Toon posts:

MSN bouncer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik neem aan dat de meeste van jullie wel weten wat een IRC BNC (bouncer) is. Ik vraag me af, bestaat zoiets ook voor MSN?
In het kort houdt dit in: de bouncer, die draait ergens op een server die zo goed als 24*7 aan is. Via deze ben je aangemeld op MSN. Op je eigen PC connect je dan naar jouw bouncer, en zo zit je dan op MSN. Zodra jij je PC uitzet, neemt je bouncer het weer over, dus infeite ga je niet offline, maar worden alle berichten etc op de bouncer opgeslagen. En als je de volgende keer MSN weer start, komen die berichten ook te zien op jouw eigen PC.

Bestaat zoiets?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

In MSN Messenger 8 Beta is offline messaging aanwezig, wat dus eigenlijk het zelfde doet.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bitlbee biedt naast software ook een lijst met kant en klare servers aan waar je je zo bij kunt aansluiten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!
Bij MSN8 beta, komt er dan wel nog te staan van: Pietje heeft zich zojuist aangemeld ? Of ben je dan ook permanent online? Ook al is dit niet, kan inderdaad een handige optie zijn maar net niet precies wat ik zoek.

Bitlbee klinkt veelbelovend, eens even precies uitzoeken hoe en wat :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Ik vrees dat het niet bestaat. Onderbouwing daarvoor: Meerdere GoT topics die op niets zijn uitgelopen (hier en hier bijvoorbeeld :P) en het feit dat ik er zelf ook al meer dan een jaar naar op zoek ben. :P
CrashOne schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:27:
In MSN Messenger 8 Beta is offline messaging aanwezig, wat dus eigenlijk het zelfde doet.
Hm, zal MSN Messenger 8 sowieso eens gaan proberen. Maar ik denk dat in dit geval beide kanten MSN8 moet hebben? Als ik MSN8 installeer en offline ga komen berichtjes van mensen met MSN6.2 niet meer aan denk ik?
Spider.007 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:28:
Bitlbee biedt naast software ook een lijst met kant en klare servers aan waar je je zo bij kunt aansluiten :)
Bitlebee ook al gebruikt. Als er nou eens zoiets bestond waarop ik met een normale MSN client kon inloggen was het helemaal perfect. :P Maar volgens mij bestaat het niet ...

Ik draai zelf nu gewoon msn7.5 op mn server en gebruik het vanaf meerdere pc's hier in huis met remote desktop... Alleen dat werkt toch net niet zo prettig als lokaal, mn rdp venstertje gaat bijvoorbeeld niet meeknipperen bij een nieuw bericht... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 12-01-2006 22:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ow,,, dat wordt bijna zelf programmeren :P

Trouwens wat ik tot nu toe gebruikte was gewone MSN installeren op mijn server en aanmelden, en dan op de andere PC via Radmin (of een andere VNC programma etc) op MSN gaan, maar dat is ook weer niet ideaal :P

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je blijft gewoon in- en uitloggen zoals je nu doet, echter met dit als extra optie.
Hou er wel rekening mee dat het nog een beta is, het programma gaat niet echt zuinig met je systeem resourcen om (45MB geheugen gebruik en veel processor tijd).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:13
Bitlbee is super!
xxx - Logging in: Authenticated, getting buddy list'
en zo heb je msn in je irc chat geintergreerd, het kan zelfs omgeleid worden naar een webchat.

Heel leuk allemaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met bitlbee aan het stoeien geweest, en als ik dan met mirc connect crasht bitlbee hier steeds :(
GLib-WARNING **: g_io_win32_set_flags <> not implemented

Toen heb ik gezocht op deze foutmelding maar vond maar 1 persoon met dezelfde fout, en er waren geen antwoorden op zijn probleem :(
Iemand enig idee?
edit: De foutmelding is er nog steeds, maar bitlbee blijft nu wel lopen en werkt voor zover ik zie..

En natuurlijk, mocht iemand wel een echte msn BNC hebben, laat het even weten. Ik heb nog iemand gemaild die een alternatief MSN client maakt, of hij zoiets kon maken of wist, en ik hou jullie op de hoogte van zijn antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:43 ]

Pagina: 1