Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade in de wasstraat

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Topicstarter
Het is me net overkomen en ik weet niet helemaal wat ik nu moet doen.

Ik ben dus net door de wasstraat gegaan om de auto een betere look te geven na een half jaar niet gewassen te zijn. Aan het einde toen de laatste arm over mijn auto heen ging (de droogarm) hoorde ik een raar gekraak. Na de wasstraat even uitgestap en ja hoor, de antennehouder achterop het dak is afgebroken en er zitten 2 grote schaafplekken op de lak. Eén van 40 bij 8 cm op de achterkant van het dak en een dikkere van 25 bij 8 cm op de bovenkant van de klep.

Ik heb een papier met bevestiging meegekregen van de spuitjongen/knopjesbediener en ik kan daar morgen mee naar de naastgelegen garage welke de eigenaar van de wasstraat is. Maar wat moet ik nu doen? Ik zelf zit te denken aan een contante schadevergoeding van rond de €300 en dan praten we nergens meer over.

Daar komt bij dat ik zaterdag 3 kopers heb voor mijn auto, dus dan ben ik de auto toch kwijt. De eventuele kopers hebben de schaafplek al gezien maar weten niet dat die 'vers' was zeg maar. Ze wilden hem wel kopen met die plek er bij.

Advies, wat te doen. Verzekering inschakelen? Dan zou ik het schadebedrag moeten ontvangen, of de gederfde inkomsten omdat ik hem nu voor minder moest verkopen? Of proberen contant geld te vangen?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 12:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Bij alle wasstraten waar ik ben geweest hangt altijd een groot bord waarop staat dat gebruik op eigen risico is (en dat je dus in dit soort gevallen kan fluiten naar eventuele schadevergoedingen). Was dat hier ook niet het geval :?

[ Voor 3% gewijzigd door Ace op 12-01-2006 21:43 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

keldon schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:42:
Bij alle wasstraten waar ik ben geweest hangt altijd een groot bord waarop staat dat gebruik op eigen risico is (en dat je dus in dit soort gevallen kan fluiten naar eventuele schadevergoedingen). Was dat hier ook niet het geval :?
Het lijkt me heel erg stug dat dat echt opgaat. Je verwacht van een wasstraat dat hij je auto niet beschadigd, daar moet je immers van uit kunnen gaan. Die zogenaamde disclaimer doet daar niets aan af imho.

Als je er vrij zeker van bent dat de auto snel verkocht gaat worden zou ik voor handje contantje gaan. Anders wel een verzekeringskwestie van maken en hem laten repareren.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Je mag hem toch naar de naastgelegen garage brengen. Daar maken ze hem dan toch voor je. Ik zie het probleem dan niet helemaal. Je zegt tegen je kopers dat je de schade laat maken, omdat je hem gister door de wasstraat hebt gehaalt, Ik neem aan dat ze liever een auto zonder schade dan met schade hebben?

No signature required.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik dacht daar ook aan dus heb ik er wel naar gekeken maar ik kon niets ontdekken. Lijkt me ook wel stug trouwens, anders kan zo'n apparaat je hele auto kapot drukken zonder dat iemand daar verantwoordelijk voor is.

@SmartDodo: contant lijkt mij ook zeker het handigste en de minste rompslomp geven
M3rcury schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:48:
Je mag hem toch naar de naastgelegen garage brengen. Daar maken ze hem dan toch voor je. Ik zie het probleem dan niet helemaal. Je zegt tegen je kopers dat je de schade laat maken, omdat je hem gister door de wasstraat hebt gehaalt, Ik neem aan dat ze liever een auto zonder schade dan met schade hebben?
Er is ook geen probleem, ik vraag me alleen af wat het beste is om te doen. De kopers (handelaars) maakt die kras niet uit, die hebben hem met kras gekocht (mondeling) zeg maar.

Het gaat er meer om dat ik wil weten wat mijn rechten zijn, moeten zij het maken of zijn ze niets verplicht?

[ Voor 38% gewijzigd door André op 12-01-2006 21:52 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat gaat sowieso bij alle betaalde diensten niet op. "Eigen risico" bordjes bij betaalde garderobes slaan bijvoorbeeld ook nergens op. Je neemt een dienst af en die moet gewoon goed geleverd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 12-01-2006 21:51 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

André schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:50:
@SmartDodo: contant lijkt mij ook zeker het handigste en de minste rompslomp geven
Voor die garage is dat niet zo interessant. Die maken het liever zelf.

