jep op 13-01-2006 11:01 ]
dus in dat geval moet het relais nog gewoon werken. (en hoorbaar zijn)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Volgens de ANWB die bij mij eens langskwam en volgens de autoonderdelenwinkel is het tegenwoordig zo dat het 's zomers vaker voorkomt dat een accu er mee ophoudt. Die van mij kapte op een ultrawarme dag (meer dan 50% van de cellen waren kapot, 4 van de 6 geloof ik).voz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:46:
Accu's geven meestal de geest in de winter...
Oh? Bij nieuwe auto's meer dan bij oude auto's dan? Die van mij is van 1987...MrSleeves schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:04:
[...]
Volgens de ANWB die bij mij eens langskwam en volgens de autoonderdelenwinkel is het tegenwoordig zo dat het 's zomers vaker voorkomt dat een accu er mee ophoudt. Die van mij kapte op een ultrawarme dag (meer dan 50% van de cellen waren kapot, 4 van de 6 geloof ik).
Je auto wel... maar je accu niet.. Geloof nooit dat een accu 18 jaar meegaat.voz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:05:
[...]
Oh? Bij nieuwe auto's meer dan bij oude auto's dan? Die van mij is van 1987...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Waarom hamer? Nou bekijk het elektrisch schema maar eens
[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2006 15:21 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ze is nu op weg naar de garage.... even afwachten wat die te zeggen hebben.
Iig bedankt voor de reacties.
Je hebt voorheen geen "klik" gehoord? * Chevy454 heeft een groot vermoedenHoicks schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:
M'n vriendin heeft zojuist de auto nogmaals geprobeerd te starten en startte nu ineens wel.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
vertel vertel..Chevy454 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:05:
[...]
Je hebt voorheen geen "klik" gehoord? * Chevy454 heeft een groot vermoeden
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Geen klik:ToolkiT schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:21:
vertel vertel..
Probleem met klem 50
Circuit is mogelijk open te wijten aan <ja waar zou dat aan te wijten zijn? Elektrisch schema geeft uitsluitsel>
[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2006 16:31 ]
Anoniem: 84021
en dan anwb bellen
Wat was het mankement??
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 13-01-2006 20:20 ]
Dat doe je toch altijd? Starten met de koppeling in?tha_bulldog schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:18:
Straks is het iets lulligs als een auto die alleen start met koppeling ingetrapt oid
* Chevy454 kan uit ervaring zeggen dat er inderdaad voertuigen zijn welke een koppelingspedaalschakelaar hebben en dan gewoon keihard niet willen starten.
Ik heb nu nog steeds de WW Totaal-service. Toch wel handig. De meeste pech komt volgens mij ook voor in eigen woonplaats (met niet startende auto's bijv.) En ach, omgerekend kost het € 7,- per maand ofzo.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Logje van het weekend.
Vrijdag ochtend. Mijn vriendin probeert de auto te starten, er gebeurt niets. Accu is niet leeg, verlichting doet het wel.
Vrijdagavond: We komen thuis van het werk, we starten nog eens en hij doet het gewoon weer.
Zaterdagochtend. Het kreng wil weer niet starten. We gaan boodschappen doen in Duitsland (met zwager meegereden).
Zaterdagmiddag. Terug van boodschappen doen, het kreng start weer alsof er niets aan de hand is.
Zondagmiddag. De auto start gewoon. Direct mee naar de garage gereden en 'm daar gedropt.
Stappen:
Je stapt in de auto, trapt koppeling in, draait sleutel om, je ziet de dashboardverlichting aangaan en het lampje van de startblokkering doven. Je draait de sleutel verder om te starten en je hoort *niets*.
Motorkap los, nog eens proberen en je hoort zachtjes de benzinepomp reageren. Voor de rest nergens geluid. (Dus ook het relais van de startmotor hoor je niet schakelen) (zit er een relais en/of zekering voor de startmotor in?)
De garage houder belde mij dat het aan de accu lag, omdat alles gereset was (klokje e.d.) Ik heb hem uitgelegd dat we zekeringen eruit hebben gehad om te kijken of dat het misschien was.
Garagehouder gaat verder onderzoeken wat het probleem is. (de accu is ook vrij nieuw, minder dan een jaar oud).
We wachten weer af....
[ Voor 4% gewijzigd door Hoicks op 16-01-2006 13:16 ]
De accu vind ik dan de hoofdverdachte..
Heb dat zelf ook gehad, had nog gewoonl licht en muziek, maar toch was het de accu die het probleem was..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hebben ze de spanning gemeten?
Bij mijn vriendin deed opeens de auto ook niet meer, alle lichten branden goed, geen probleem. Startkabels erop en tijdje laten lopen, vervolgens naar garage, die doet spanningscheck en voila nieuwe nodig. Ook al was de vorige nog niet zo oud.
Rij je met je lichten aan of uit? Dikke radio/woofers/waffers/versterkers? Kan niet zijn dat de accu toch gewoon 'op' is?
koolborstel welke uit zijn zitting is gesprongen Maar een beetje monteur weet wat hij moet doen.Hoicks schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:15:
Garagehouder gaat verder onderzoeken wat het probleem is. (de accu is ook vrij nieuw, minder dan een jaar oud).
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 16-01-2006 15:04 ]