Toon posts:

Wireless verliest verbinding tijdens downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier thuis een accespoint van Linksys, model: WAP54G. Deze staat beneden, verbinding is perfect, etc. Boven heb ik op mijn computer een WUSB54G netwerkadapter die dus voor de verbinding tussen de accespoint en de computer zorgt.

Accespoint
Afbeeldingslocatie: http://www.hdcom.com/wap54g.jpeg

Netwerkadapter
Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/af/ce/Linksys_WUSB54G_Wireless-G_USB_Network_Adapter-resized200.jpg

Nu ondervind ik het probleem dat tijdens het downloaden (eMule, bittorrent, of overige) dat ik de verbinding verlies tussen mijn computer en het accespoint. Dit gebeurt soms na 20 minuten al, of andere keren pas na 2 uur. Heel erg verschillend dus. Als ik de verbinding heb verloren haal ik even de stroom van het accespoint en alles werkt vervolgens weer. Dit is alleen rete-irritant.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ligt het aan de upload? Of aan de download? Of ligt het ergens anders aan?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Het ligt er (waarschijnlijk) aan dat je downloadclient teveel verbindingen open heeft. En je accespoint wordt dan een beetje gek en gaat zitten klaverjassen. In de FAQ staat een stukje hierover. Draai je verbindingen naar beneden en gaan met die downloads. Laatste firmware wil ook wel eens helpen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ja probleem is dat ik geen idee heb hoe ik in m'n Accespoint komt, deze is waarschijnlijk geconfigureerd door een kennis op zijn laptop met een kabeltje. Moet ik gewoon even de nieuwe setup downloaden, en dan proberen om in m'n accespoint te komen?

En zal eens kijken of ik ergens iets kan vinden om de maximale verbindingen omlaag te werken.

Edit:

Nog iets trouwens :)

Als ik een CD in m'n computer doe verliest mijn computer ook kortstonding, of soms erg lang verbinding met de accespoint. Weet iemand wat daarvan de oorzaak is??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 17:53 ]