fear lage fps

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
mischien dat iemand mij kan helpen wordt eg gestoord van dit spel fear.

heb een amd 64 4000+ 7800gt 2 gig ddr400 creative x-fi fatality fps

en fear komt niet boven de 31 fps maakt niet uit welke settings.

had net me 7800gt erin gedaan dan ff alles high gezet en die test gedaan die was rond de 80 fps constant soms 120.

erna fear afgesloten en weer opgestart doe weer die test en me fps komt niet boven de 31 uit.

hoe kan dit????

heb fear al geherinstalleerd maar maakt niks uit.

iemand ideen.

het is net alsof die elke keer na een herstart andere settings pakt maar er wijzigt niks in het settings menu.

draai dus met settings alles maximum aa en af uit softshadows ook uit resolutie 1280

heb al op google en got lopen zoeken naar zulk soort problemen en kon niks vinden.

in het fear topic zeiden dat ik een nieuwe topic moest aanmaken ervoor.

Verwijderd

Is het alleen in FEAR of ook in andere spellen?

En probeer eens de standaard dingen, andere drivers, alle kabeltjes nalopen, bios reset, beetje onder/overklokken, kijken of je temps goed zijn etc.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Volgens mij hebbik dat van die 31 frames vaker gehoord :? Geen idee wat het is... :X

• jorisw86
alle andere games draaien perfect.

zoals cod2 bf2 css total overdose nieuwste prince of persia noem maar op.

maar wat er met fear is geen idee.

het ligt in idd geval niet aan drivers het is iets met fear volgens mij dat niet helemaal goed gaat

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Fear is gewoon zwaar, klaar.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verklaart dat waarom het de ene keer goed loopt, en daarna minder? Nee. Dat slaat dus ook nergens op. Zeker met zon videokaart moet het prima speelbaar zijn met redelijk hoge fps op die settings.

• jorisw86
ik heb heel af en toe dat die ineens goed speelt en erna weer 30 fps na opnieuw opstarten fear.

ik word er gek van speel alle andere games ook alle high of ultra high 1280 zonder aa en af.

en fear doet het daaro ook op maar waarom die naar die 30 fps blijft gaan weet ik niet.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

jorisw86 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:40:
alle andere games draaien perfect.

zoals cod2 bf2 css total overdose nieuwste prince of persia noem maar op.

maar wat er met fear is geen idee.

het ligt in idd geval niet aan drivers het is iets met fear volgens mij dat niet helemaal goed gaat
Kan best zijn dat het dan juist aan de drivers ligt. ;)
Welke drivers gebruik trouwens op dit moment ?
Al een versie (whql of beta) hoger of lager gepakt ?

Heb je misschien in je drivers aangegeven dat die met bepaalde instellingen opstarten voor dit spel ?
(In de Nvidia drivers kan je dit namelijk instellen dat je standaard draait met AA en AF etc.)

Je kan imho problemen met de temps en de rest van de hardware vrij goed uitsluiten iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Schapie op 12-01-2006 23:07 ]

No signature found

• jorisw86
me hardware draait goed allemaal normale temps

draai de laatste drivers van nvidia site.

had het ook al met 2 versies terug

Verwijderd

jorisw86 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:17:
me hardware draait goed allemaal normale temps

draai de laatste drivers van nvidia site.

had het ook al met 2 versies terug
Misschien zijn er issues met F.E.A.R./nVidia drivers. Ik heb een 6800GT en ik heb toen ik het speelde (maandje of 1.5 geleden) problemen gehad dat het scherm bleef knipperen (ook in het menu van de game). Door de resolutie 2x te wijzigen (om weer om mijn oorspronkelijke settings uit te komen), loste ik dit op. Dus niet een frame rate probleem maar wel een soorgelijk probleem omdat in beide gevallen F.E.A.R. goed draait en dan bij nieuwe start ineens weer niet.

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51

RichZ

Keep burning!

Heb je toevallig FRAPS draaien, ik heb namelijk ergens een keer iets gelezen dat het draaien van FRAPS onder F.E.A.R. de FPS onder de test naar beneden brengt.

• jorisw86
ja ik heb fraps.

maar zowel met fraps aan als uit geeft die de lage fps naar de ingame stress test draaien.

ik heb daarstraks de nvidia forceware 82.12 beta geinstalleerd en zo te zien had ik het nu niet meer.

heb fear 4x opgestart en de stress test gedaan alles liep goed.

hopen dat het nu opgelost is.

ik heb het probleem gevonden het komt door xfire als die aan is is de fps max 30 hoe enw aarom ik zou het niet weten.

[ Voor 66% gewijzigd door jorisw86 op 13-01-2006 15:05 ]

Pagina: 1