boxen voor drive-in welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
beste tweakers....

Ik hoop dat ik hier een antwoord op mijn vraag kan krijgen.

IK heb samen met vriend van mij drive-in aleen wouden wij wat meet geluid hebben dus wouden nieuwen boxen kopen.
Aleen ik zat te denken aan deze : http://www.hqpower.com/nl/nl/product/view/?id=349615

specs:

* afmetingen woofer: 15"
* afmetingen tweeter: 152 x 432mm
* vermogen: 600W max.
* gevoeligheid: 92dB
* frequentierespons: 20-20000Hz
* impedantie: 8 ohm
* gewicht magneet:
o woofer: 1417g
o tweeter: 567g
* afmetingen: 755 x 470 x 400mm
* gewicht: 23kg

kenmerken:

# robuust, geschikt voor alle toepassingen
# zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding
# metalen beschermingsrooster en metalen bescherming voor de hoeken
# professionele 4-pins luidsprekeraansluiting of 6.35mm jack
# met ingebouwde handvatten en metalen houder voor luidsprekerstatief (Ø 35mm

Aleen ben ik een beetje rond gaan zoeken maar heb gelezen dat deze niet zo'n mooi geluid geven.
klopt dit of is dit bullshit?
Want het was niet precies deze waar ze het over hadden maar wel zelfden lijn van boxen.
Dus kan ik beter naar anderen boxen kijken of zijn deze wel goed?
En als ik naar anderen boxen ga kijken wat raden jullie mij aan.
Mijn buget is 330 euro voor 2 boxen en deze waren volgens mij 160 uero per stuk dus daarom leken deze mij wel intresen.
dus is mijn vraag best simpel zijn deze redelijk tot goed of kan ik beter naar anderen kijken?

bvd.

[ Voor 29% gewijzigd door willyfreak op 12-01-2006 21:28 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:05
Dit is een forum voor computers en toebehoren, drive-in zou je toch beter kunnen vragen aan mensen op het new-line.nl forum of licht-geluid.nl forum. Daar zijn meer mensen die je hierover een beter oordeel kunnen geven dan de gemiddelde tweaker.

Verder raad ik je aan eens rond te kijken naar 2e hands spul, daar kun je gewoon beter spul krijgen voor hetzelfde geld.
Je kunt hier natuurlijk geen wonderbaarlijk geluid van verwachten. Een 15" woofer zou echter nog een redelijk diepe bas moeten kunnen produceren.
Ook niet onbelangrijk, wat voor versterker gebruik je. Voor je geluidskwaliteit is dit minstens zo belangrijk.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• willyfreak
Ik weet dat dit niet echt een forum voor geluid/drive-in is.
Maar ik ken verder niet veel site's via internet dus bedankt dat je deze gaf :Y)
En ik dacht hier zullen ook wel mss mensen rondlopen die er verstand van hebben.
En had ook paar anderen topics erover gevonden maar die waren al verjaard....

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat een onzin. Je kunt hier alles vragen mbt geluid en video :)

Die speakers ziet er op zich erg netjes uit, specs lijken me echter deels wat onrealistisch, maar goed, dat is eerder regelmaat dan uitzondering. Kijk ook ff bij new-line (.nl), daar is ook wel wat in jou budget te vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
Volgens mij kan je voor het geld wel beter krijgen dan die HQ dingen... Een magneetje van nog geen anderhalve kilo voor een 15" woofer is echt om te lachen, de magneet op de tweeter uit m'n hifi boxen is bijna zwaarder. De rest van de specs zal je wel met een korrel zout mogen nemen :)

Ik weet dat de DAP budget speakertjes alom geprezen worden qua prijs/kwaliteitsverhouding. Voor jouw budget lijkt de DAP P-15 wel wat :) Je hebt alvast héél wat meer rendement dan met die HQ dingetjes, toch niet onbelangrijk in de PA wereld: 3dB meer rendement betekent dat je met de helft van het vermogen even luid speelt!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
koop "Das" speakers, en je bent in 1 keer klaar. Naar mijn mening de beste speakers. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

edit:
Mijn buget is 330 euro voor 2 boxen
nvm dan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Cougar op 13-01-2006 01:19 ]

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
deepspace schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:49:
Wat een onzin. Je kunt hier alles vragen mbt geluid en video :)
Ik denk alleen dat de mensen daar die er dagelijks mee werken er vaak een iets "zinniger" (verkeerde woordkeuze maar kwam even zo snel niet op iets anders ;) ) antwoord op kunnen geven.

