Toon posts:

crash chipset A8N-SLI premium door SLI of voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
-Asus A8N-SLI premium
-Coolermaster stacker, alle fans die er kunnen zijn zonder te boren en in de big window aan de zijkant 2 12cm fans op de 2 videokaarten)
-4G Corsair PC3200 Twinx XMS series CAS2 4 keer 1Gig (maar het mobo doet raar als ik het op cas 2 zet dus de timings zijn 3-3-7-7 en 333Mhz
-2 POINT OF VIEW 7800GTX 512 Extreme
-X-fi fatality
-AMD X2 4600+ (gekoeld met Zalman CNPS9500)
-Maxtor 6L250S0 (sata)
-Maxtor 6L300S0 (sata)
-Maxtor 6Y120M0 (sata)
-ST3220022A (pata)
-2 Antec neo power 480Watt
readings PC probe: 11.712V (+12V) 4.757 (+5V) 3.2165(+3.3V) 1.36 (Vcore) (nTune van nvidia geeft 1.550 V aan????? )

Als ik m'n systeem SLI enable dan kan ik wel spelen (niet grafische toepassingen geen problemen) maar een erg beperkte duur. Als ik SLI af zet game ik zo veel ik wil, geen enkel probleem!
Het systeem loopt niet vast, het reboot gewoon alsof iemand de stroom uit trekt en terug op zet.
Wanneer ik aan de heatpipe van het mobo kom is deze zelfs warmer dan de heatpipes op m'n 7800gtx?? ik kan het zelfs maar even aan raken of ik verbrand.

Ik heb al eens gerommeld met de ide drivers, maar weinig resultaat daar mee, als ik nu andere drivers dan 5.10.2600.534 installeer als nForce4 parallel ata controller hangt het systeem in start up van windows.

Het manifesteerd ook als ik andere videokaart driver installeer.

Zou het een verkeerde opstelling met m'n voedingen kunnen zijn?, omdat ik 2 Antec neo power 480Watt heb, een aan elke videokaart, een het mobo&fans&dvdR en de ander de hdd's

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
ZO als je zelf al aangeeft kan je de heatpipes van je mobo niet aanraken anders verbranden je vingers ik zou hier van uit gaan dat je een hete probleem hebt.

Aangezien je met 1 7800gtx wel zonder probleem kan spelen en met de 2de aan niet kan het zijn dat de warmte in je system gewoon teveel wordt waardoor de pc zich herstart.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je moet sowieso geen opslagdrivers/IDE-drivers installeren als je de NForce-drivers installeerd, evenals Active Armor en de Netwerksuite. Dit levert namelijk soortgelijke problemen, alleen niet specifiek met SLI aan (nog niet van gehoord iig, maar het zou zo kunnen zijn).

Verwijderd

Heb je je bord er op de kop in hangen??
Zoja dan deze even omdraaien. de werking van de heatpipe help je om zeep als het bord op de kop hangt.

Dan verklaart het ook waarom je temp van de chipset zo hoog is.

anders zal ik het niet weten.