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:53:
[...]
Zou kunnen, maar als ze hem voor €300 moeten maken of met €300 direct van me af zijn lijkt me hun wel uitmaken.

/edit:
Ik ben ook wel benieuwd: hebben meer mensen dit wel eens gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door André op 12-01-2006 21:58 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

André schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Ik dacht daar ook aan dus heb ik er wel naar gekeken maar ik kon niets ontdekken. Lijkt me ook wel stug trouwens, anders kan zo'n apparaat je hele auto kapot drukken zonder dat iemand daar verantwoordelijk voor is.

[...]

Er is ook geen probleem, ik vraag me alleen af wat het beste is om te doen. De kopers (handelaars) maakt die kras niet uit, die hebben hem met kras gekocht (mondeling) zeg maar.

Het gaat er meer om dat ik wil weten wat mijn rechten zijn, moeten zij het maken of zijn ze niets verplicht?
Oké dan heb ik het verkeerd begrepen
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:53:
[...]
Het lijkt me ook dat dit goedkoper is.

Ik denk trouwens niet dat je het contant krijgt. en denk ook niet echt dat je hier rechten in hebt, zowiezo niet dat ze je het contant betalen, want dan zitten ze neem ik aan me de belasting?

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 12-01-2006 21:57 ]

No signature required.

Verwijderd

André schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:56:
[...]

Zou kunnen, maar als ze hem voor €300 moeten maken of met €300 direct van me af zijn lijkt me hun wel uitmaken.
Je gaat even voorbij aan kostprijs van manuren, als het voor jou €300 kost, kost het hen netto waarschijnlijk maar €100 (voornamelijk materiaal en klein beetje uurloon). Daarom is het niet zo interessant.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Mijn vader heeft het wel eens gehad: 626 oude model (met die spoiler in de hatchback-uitvoering) zat een kras op de spoiler. Het was de wasstraat naast de mazda-dealer :X en die wilden er alleen vanaf. Mijn vader zal nooit iets bij die zaak kopen ofzo :)
Was in R'dam ommoord :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb het vorig jaar nog gemeld in een topic dat mijn spiegel eraf was gerukt in de wasstraat (die ook nog eens beheerd wordt door Mw. GA :X ) Schade ik dacht € 450,=.

De meeste eigenaren van de wasstraat hebben géén verzekering, die is niet te betalen. Wat Mw. GA in voorkomende (kleine) gevallen doet is aan de klant vragen om een reparatiebon en die kontant betalen.

Overigens is de wasstraateigenaar aansprakelijk ook al hangen er 22.637 bordjes dat het gebruik op eigen risico is. Dit geldt niet voor loszittende onderdelen (waarvan het achteraf simpel vast te stellen is dat dit zo was).

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat er was mis ging in de wasstraat.
Met mijn eigen auto beide spiegels eraf, en de auto van me pa werd bij de trekhaak omhoog getild.
Daarna ben ik ook nooit meer in een wasstraat geweest, en kom er ook niet meer in.

De schade van de spiegels heb ik niet gemeld. Want er hing toen ook zo'n bord, en dacht dat ik toch geen kans maakte.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Probleem is vaak dat het jouw lezing is tegen de lezing van de eigenaar van de wasstraat. Daarom komt het meestal op de vraag neer of je getuigen hebt die jouw lezing kunnen bevestigen!

Ik blijf erbij: wasstraten zijn ondingen. En, als je je auto handmatig wast wordt deze nog schoner ook :)

Audi: Vorsprung durch Technik

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:02

GVR

Gizz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:51:
[...]

Dat gaat sowieso bij alle betaalde diensten niet op. "Eigen risico" bordjes bij betaalde garderobes slaan bijvoorbeeld ook nergens op. Je neemt een dienst af en die moet gewoon goed geleverd worden.
wilde precies hetzelfde gaan zeggen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rejgun schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:26:
als je je auto handmatig wast wordt deze nog schoner ook
Nou, ik deed het altijd met het handje maar ben daar (noodgedwongen) mee gestopt. 's Winters is het sowieso niet te doen en dan is een wasstraat een uitkomst.