Overigens is dit geen verkeerd kastje voor zijn geld en 1 van de bewijzen dat DAP niet alleen maar eersteklas rukzooi maakt ;)
Ga je wel iets over je budget heen maar die 2 of 3 tientjes zul je vast en zeker ook geen week droog brood door hoeven eten ;)

Vergeet echter niet, alle waar naar zijn geld dus verwacht voor dat geld geen JBL MPro gebeuren. In het wereldje van het DJ en PA gebeuren geld de regel if it sounds to good to be true it usualy is echt dubbel en dwars

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 13-01-2006 03:13 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Reind schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 03:12:
[...]
Overigens is dit geen verkeerd kastje voor zijn geld en 1 van de bewijzen dat DAP niet alleen maar eersteklas rukzooi maakt ;)

In het wereldje van het DJ en PA gebeuren geld de regel if it sounds to good to be true it usualy is echt dubbel en dwars
Volledig mee eens. Maar hang er dan wel een goede versterker aan. Geen DAP dus. (imho)

Ik weet niet wat je "knutselkwaliteiten" zijn, maar je kan natuurlijk ook zelf een paar kastjes maken.
Zeker met subs is dit de moeite waard.
Maar voor de prijs van die DAP kastjes moet je niet zelf gaan prutsen.

Edit : Wat heb je verder voor P.A.? Want alleen deze kastjes stelt weinig voor.
Misschien dat je een mooie combinatie kan maken met wat je al hebt.
Maar dan moet je wel wat meer specs geven . . . ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Afterburner79 op 13-01-2006 04:07 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Koop deze speakers aub. niet, het is zonde van je geld.

Ik weet dat het veel geld voor je is maar het is echt zonde. Ik ben zelf vroeger begonnen met Jamo speakers, 550 serie en heb dat uit kunnen bouwen naar een JBL glijbanen system. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze ooit weggedaan heb :(

Verder is het moeilijk geld verdienen met een drive in show, want je betaalt je scheel aan muziek aankopen en dat slobbert eigenlijk het meeste geld op. Daardoor blijft er weinig ruimte over om te kunnen "sparen" voor nieuwe speakers en amps. Zelf zag ik het vroeger als een hobby en werkte me een slag in de rondte, krantenwijken, woensdag middag baantjes en ook in de weekenden overdag werken om s'avonds te kunnen draaien.

Zelfbouw blijft het goedkoopste in deze tijd en vereist verder alleen wat goed gereedschap. De rest kun je allemaal vinden daarvoor op het internet. Ik weet niet hoe groot je wil draaien, huiskamer of kleine zaaltjes, maar met name het aantal decibel van de woofers zijn belangrijk, mensen achterin een zaal willen graag ook een bas horen, niet 1 die al na 1-2 meter niet meer hoorbaar is.

Persoonlijk vind ik een drive in show dan ook meer voor de hobby dan als inkomstenbron, want veel verdienen zul je er nooit aan doen. Overigens als je nieuwe speakers wil, zoals eerder gezegd, moet je ook rekening ermee houden dat je een nieuw amp nodig heb.

