Toon posts:

Hangende en vastlopende PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden mijn moederbord moeten vervangen. De eerste paar dagen na aanschaf verliepen zonder enige problemen, maar na enige tijd begon de computer bij het gebruik van zwaardere spellen zoals Call of Duty 2 langzaam de lopen en te hangen, de computer liep een aantal minuten op deze manier door waarna de computer uitviel of de monitor het beeld verloor (de cpu en videokaart fans bleven wel gewoon doordraaien)

Ook zijn er af en toe problemen met het opstarten (dit gebeurd alleen nadat de computer daarvoor was vastgelopen op de hierboven beschreven manier), de monitor blijft op standby staan en krijgt geen signaal van de computer terwijl de fans wel aangaan en blijven draaien. Na een aantal maal proberen wil het nog wel eens werken.

Ik gebruik het volgende systeem:

A7N8X-XE
AMD Athlon xp 2200+
Geforce 6800 LE
512mb ddr-sdram van een helaas onbekend merk
Windows XP
300W voeding, merk ook onbekend

De drivers en het bios zijn allemaal recent en mijn cpu word niet extreem warm.

Mijn FSB is 133 en de frequency van mijn geheugen is 166, kan dat een probleem zijn?
Ik heb al mijn geheugen getest met memtest86+ dat gaf verder geen problemen aan.
Er zijn dagen dat het allemaal probleemloos werkt maar van tijd tot tijd geeft het systeem problemen.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je de pc na het vastlopen aan zet, hoor je dan een "piep signaal"?
Als je helemaal niets hoor, lijkt het in eerste instantie toch op een te warme CPU.
Als het probleem bij videokaart/geheugen zit, hoor je namelijk wel (bijna) altijd een post-beeb.
Je geheugen mag geen probleem zijn, dat gaat op de snelheid van je FSB draaien.

Heb je gegevens over de warmte van de CPU?

[ Voor 14% gewijzigd door Koudijs op 13-01-2006 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet gelet op een piep signaal, dat zal ik de volgende keer doen. Ik heb mijn cpu temperatuur gemeten, in rust is de temperatuur iets boven de 40 graden, is dat te warm?

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Je hardware opsomming geeft niet aan welke harde-schijven en optische apparaten je hebt!
En ook niet of je veel apparaten op USB hebt aangesloten.

Ik heb onlangs ook problemen gehad met mijn A7N8X-XE Deluxe toen ik daar ander geheugen in zette. Toen bleek mijn voeding het niet meer te trekken.

Mischien dat dit bij jou ook het geval is.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 harde schijf, 80gb van het merk WD, verder nog 1 cdrom speler van Asus, en geen usb aparaten aangesloten.

Maar valt bij een te lage voeding niet de hele pc meteen uit? hier blijven de fans gewoon doordraaien en gaat de pc een tijdje langzaam voordat hij uitvalt (maar de fans blijven draaien)
Ik zal eens kijken naar een andere voeding dan, ik neem aan dat dat een goedkopere oplossing is dan een nieuwe cpu. Zijn er nog bepaalde merken die aan te raden zijn?

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Neem een merk als Zalman of Asus (ja die hebben ook voedingen!).
En denk dan aan 380 - 400 Watt.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wat voedingen van het merk coolermaster, is dat nog een mogenlijkheid of zijn die niet goed?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zou voor de zalman gaan. Heb ik ook hier naast mijn hoofd staan en je hoort hem heel zachtjes spinnen. Coolermaster heeft ook goede voedingen

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 13-01-2006 22:16 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Zalman is wel wat aan de dure kant, maar een goede voeding is wel belangrijk neem ik aan. Ik zal van het weekeind eens een nieuwe voeding halen en kijken of dat nog een verschil maakt.
Pagina: 1