De meeste moderne wasstraten verbruiken per wasbeurt trouwens minder water dan de gemiddelde handwasser en wordt het water opgevangen, gefilterd en (soms deels) hergebruikt.

Het enige dat maar zelden goed wordt gedaan is het drogen, dat blijft handwerk maar ik rij meestal even over de provinciale weg en dan zijn de meeste druppels ook wel verdwenen.

ARME AOW’er

Verwijderd

wasstraten zijn altijd eigen risico.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:49:
Onderbouw je post eens. Het hele topic staat vol met mensen die het tegendeel kunnen bewijzen en jij doet het af met een simpele one-liner :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Ja dat staat op het bordje maar niet alles wat mensen op een bordje zetten is de waarheid. Leg eens uit waarom je denkt dat dat zo is

Met bovenbuurman dus.

[ Voor 13% gewijzigd door TwoR op 16-01-2006 16:53 ]

• André

André

Analytics dude

Topicstarter
Dacht het niet, de schade wordt volledig herstelt door een professioneel schadeherstelbedrijf op kosten van de garage :)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Nee dus, een voorwaarde zoals die vaak op bordjes te zien is, is volgens mij vernietigbaar op grond van art 6:233 BW, het is namelijk onredelijk bezwarend voor de wederpartij. Ook 6:237 BW is hiervan belang, de zogenaamde "grijze lijst". Hierin staan enkele bedingen die geacht worden onredelijk bezwarend te zijn. In lid f van dit artikel gaat het om een beding "dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevirjdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding". Dat is hier dus het geval.

Wasstraten zijn dus niet op eigen risico.

[ Voor 5% gewijzigd door Famoso op 16-01-2006 16:58 ]

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft een paar dagen geleden zijn auto door de wasstraat gehaald. De eerste keer met deze auto... Was best wel spannend, want het is een auto maatje "past net". Ik moest een paar keer manoevreren om hem met de spiegels er mooi tussen te krijgen, en het ding moest helemaal tot het uiterste naar achteren rijden om de achterkant te wassen :D Maar alles ging goed, en hij kwam er mooi blinkend schoon uit. (Voor de zekerheid heb ik wel de hele tijd dicht bij de noodstop-knop gestaan trouwens...)

Inderdaad kunnen er twintigduizend "eigen risico" bordjes staan, maar die vlieger gaat dus mooi niet op. Wel voor antennes en ander uitstekend spul natuurlijk. Maar zaken als buitenspiegels, trekhaken en ruitenwissers horen gewoon onbeschadigd uit de wasstraat te komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Ik werk ook bij een autospuitbedrijf met zo'n wasstraat ernaast, maar dat eigen risico is alleen een beetje om af te schrikken, schades die voorkomen, het is niet vaak meer dan een kromme ruitenwisser) worden gewoon vergoed, dit is logisch ook, want anders kun je klantenbinding ook wel vergeten, en reken ermaar op dat de benadeelde geen goed woordje zal doen voor de wasstraat.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• paQ
  • Nu online

paQ

en terecht :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Farmerpeter schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:13:
Ik werk ook bij een autospuitbedrijf met zo'n wasstraat ernaast, maar dat eigen risico is alleen een beetje om af te schrikken, schades die voorkomen, het is niet vaak meer dan een kromme ruitenwisser) worden gewoon vergoed, dit is logisch ook, want anders kun je klantenbinding ook wel vergeten, en reken ermaar op dat de benadeelde geen goed woordje zal doen voor de wasstraat.
Check. Als er staat "eigen risico" dan let je even op of er geen antennes enzo uitsteken, en heb je geen schade...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Bij alle wasstraten waar ik ben geweest hangt altijd een groot bord waarop staat dat gebruik op eigen risico is (en dat je dus in dit soort gevallen kan fluiten naar eventuele schadevergoedingen).
ja...maar dat is dus mooi niet rechtsgeldig, blijkt uit jurispudentie. Was ook tijdje geleden op uhm...een of ander consumenten programma. Die bordjes kunnen ze neerzetten, maar leveren geen enkele grond van waarop ze onder de verantwoordelijkheid kunnen uitkomen.

-edit maar dat is inmiddels al gezegd, sorry :) -

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 19-01-2006 12:46 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1