Ik weet niet hoe groot je muziek collectie is en wat je kwaliteiten zijn als DJ, maar als je grote feesten wil draaien en goed voor de dag wil komen kan je ook aan deze optie denken, namelijk huur. Ga je iets boven je huurprijs zitten en kun je dat wegstopppen om te sparen voor een eigen sound system. Heb vroeger veel in Amsterdam bij Lambda ook gehuurd voor grote gigs en dat beviel me prima. Welke ik zelf nu gebruik is deze :

http://homepages.onsnetei...ound/Verhuur%20Geluid.htm

Maar als je van plan bent om er een tijdje mee door te gaan en je wil klanten krijgen dan is je iegen optie geen goeie. Maar we kunnen er weinig over melden, aangezien je niet precies aan geeft wat je allemaal heb en wat je er precies mee wil :) Hoop dat je vraag dan toch wat inzichten hier verschaft, om voor jezelf de juiste beslissingen te kunnen maken.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 05:01:
Koop deze speakers aub. niet, het is zonde van je geld.
Zonde van je geld is geen ervaring hebben met zelfbouw en er uiteindelijk achter komen dat de kast die je gemaakt het voor geen meter klinkt. ;)

Dap kastje klinkt netjes voor zijn geld, of bedoelde je wat de TS als eerste optie aan gaf?

Het zou makkelijker zijn als de TS 200€ extra had want dan kon je al weer door stoten naar de Vibe serie van JB en het verschil in zowel bouw kwaliteit als geluids kwaliteit een behoorlijk beetje beter als de DAP maarja het is kiezen of delen, of nu iets kopen waar je voorlopig even mee aan kunt klooien maar geen wonderen van mag verwachten.... of je spaart door en koopt in 1 keer iets goeds.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je zelf een beetje kunt timmeren, kun je ook hier eens kijken naar wat leuke pakketten: http://www.lautsprechershop.de/pa/index_en.htm

Kwa prijs/prestatie zit je dan altijd wel goed :)

Maareh, ik zou ook 100~150 euro extra sparen, want dan komen er toch wel fink wat extra opties bij.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 13-01-2006 09:44 ]

• willyfreak
Nou...

IK en vriend van me hebben dus al ong. half jaar drive-in.
kwa lichten hebben wij 2scanners binnenkort 2 moving heads en nog veel meer.
aleen we hebben afgesproken hij doet de lichten en ik geluid dus ook met aanschaf.
aleen eerst hadden wij ook nog boxen en versterker van hem maar dat was echt niks dus die hebben we al weggedaan om nieuwen te kopen.
aleen moeten we nou natuurlijk opeens snel boxen hebben omdat we al weer veel aanvragen hebben en die we niet willen laten lopen.
kwa versterken die gaan we idd huren vanwegen het geld...
de versterker die we gaan huren is deze:PAA880 2*480W
verder heb ik er ook geen info over 8)7
en mijn buget is echt max. 350 uero en ik vond die boxen wel wat (leken mij wel luek).
maar ik kan dan zoals jullie zeggen beter voor die dap gaan die wel intesant eruit zien.
en mss zou ik binnenkort 250 uero erbij kunnen investeren aleen dat weet ik nu nog niet en die boxen zijn we van plan om die volgende week te gaan halen en als ik die 250 uero zou krijgen daar een lueken versterker voor kopen (met extra geld natuurlijk)

ik hoop dat dit genoeg info is.

maar we hebben dus geen tijd om zelf boxen te maken vanwegen de snelle aanvragen voor ons.
en wij allebij op school zitten ik ben 15 en vriend van me 20 dus hebben het door de weeks al druk...

edit/ wat is het verschil tussen deze: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14065
en deze: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=9877
en zag net deze nog wel iets boven mijn buget: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=9878

want die 10 uero goedkoper is heeft inplaats van 12'' een 15'' woofer dus zou ik zeggen ook meer lucht verplaatsing maar wel 3dB minder

[ Voor 16% gewijzigd door willyfreak op 13-01-2006 18:20 ]

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
De K-112 heeft gewoon betere specificaties. Ookal is het een 12" ipv 15" . Simpel.

En waarom ga je voor movingheads als je net een kleine drive-inn hebt?
Scanners zijn veel goedkoper en makkelijker. Als je weinig te besteden hebt lijkt het me
slimmer om eerst maar eens de basis goed op te zetten.
Dan doel ik op: Rook, Par'ren, strobe, etc.
En uiteraard is geluid zoiezo de eerste prioriteit!!

