[3dsmax] texture zit los

Pagina: 1
Acties:

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Ik heb wat tutorials gevolgd en heb voor een opdracht (een 3d-model plaatsen in een bewegend videostukje) een doopvont in 3d in elkaar geknutseld. Nog niet zo super, maar de opdrachtgever vindt hem uitstekend zo (dan laten we het daar eerst maar bij he, waarom moeilijk doen he ;) ..).

Alleen zit ik (en hij ook) nog met het volgende: de textuur op dat ding zit niet 'vast'. Het object beweegt en het is meer alsof ik een mask gebruik; alleen waar heb object zich bevindt komt de textuur tevoorschijn. :) Dit geeft een nogal raar effect bij het uitpoepen naar video, alsof er 'allemaal mieren overheen lopen', aldus mijn opdrachtgever. :P

Ik ben alle opties al 4x bij langsgelopen, maar ik vat het niet; pak ik het grandioos verkeerd aan of heb ik over een vinkje heen gekeken? Wat gaat hier fout?

* (heel ruw) voorbeeldvideootje (wmv, 4MB)
* Max-bestand met gebruikte texturen (2MB)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41
hmm, heb je van de animate functie in editable poly gebruik gemaakt?
(ff geen tijd op het .max file te checken)

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 12-01-2006 22:34 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Animate functie? Ik denk het niet, ik weet van niets iig. Moet dat, of juist niet? Mijn methode was gewoon een object maken en dan bij de material editor een texture bij 'Bump' en 'Diffuse color' toewijzen. Dat werkte uitstekend bij het proefmodel, alleen dat blijft dus niet zitten bij een animatie (waar ik pas aan het eind achter kwam). :?

Het is een 3dsmax7 bestand, trouwens.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Je mapping staat verkeert... die staat op environment, maar die moet je op texture zetten.

Material editor > Map > Coordinates.

Je hebt zelfs geen UVW map op je object zie ik nu. :x Daar maar eens me beginnen.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

idd,die texture zit nu over de hele buitenlaag heen, en 'wrapped' als het ware naar binnen toe
kun je beter een los 'omhulsel' maken lijkt mij, ben niet zo thuis in 3d max om alle vinkjes etc te kennen :P

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Inderdaad moet je niet environment mapping hebben, maar UV-mapping en moet er dus ook nog even een UVW-map modifier overheen. Mocht je meer informatie over texturing willen, dan moet je hier maar eens kijken, daar wordt besproken hoe het werkt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1