Okee...ik kwam op het idee om met een Franse kennis Diablo II te gaan spelen. Dat kan niet over battlenet want we hebben beiden geen goede cd-key
Maar je kan wel via direct TCP/IP multiplayeren.
Het probleem is dat hij ADSL heeft bij France Telecom, en die lui hebben firewall aan staan. Kan ie dus niets niets aan doen. In principe geen probleem, ik zal moeten hosten...MAAR ik zit achter een server welke Sygate draait.
Dus ik stel Sygate in dat ie TCP poort 4000 (standaard Diablo 2 non-battlenet multiplayer poort) doorlust naar mijn interne IP, namelijk 192.168.0.3.
Dat heb ik zo gedaan: Sygate Manager, Advanced -> Firewall access (geloof ik). Dan een "new rule" (Diablo II server stond er niet standaard tussen
) met deze instellingen:
Direction: IN
Protocol: TCP
Client IP: 192.168.0.3
Client Port: 4000
DestPort: 4000
Daarmee werkt het op de een of andere manier niet. Wat is hier fout aan?
Als iemand mij kan helpen, graag. Alvast bedankt.
Het probleem is dat hij ADSL heeft bij France Telecom, en die lui hebben firewall aan staan. Kan ie dus niets niets aan doen. In principe geen probleem, ik zal moeten hosten...MAAR ik zit achter een server welke Sygate draait.
Dus ik stel Sygate in dat ie TCP poort 4000 (standaard Diablo 2 non-battlenet multiplayer poort) doorlust naar mijn interne IP, namelijk 192.168.0.3.
Dat heb ik zo gedaan: Sygate Manager, Advanced -> Firewall access (geloof ik). Dan een "new rule" (Diablo II server stond er niet standaard tussen
Direction: IN
Protocol: TCP
Client IP: 192.168.0.3
Client Port: 4000
DestPort: 4000
Daarmee werkt het op de een of andere manier niet. Wat is hier fout aan?
Als iemand mij kan helpen, graag. Alvast bedankt.
Geef mij maar een Warsteiner.