[XP] boot verschrikkelijk traag

Pagina: 1
Acties:

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:45
hallo

m'n vader is er weer eens in geslaagd met de PC te klooien ('oh, ik weet van niks', je kent die shit wel).

Het probleem: booten duurt een eeuwigheid. Voor het WinXP splashscreen komt nu eerst een ganse rij ì's die een of andere loader voorstellen. Na een minuut of 5 krijg je dan het loginscherm van XP en kun je normaal inloggen. Virussen en spyware wordt niet gevonden.

Ik was zo pissig dat ik besloot Ubuntu te installeren. Dit lukte, maaaaar ik zou normaal een bootloader moeten krijgen, niet dus, enkel de bovenvermelde ì loader...

Weet er hier iemand raad mee?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:40
Kijk eens in de logs van WIndows of daar meldingen staan dat er gewacht wordt op services die zich niet of laat melden.

Is het enkel het booten? Zoniet check dan ook even in wat voor overdrachtsmodus de HD draait.

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:45
wat die *** er mee uitgevreten heeft weet ik niet, maar het log staat vol van de volgende:

Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\D

edit: Zelfs een schijfcontrole kan blijkbaar niet meer voltooid worden... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Matthis op 13-01-2006 02:44 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:40
Matthis schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:39:
wat die *** er mee uitgevreten heeft weet ik niet, maar het log staat vol van de volgende:

Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\D

edit: Zelfs een schijfcontrole kan blijkbaar niet meer voltooid worden... |:(
Laat XP er eens naar kijken met chkdsk /f.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even met een harddisk diagnostics tooltje (voor welke je moet hebben moet je eventjes in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ kijken) - alles wijst er op dat je harddisk z'n beste tijd gehad heeft :)