Toon posts:

[XP] RAID: Windows installatie kan bestand niet lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil ik:

Windows XP op raid 0

Wat heb ik:

3700+ 939 AMD
ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm
2X MAXTOR 200.0GB 7200rpm 16mb 6L200S0
2X 512 MB Twinmos 400 DDR

Wat is het probleem:

Ik heb een array aangemaakt van 400GB. Vervolgens ga ik windows installeren. Ik druk netjes op F6. Hij vraagt om de diskette. Ik geef hem de diskette die ik met behulp van het moederbord cdtje heb gemaakt. Hij leest drivers en gaat verder. Ik mag gaan partitioneren. Ik zie een 400 GB harde schijf. Ik maak een C: en D: aan van 200 GB per stuk. Ik kies voor NTFS (snel). Hij formatteert. Hij gaat daarna de bestanden kopieëren vanaf de floppy naar de harde schijf. FOUT!. Ik krijg de melding: "Setup kan bestand m5289.cat niet lezen". Ik krijg 3 keuzes:
Enter > nogmaals proberen (helpt niet)
F3 > Afsluiten (Ik wil Windows)
ESC > Bestand overslaan.

Dat werkt. Ik krijg dezelfde melding, maar dan met 2 andere bestanden:
m5289.sys
m5289.inf

Ik druk 2X op ESC. Nu komt het vreemde: Hij gaat verder met kopieëren. De installatie bestanden worden netjes gekopiëert en daarna start hij opnieuw op. Nu krijg ik een blauw scherm. Logisch. Ik heb geen RAID drivers.

Wat heb ik geprobeerd:

- 3 diskette stations
- 6 diskettes
- Nieuwe drivers downloaden, maar dezelfde drivers staan ook op de cd
- Drivers toevoegen aan de windows cd (Hij herkent de schijf, maar bij opnieuw opstarten niet meer)
- 2 windows cd's. Ja ze zijn legaal. Ik heb 2 pc's!

Vraag:

Wat zie ik over het hoofd?
Wat kan ik nog meer proberen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:08
Staan die bestanden wel in de root op je floppy?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze staan niet in de root, maar in de map Win_XP. In het bestand TXTSETUP.OEM staat dat hij ze kan vinden in die map. WIN_2k en WIN_2k3 staan er ook op.

Maar, dit wordt zo gedaan door de cd bij het moederbord. Windows XP leest en herkent de drivers in ieder geval. hij laad ze in het geheugen en dan laat hij de array zien.

Daarna kan hij ze ineens niet lezen :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:08
kijk eens hier: zelfde probleem, plus oplossing: http://www.techimo.com/forum/archive/index.php/t-126704.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar staat hoe de diskette in elkaar zit. De mijne ziet er zo uit:

win_2000
win_nt
win_xp
win98_me
WINXPA64

Disk1
readme.txt
txtsetup.oem

Die dikke zijn mapjes met de bestanden erin die problemen geven

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 01:23 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik ken het probleem.

Maak een lege diskette aan. Kopieer alle benodigde bestanden in de root van de diskette. Eveneens de txtsetup.oem. Pas in de inf bestanden en het oem bestand alle paden zonder subfolders.

Daarna werkt het.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen proberen. Ik post dan of ik het probleem nog heb. Ik ben nu echt gefrustreerd.

Nog 1 foutmelding, en dat ding gaat door t raam! :9
Pagina: 1