Wat wil ik:
Windows XP op raid 0
Wat heb ik:
3700+ 939 AMD
ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm
2X MAXTOR 200.0GB 7200rpm 16mb 6L200S0
2X 512 MB Twinmos 400 DDR
Wat is het probleem:
Ik heb een array aangemaakt van 400GB. Vervolgens ga ik windows installeren. Ik druk netjes op F6. Hij vraagt om de diskette. Ik geef hem de diskette die ik met behulp van het moederbord cdtje heb gemaakt. Hij leest drivers en gaat verder. Ik mag gaan partitioneren. Ik zie een 400 GB harde schijf. Ik maak een C: en D: aan van 200 GB per stuk. Ik kies voor NTFS (snel). Hij formatteert. Hij gaat daarna de bestanden kopieëren vanaf de floppy naar de harde schijf. FOUT!. Ik krijg de melding: "Setup kan bestand m5289.cat niet lezen". Ik krijg 3 keuzes:
Enter > nogmaals proberen (helpt niet)
F3 > Afsluiten (Ik wil Windows)
ESC > Bestand overslaan.
Dat werkt. Ik krijg dezelfde melding, maar dan met 2 andere bestanden:
m5289.sys
m5289.inf
Ik druk 2X op ESC. Nu komt het vreemde: Hij gaat verder met kopieëren. De installatie bestanden worden netjes gekopiëert en daarna start hij opnieuw op. Nu krijg ik een blauw scherm. Logisch. Ik heb geen RAID drivers.
Wat heb ik geprobeerd:
- 3 diskette stations
- 6 diskettes
- Nieuwe drivers downloaden, maar dezelfde drivers staan ook op de cd
- Drivers toevoegen aan de windows cd (Hij herkent de schijf, maar bij opnieuw opstarten niet meer)
- 2 windows cd's. Ja ze zijn legaal. Ik heb 2 pc's!
Vraag:
Wat zie ik over het hoofd?
Wat kan ik nog meer proberen?
Windows XP op raid 0
Wat heb ik:
3700+ 939 AMD
ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm
2X MAXTOR 200.0GB 7200rpm 16mb 6L200S0
2X 512 MB Twinmos 400 DDR
Wat is het probleem:
Ik heb een array aangemaakt van 400GB. Vervolgens ga ik windows installeren. Ik druk netjes op F6. Hij vraagt om de diskette. Ik geef hem de diskette die ik met behulp van het moederbord cdtje heb gemaakt. Hij leest drivers en gaat verder. Ik mag gaan partitioneren. Ik zie een 400 GB harde schijf. Ik maak een C: en D: aan van 200 GB per stuk. Ik kies voor NTFS (snel). Hij formatteert. Hij gaat daarna de bestanden kopieëren vanaf de floppy naar de harde schijf. FOUT!. Ik krijg de melding: "Setup kan bestand m5289.cat niet lezen". Ik krijg 3 keuzes:
Enter > nogmaals proberen (helpt niet)
F3 > Afsluiten (Ik wil Windows)
ESC > Bestand overslaan.
Dat werkt. Ik krijg dezelfde melding, maar dan met 2 andere bestanden:
m5289.sys
m5289.inf
Ik druk 2X op ESC. Nu komt het vreemde: Hij gaat verder met kopieëren. De installatie bestanden worden netjes gekopiëert en daarna start hij opnieuw op. Nu krijg ik een blauw scherm. Logisch. Ik heb geen RAID drivers.
Wat heb ik geprobeerd:
- 3 diskette stations
- 6 diskettes
- Nieuwe drivers downloaden, maar dezelfde drivers staan ook op de cd
- Drivers toevoegen aan de windows cd (Hij herkent de schijf, maar bij opnieuw opstarten niet meer)
- 2 windows cd's. Ja ze zijn legaal. Ik heb 2 pc's!
Vraag:
Wat zie ik over het hoofd?
Wat kan ik nog meer proberen?