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

• willyfreak
de lichten is idd beetje overdreven maar mijn vriend die doet dit al veel langer en hij had al veel spullen en koopt er dus ook gewoon bij...
maar ik denk dat dan prijs/kwaliteit de DAP K-115 toch het besten voor onze drive-in is.
en dan binnen kort een sub kast zelf maken als wij tijd hebben...
maar heeft er iemand ook persoonlijk ervaring mee of niet?
want ik snap best dat je ze niet kunt bergelijken met JBL maar dat hoeft ook niet.
want de meesten feesten die wij draaien is of voor 70-80 jarige muziek of kinderfeestjes...
dus bas zal nog niet zo'n probleem zijn...

edit/ mss wat wel handig is met het draaien van muziek gebruik ik voornamelijk een pc en 2 prof. cd-speler/

[ Voor 10% gewijzigd door willyfreak op 13-01-2006 18:51 ]

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
willyfreak schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 18:46:
de lichten is idd beetje overdreven maar mijn vriend die doet dit al veel langer en hij had al veel spullen en koopt er dus ook gewoon bij...
Laat hem dan eens wat in het geluid investeren!
maar ik denk dat dan prijs/kwaliteit de DAP K-115 toch het besten voor onze drive-in is.
Die stond er nog niet bij toen ik mijn post typte . . . maar idd.

• willyfreak
Afterburner79 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:00:
[...]

Laat hem dan eens wat in het geluid investeren!

[...]
hij zij ook al dan koop ik wat bij bij het geluid maar dan is het toch dat ik het terug moet betalen en ik wil gewoon niet lenen en ik kan ook wel voor 1000 euro iets kopen maar moet ook weer geld achter de hand hebben voor bijv. als er iets gebeurt dus ik wil dit toch zelf zo doen en met deze boxen kunnen we wel vooruit denk ik (hoop ik).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heb het nog niet gelezen in dit topic; dus voel ik me geroepen om de pret te bederven :+

Een goede PA speaker van het soort wat jij aangeeft koop je niet voor €160 per stuk.
Als je ze voor €160 per stuk nieuw vind dan zijn er 2 en een half mogelijkheden:
1. Hij klinkt brak maar kan erg hard (goed rendement)
2. Hij klinkt redelijk goed maar kan niet hard (laag rendement)
2.5: 1 en 2 door elkaar

Als ik het zo zie is de DAP optie 2 en de speaker die je zelf had gekozen optie 1.
Mijn advies: Als je echt serieus bezig wilt zijn in de PA wereld en met je drive-in (done that...)
koop dan vooral goede speakers + versterker.
Op je versterker zou je wat mij betreft wat meer kunnen bezuinigen - het effect van een goedkope versterker laat zich niet zo snel horen. In tegenstelling tot goedkope speakers; vreselijk.
Spaar even door en doe wat ik tot m'n verbazing voor het eerst las op tweakers:
Cougar schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:14:
koop "Das" speakers, en je bent in 1 keer klaar. Naar mijn mening de beste speakers. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik gebruik een setje van Das (deze)bij lokatie uitzendingen van de lokale omroep en bij feestjes waar zo af en toe spullen voor uitlenen.

Ik kan je hier maar 1 ding over zeggen:
* Het kan hard, heel erg hard
* Het klinkt goed, ook bij 'heel erg hard'
* Samen met een el-cheapo pa versterker (deze) klinkt het nog steeds super.
(waren dat er nou 3?) ;)

Als je echt het geld niet op kan brengen, kijk dan naar 2e hands of ga huren totdat je het wel kan betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 13-01-2006 20:35 ]

Alles kan stuk.

