Toon posts:

[XP] Spontane Bsod's, herstarts en foutmeldingen *

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zoek me al dagen blauw op google en de diverse fora's, veel vragen, aar geen antwoorden, misschien dat hier iemand een zetje in de goede richting geeft ?

Mijn Medion MD8083 P4ht/3.0ghz/512mb met 9800xxl/128mb loopt de laatste tijd spontaan vast en herstart met daarna een melding 'systeem hersteld van ernstige fout'

Het enige wat er voor mn gevoel echt veranderd is, is een nieuwe samsung tft van 20,4 inch (de syncmaster 204Ts) met de daarbij behorende software.

Een blauw scherm is win32k.sys en de andere (geen foto) ati2dvag.dll .....

De laatste drivers van de samsung site en de laatste versie van catalyst geinstalleerd.

Memtest 8 uur gedraaid , 0 fouten.

Ik wordt langzaam gek, zeker omdat het soms binnen 10 minuut is, soms na anderhalf uur en soms zelfs een dag niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout5.JPG

Verwijderd

Crasht windows ook vanuit safe mode? Dan zou het onder andere kunnen liggen aan je harddisk, voeding, hitteproblemen, noem maar op, hoogstwaarschijnlijk hardware-gerelateerd. Als dat niet het geval is zou je het bij je videokaartdrivers kunnen zoeken. Misschien is het een virus, spyware? Is je systeem overgeclockt (cpu, videokaart, etc)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Compleet random zowel qua tijd als qua toepassing, soms na 10 minuut met alleen wat 'surfen', soms na uren met enkele toepassingen open, soms helemaal niet ...

Geen geclockte dingetjes. Sinds die monitor, wel heel toevallig .... schijfcontroles gedaan, memtesten, noem maar op. Ik heb echt geen idee.

Ik werk op resolutie 1600x1200, daar heb ik die monitor voor gekocht, maar dat moet die kaart toch aankunnen lijkt me.

Temperaturen geen idee, ik weet niet of ik hier wat aan kan zien ? :

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/fout6.JPG

Eventuele instellingen van dit proggie heb ik geen idee van, dit is 'default'

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 01:14 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je zou eens kunnen proberen om terug te gaan naar een restore point van net voor de aanschaf/installatie van je scherm.

Maar er is ook een BSOD faq op tweakers beschikbaar.
Kom je daar niets verder mee ?

En waar komt dat ACEEventlog vandaan in je eventvwr ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Heel google staat vol met het probleem, maar niet met oplossingen.

Die aceevent is van de AtiCatalyst videodriver.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Persoonlijk vind ik je systeem wel wat warm vanbinnen, vooral je HD0 is heet voor een harddisk. Misschien is je powersupply niet in staat om te leveren wat wordt gevraagd?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
@azuul : die 0x00008 staat niet in de faq.

Mischien begrijp ik het niet goed hoor, die voeding-suggestie ben ik wel vaker tegengekomen, maar aan de pc is toch niets veranderd ?

Waar kan ik zien wat ik heb en/of zou moeten hebben ?

En is het dan ook zo random, stuk is stuk toch ?

Echt open voor elke suggestie !

Verwijderd

Als op win32k.sys zoek op google , krijg ik wel een aantal hits...

Verwijderd

Topicstarter
geloof me die heb ik allemaal gelezen .... maar die zijn het niet.

anders hoefde ik het hier niet te vragen denk ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad was het best logisch om dat al te hebben bekeken. Hoe dan ook niet vreemd om win32k tegen te komen aangezien dat als kernel van het systeem best belangrijk is te noemen :P

offtopic:
Ik vul de topictitel even aan met het OS, zie ook alle andere titels in WOS :) XP neem ik aan?

Maar (temperatuur of) genoeg vermogen van de voeding zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Check trouwens dus even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wat gebeurt er met crashes en temperaturen als je een tijd op een lagere resolutie werkt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:42:
Crasht windows ook vanuit safe mode? [..]
Als je nou mogelijke oorzaken begint uit te sluiten kom je er denk ik een stuk sneller achter waar 't exact misgaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik reageerde misschien wat bot, echter e.e.a. is nogal frustrerend. Het komt zo random voor dat elke 'actie' zo lastig te testen is, zeker voor een non-expert zoals ik.

Ik zal de resolutie eens terugzetten en de de kast openmaken (temperatuur) en jaag verder. Even een aanvullig wat jullie misschien op een idee brengt, hopende dat het niet dezelfde complete range problemen kan zijn :

De pc doet er zo'n 2 minuten over om door te starten, ik heb dan dat intel logo in beeld, na die tijd komt het windows logo en dat balkje en 'loopt hij door' , dit was altijd een kwestie van 20 seconde.

