Vandaag maakte ik iets heel vreemds mee. Ik startte mijn computer opnieuw op nadat ik met Ghost een kopie had gemaakt van een harde schijf vanuit DOS. Vervolgens werd ik geconfronteerd met een mededeling dat de tijd en datum van de computer niet klopte en dat ik die moest aanpassen. De precieze datum weet ik niet meer, maar het was iets van 8? augustus 1777. Het mb is een week oud (ASUS A8N32-SLI Deluxe) dus het kan niet de batterij zijn. Overigens ben ik al weken aan het tobben met de computer. De computer kan een paar dagen zonder problemen werken en dan plotseling bevriest hij of wil hij niet opstarten. Het terugzetten van een image van Windows bied meestal wel uitkomst. Maar de oorzaak is daarmee niet weg, want een paar uur, een dag of een paar dagen later is het weer raak. Ik heb memtest86 uitgevoerd, ik heb een Tagan TG480-U01 voeding en de waarden zijn keurig volgens Asus Probe2. Ik word gek van het zoeken naar de oorzaak.
Wel valt me de laatste dagen op, dat als ik terugkeer in de kamer waar de computer staat en het licht (een paar flinke TL's) boven mijn bureau aandoe dat mijn Samsung Synmaster 913N een flinke flikkering laat zien. Zou het kunnen zijn dat het opstarten van de TL's een zodanige storing geeft in de stroomvoorziening dat daardoor deze computerproblemen ontstaan? En zo ja, wat is daar aan te doen?
Arjen
Wel valt me de laatste dagen op, dat als ik terugkeer in de kamer waar de computer staat en het licht (een paar flinke TL's) boven mijn bureau aandoe dat mijn Samsung Synmaster 913N een flinke flikkering laat zien. Zou het kunnen zijn dat het opstarten van de TL's een zodanige storing geeft in de stroomvoorziening dat daardoor deze computerproblemen ontstaan? En zo ja, wat is daar aan te doen?
Arjen