• willyfreak
nou ik had nu op een anderen site wat gevonden...
maar wou vragen of iemand met dit merk ervaring heeft... want wat er staat is om het maar te zeggen ''werkelijk onwerkelijk'' :Y)

laat maar was ook te onwerkelijk want voor 89 uero (in duitsland) kun jij geen 450 watt speakers hebben :P

[ Voor 81% gewijzigd door willyfreak op 13-01-2006 20:24 ]

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
remco_k schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:07:
Heb het nog niet gelezen in dit topic; dus voel ik me geroepen om de pret te bederven :+

Een goede PA speaker van het soort wat jij aangeeft koop je niet voor €160 per stuk.

Als ik het zo zie is de DAP optie 2 en de speaker die je zelf had gekozen optie 1.
Mijn advies: Als je echt serieus bezig wilt zijn in de PA wereld en met je drive-in (done that...)
koop dan vooral goede speakers + versterker.

Op je versterker zou je wat mij betreft wat meer kunnen bezuinigen - het effect van een goedkope versterker laat zich niet zo snel horen.

Als je echt het geld niet op kan brengen, kijk dan naar 2e hands of ga huren totdat je het wel kan betalen.
OK . . als je even goed had gelezen!

1. Die speaker die hij zelf heeft uitgezocht is een DAP (nl. de DAP K-115).
2. Je spreekt jezelf tegen in 1 react. 8)7 (wel goede versterker kopen maar je hoort/merkt het niet?)
3. Huren kan idd een optie zijn, ligt aan het aantal feesten/boekingen.
Misschien is gelijk aanschaffen wel goedkoper. Wat ik uit de post opmaak zit dat wel snor.
4. Wij weten allemaal dat je voor dat geld (wat ook regelmatig is gezegd) geen top speakers hebt!

Dussch . . . :/

edit : Phonic is geen el-cheapo merk imho. Is net even een stapje meer dan bv. DAP oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Afterburner79 op 13-01-2006 20:45 ]

• remco_k

remco_k

Afterburner79 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:42:
[...]

OK . . als je even goed had gelezen!
Eej u hoeft mij de les niet te lezen he! :'(
1. Die speaker die hij zelf heeft uitgezocht is een DAP (nl. de DAP K-115).
Ik refereerde naar het model in zijn allereerste post:
http://www.hqpower.com/nl/nl/product/view/?id=349615
En maakte daarna de vergelijking met de DAP speaker waar hij later naar overstapte.
2. Je spreekt jezelf tegen in 1 react. 8)7 (wel goede versterker kopen maar je hoort/merkt het niet?)
Heb ik een beetje krom neergezet; komt erop neer dat ALS je wilt besparen, dat je beter op de versterker kan besparen, omdat het effect van besparen dan veel minder snel als bij speakers merkbaar is.
Een goedkope versterker kan je imo later ook inzetten voor andere doelen, monitoring ofzo.
Goedkope speakers ook wel, maar dan klinkt het weer zo brak.
3. Huren kan idd een optie zijn, ligt aan het aantal feesten/boekingen.
Misschien is gelijk aanschaffen wel goedkoper. Wat ik uit de post opmaak zit dat wel snor.
4. Wij weten allemaal dat je voor dat geld (wat ook regelmatig is gezegd) geen top speakers hebt!

Dussch . . . :/

edit : Phonic is geen el-cheapo merk imho. Is net even een stapje meer dan bv. DAP oid.
Het is eigenlijk ook niet te merken dat het een low-budget amp is, hij draait echt geweldig! Aanradertje.

Alles kan stuk.

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
I rest my case. All charges dropt! ;)

Nu begrijp ik je beter.
En zo'n harde flame was het toch niet?
Back on topic . . .

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30

DSK

boeiend...

ik zou zelf nog even huren, en dan als dat geld beschikbaar komt, waar je het over hebt, een deftiger setje kopen.

Deze speakers kunnen gewoon niet goed zijn voor het geld.

heb zelf 2x Limit L150P (250W 8Ohm 15" woofer, passief) met een DAP Paladium 700 versterker (2x250W @8Ohm) dit setje gebruik ik als monitors.
Gewicht is dan ook 24kg per stuk wat veel zegt over de kwaliteit.
deze hebben me €180/stuk gekost en waren dan nog eindereeks. (gewoon om maar een indicatie te geven).