Verwijderd

Als Windows XP crashed is Bill zo vriendelijk geweest om een dump te maken met daarin de oorzaak van de crash.

Ik weet dat er een aantel methodes zijn om die .dmp (in jouw geval Mini011206-01.dmp) file te analyseren. Ik weet niet meer precies hoe het moet.

Ik heb wel is wat problemen gehad mijn mijn onboard geluidskaart en daar kreeg ik ook dit soort vage problemen mee. Maar dit kan heel iets anders zijn.

Verwijderd

wat betreft het lange opstarten:
stroomstekker er ff uit, 5 keer op aan/uit knop drukken

vervolgens naar het bios, en ff load optimised defaults. Helpt in 99 van de 100 gevallen, weet ik toevallig aangezien ik bij de servicedienst van medion gewerkt heb:P

wat betreft die blauwe schermen, en die crashes, backup je data en gebruik die image cd(application & support)
mocht dat dan nog niet werken, bel je medion, die sturen een monteur langs, en komen waarschijnlijk iets van mobo of voeding vervangen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja taatje, ik heb die dump zelf opgeslagen, maar weet niet hoe ik die moet uitlezen en/of die data daarna moet intepreteren .....

http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/minidump.rar

voor iemand die dat wel kan ?

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat ik dat begrijp, maar ik ga het proberen

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Ik weet niet of je ServicePack2 hebt. Zoniet, dan is dat mss de oplossing.

Symptomen
Wanneer u probeert de instelling Hardwareversnelling in het onderdeel Beeldscherm van het Configuratiescherm te wijzigen van Geen naar Maximaal, wordt het volgende Stop-foutbericht weergegeven in Win32k.sys:
STOP: 0x0000008E (c0000005, bf875fc3, f07bcd48, 00000000)
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Het lijkt op een probleem met een kernel-mode stuurprogramma.
Ga even na welk stuurprogramma je als laatst geinstalleerd heb, en verwijder deze van je systeem...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Sp2 is aanwezig en had nog niet voor probs gezorgd.

Van de week alle stuurproggies van de monitor/beeldscherm verwijderd en de allernieuwste geinstalleerd. Draai nu ati catalyst 5.xx

problemen hetzelfde als daarvoor.

Verwijderd

Ik ga niet de hele output van de dump hier neerzetten maar ik zou als ik jou was toch nog even naar de ATI drivers kijken....IMAGE_NAME is namelijk de naam van de driver die het blue screen heeft veroorzaakt....
FOLLOWUP_IP:
ati2dvag!DrvBitBlt+3ae7
bf9f3cef ff7320 push dword ptr [ebx+0x20]

SYMBOL_STACK_INDEX: 4

FOLLOWUP_NAME: ati-nt

SYMBOL_NAME: ati2dvag!DrvBitBlt+3ae7

MODULE_NAME: ati2dvag

IMAGE_NAME: ati2dvag.dll

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niets van die 'quote' maar ik moet het dus toch echt richting videokaart zoeken, dit icm nieuwe monitor is niet heel vreemd (?)

Weet zeker dat ik de laatste versies van alle drivers heb, maar daar gaat dus toch iets mis ...

Bedankt, ik ga puzzelen.

Verwijderd

Die quote is een klein gedeelte van watje krijgt als je de minidump in de debugger opent en er het commando !analyze -v hebt ingetypt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers verwijderd en geheel opnieuw ge-installeerd, na opstarten kampte ik opeeens met een rundll32.exe error , die melding heb ik kunnen oplossen door het installeren van een x10net.exe (o.i.d.) welke een dll miste ofzo.

Tsja ik werk dus nu op zeker met de laatste drivers, memory is goed.

Dacht nog ff met de windows cd eventuele fouten te herstellen, maar de versie op cd is ouder dan de versie op de pc (sp2) dus dat werkte ook niet.

Als het nu nog voorkomt, trap ik die videokaart er uit, aangezien alles in die richting wijst, voor de rest zou ik het ook echt niet weten ....

Verwijderd

Topicstarter
Alle Ati gerelateerde spullen verwijderd en de omegadrivers geinstalleerd > geen resultaat

Bij opstarten in VGA modus (iemand zei dat te proberen) direct een 'crash' (altijd)

Ik kan die minidumps wel openen nu, maar kan ik daar ook iets mee repareren ?
Pagina: 1