Ik zit te denken om de owner te ge(mis)bruiken voor om gerelateerde zaken te groeperen, binnen een database (ga even uit van SQL Server).
Wat bedoel ik hier mee? Nu laat ik de naam van een table, view, sp, etc. beginnen met een afkorting van de sectie waar het overgaat, bijv:
- dbo.HRCustomers
- dbo.spHRAddCustomer
- dbo.LOGRequests
- dbo.spLOGAddRequest
- etc.
(HR staat dan voor alles wat met 'human resource' geralteerd is en LOG voor alles met logging gerelateerd.)
Mijn voorstel is om de owner hiervoor te gebruiken, dus:
- HR.Customers
- HR.spAddAddCustomer (of HumanResource.Customer)
- Log.Requests
- Log.spAddRequest
- etc.
Hoe denken jullie hierover? Zijn er mogelijke problemen als ik hiervoor kies? Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor 'naming guidelines' jullie in de database gebruiken (en vooral waarom).
Wat bedoel ik hier mee? Nu laat ik de naam van een table, view, sp, etc. beginnen met een afkorting van de sectie waar het overgaat, bijv:
- dbo.HRCustomers
- dbo.spHRAddCustomer
- dbo.LOGRequests
- dbo.spLOGAddRequest
- etc.
(HR staat dan voor alles wat met 'human resource' geralteerd is en LOG voor alles met logging gerelateerd.)
Mijn voorstel is om de owner hiervoor te gebruiken, dus:
- HR.Customers
- HR.spAddAddCustomer (of HumanResource.Customer)
- Log.Requests
- Log.spAddRequest
- etc.
Hoe denken jullie hierover? Zijn er mogelijke problemen als ik hiervoor kies? Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor 'naming guidelines' jullie in de database gebruiken (en vooral waarom).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 11:19 ]