Speakers in de TS zijn 23kg maar wel 600W volgens de specs...

[ Voor 21% gewijzigd door DSK op 13-01-2006 21:04 ]

Blog (Linux-related)

• willyfreak
DSK schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:02:
ik zou zelf nog even huren, en dan als dat geld beschikbaar komt, waar je het over hebt, een deftiger setje kopen.

Deze speakers kunnen gewoon niet goed zijn voor het geld.

heb zelf 2x Limit L150P (250W 8Ohm 15" woofer, passief) met een DAP Paladium 700 versterker (2x250W @8Ohm) dit setje gebruik ik als monitors.
Gewicht is dan ook 24kg per stuk wat veel zegt over de kwaliteit.
deze hebben me €180/stuk gekost en waren dan nog eindereeks. (gewoon om maar een indicatie te geven).

Speakers in de TS zijn 23kg maar wel 600W volgens de specs...
volgens mijn ook over de speakers waar ik het in de eerste post heb zullen maar 300 watt rms zijn ofzo en dan pmpo 600 watt.
Aleen vriend van me met ook een drive-in had deze speakers gekocht en vond het wel goed geluid hebben (nooit echt goed op gelet) maar hij zij zelf ook dat ze best brak waren en hij raden mij aan om ook goede dure te kopen en anders de DAP en jullie kwamen ook uit op DAP dus denk ik toch dat ik een DAP ga kopen maar zit nog beetje te kijken met prijs en kijken of ze hier in de buurt verkrijgbaar zijn vanwegen verzend kosten...

Verwijderd

je kunt ook JB speakertjes kopen bijv de TSX serie die zijn goedkoop en klinken ook goed voor disco jongens
Afbeeldingslocatie: http://www.finevideoclub.nl/contents/media/11044.jpg

Trapeziumvormige klankkast
15" woofer en 1" titanium super tweeter
Mooie afwerking met zwart tapijt en zwarte frontgrill
Voorzien van 2 handvatten, versterkte metalen hoeken en luidspreker adapter
Speakon© compatibele aansluiting of draadklemmen
Aanbevolen versterkers: VX400 - VX700

Frequentie: 50 Hz - 20 kHz
Vermogen: 250W RMS / 8 Ohm
Input: 2x Speakon® and speaker terminal
Afmetingen h x b x d (cm): 69,0 x 47,5 x 43,5

• willyfreak
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:32:
je kunt ook JB speakertjes kopen bijv de TSX serie die zijn goedkoop en klinken ook goed voor disco jongens
[afbeelding]

Trapeziumvormige klankkast
15" woofer en 1" titanium super tweeter
Mooie afwerking met zwart tapijt en zwarte frontgrill
Voorzien van 2 handvatten, versterkte metalen hoeken en luidspreker adapter
Speakon© compatibele aansluiting of draadklemmen
Aanbevolen versterkers: VX400 - VX700

Frequentie: 50 Hz - 20 kHz
Vermogen: 250W RMS / 8 Ohm
Input: 2x Speakon® and speaker terminal
Afmetingen h x b x d (cm): 69,0 x 47,5 x 43,5
prijs 8)7

IK denk toch dat ik de DAP K-115 ga kopen wel iets boven mijn buget maar wel redelijk tot goede speakers.
Want ik heb hier nog een sub(je) staan en kan eventueel altijd nog 2 bas kasten erbij maken...
en dan met deze erbij lijkt mij dat toch redelijk omdat deze 400 wat rms heeft wat toch genoeg zal zijn want ze worden toch (nog) niet gebruik voor hardcore party's maar zoals ik al eerder zijn meer jaren 70-80 muziek top40 en kinderfeestjes.
aleen was mijn vraag zijn ze gewoon ijgenlijk bij elke eletronicaboek verkrijgbaar of zijn ze moeilijk aan te komen?
ik woon in omgeving boxmeer. (noord-brabant) dus mss dat iemand mijn kan helpen om in de buurt een zaak te zoeken dat ik ze van te voren ook kan zien en eventueel testen.
Want ik zit al de hele avond aan het zoeken maar kan hier in de buurt zo gouw niks vinden maar dat komt volgens mij dat ik niet goed weet waar ik moet zoeken }:O

[ Voor 56% gewijzigd door willyfreak op 14-01-2006 22:27 ]

• willyfreak
ik ben vandaag naar de eletrco boer geweest en hadden ze de speaker die ik in de startpost wou hebben de de DAP MC-15 en had ik het verschil gehoort.
die dap had kwa mid en hoog geluid geen groot verschil maar de lage tonen waren verbijsterend beter en zwaarder is dat ook met de k-115?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoog van de K-115 zal zeker beter zijn, de MC-15 heeft slechts een ranzin piezo hoorn :r Spaar dus liever maar heel even door, want goedkoop is anders achteraf duurkoop.

• willyfreak
deepspace schreef op zondag 15 januari 2006 @ 09:40:
Hoog van de K-115 zal zeker beter zijn, de MC-15 heeft slechts een ranzin piezo hoorn :r Spaar dus liever maar heel even door, want goedkoop is anders achteraf duurkoop.
ja dit dacht ik ook al maar wou toch even zeker weten :Y)

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
De K-115 is later ook beter geschikt als mid/high range kast als je extra subs hebt.
Crossover filter en extra versterker erbij, gaan met die hap! ;)

• willyfreak
ik zit nou ook rond te kijken naar 2e hands spul...
want dan krijg ik toch meer voor minder.

maar als ik dan nieuwe boxen ga kopen word het dnek ik toch die k-115...
en ga nou toch oook beetje 2e hands richting kijken voor geluids sets.
messchien dat ik dan meer keuze heb tussen speakers.

edit/ zijn eminence speakers redelijke speakers of is dat niet zoiets als hq power? edit\

[ Voor 14% gewijzigd door willyfreak op 15-01-2006 11:26 ]

• willyfreak
Ik ga donderdag voor paar speakers kijken.

specs:

2x glijbaan met eminence 500 watt speakers 15"
2x topbox 10" eminence kappa 200 watt tweeter en hoorn
1x 15" basbox 15" eminence 400 watt
1x 15"basbox zonder speaker
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/boxen.jpg

Moet ik nog ergens opletten als ik ze ga testen.
waar moet ik op letten?

en ik probeer nou ook ff te zoeken naar een cd waar ik alle tonen op staan om te testen soort test.
iemand daar ervaring mee?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Let er vooral op dat de units niet defect zijn. Beste is om ze allemaal ff individueel aan te sluiten en ff goed naar te luisteren. Volgens mij kan dit een erg leuk setje zijn :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

willyfreak schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:00:

specs:

2x glijbaan met eminence 500 watt speakers 15"
2x topbox 10" eminence kappa 200 watt tweeter en hoorn
1x 15" basbox 15" eminence 400 watt
1x 15"basbox zonder speaker
[afbeelding]

Moet ik nog ergens opletten als ik ze ga testen.
waar moet ik op letten?

en ik probeer nou ook ff te zoeken naar een cd waar ik alle tonen op staan om te testen soort test.
iemand daar ervaring mee?
Met maar vrij weinig ervaring op PA gebied kan ik wel zeggen dat het er een stukje professioneler uitziet dan van de plastic doosjes met woofertjes erin. Dat is natuurlijk ook wel belangrijk. Dus als het ook nog eens lekker klinkt en je kan het opbrengen: kopen die hap. Kun je het niet opbrengen, huren en sparen :P

Life is not about specs, it is about joy!

• willyfreak
Het lag wel stukje boven mijn buget maar is dan nog heel goedkoop.
maar dat komt ook omdat dit zelfbouw boxen zijn dus daarom wil ik ze eerst goed testen.
en zelf ook de geluid ervaren...

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
bartvl schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:52:
[...]
Met maar vrij weinig ervaring op PA gebied kan ik wel zeggen dat het er een stukje professioneler uitziet dan van de plastic doosjes met woofertjes erin. Dat is natuurlijk ook wel belangrijk. Dus als het ook nog eens lekker klinkt en je kan het opbrengen: kopen die hap. Kun je het niet opbrengen, huren en sparen :P
Die "plastic doosjes" blijven wel langer mooi als er diepe krassen opkomen!
Uiterlijk zegt echt helemaal niks over zelfbouw speakers.
Deze zien er idd netjes uit, maar hoe klinkt het?
Neem ajb iemand mee die echt verstand heeft van P.A. !! B)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30

DSK

boeiend...

ik vind speakers in ABS er anders wel professioneler uitzien dan houten kastjes met mdf plaat en meetrillende profielen aan de hoeken/kanten.

Blog (Linux-related)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Liever alleen de profielen die meetrillen, dan de complete kast ;)

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:57
willyfreak schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:00:
Hou je er rekening mee dat dit spul ( waarschijnlijk ) met een crossover en 3 versterkers aangestuurt moet worden !
Er zitten waarschijnlijk geen passive filters in die kasten.
In het PA wereldje worden bijna geen passieve filters gebruikt omdat passieve filters veel versterkervermogen pakken.
Ook kost het gewoon erg veel geld om dit soort filters te maken omdat er veel vermogen doorheen moet.

Vraag dus aan de verkoper of er passieve filters in zitten of niet anders kan je nog meer geld uitgeven ( hoewel dat wel meteen de goede manier is )

• willyfreak
ja er moeten idd meerderen versterker aan dat wist ik al.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
willyfreak schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:34:
[...]
ik woon in omgeving boxmeer. (noord-brabant) dus mss dat iemand mijn kan helpen om in de buurt een zaak te zoeken dat ik ze van te voren ook kan zien en eventueel testen.
Want ik zit al de hele avond aan het zoeken maar kan hier in de buurt zo gouw niks vinden maar dat komt volgens mij dat ik niet goed weet waar ik moet zoeken }:O
In Sint Anthonis (ja, dat is bij jouw in de buurt) zit een drive-in discotheek Olrac genaamd. De man hierachter (Carlo) doet naast het verzorgen hiervan ook verkoop/verhuur.

Ik zou zeggen kijk eens op de site van hem of bel hem eens op:
http://www.olrac.nl/

zeroxcool.net - curity.eu

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
Vergeet de actieve crossover niet in dat geval! (toestel dat het ingangssignaal splitst in bas/mid/hoog) Met een beetje geluk verkoopt die gast zijn crossover ook, een nieuwe kost namelijk ook aardig wat.

• willyfreak
ZeRoXcOoL schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:44:
[...]

In Sint Anthonis (ja, dat is bij jouw in de buurt) zit een drive-in discotheek Olrac genaamd. De man hierachter (Carlo) doet naast het verzorgen hiervan ook verkoop/verhuur.

ja deze ken ik al heb heb ik ook al contackt gehad maar toch bedankt!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
willyfreak schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:48:
[...]
ja deze ken ik al heb heb ik ook al contackt gehad maar toch bedankt!
Mag ik hieruit concluderen dat dit niets heeft opgeleverd?

zeroxcool.net - curity.eu

• willyfreak
ja we hebben nog geen reactie van deze meneer.
mijn colega had wel al een mailtje gestuurt dus zijn ijgenlijk af aan het wachten.
en omdat ik donder dag naar die andren speakers ga kijken is dat bij hem ook niet zo zeer nodig...
of de speakers moeten voor geen meter klinken...

Verwijderd

ZeRoXcOoL schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:44:
[...]

Ik begrijp best wel je problematiek. Weinig cash maar toch dat gekriebel om zelf iets te hebben. Tis kosten tegen baten en afwegingen maken. Overigens moet ik zeggen dat Olrac niet duur is. Weet niet wat je vraagt voor een avondje draaien, wil het ook niet weten, maar maak een degelijke afweging. Je budget is gewoonweg niet toereikend om iets netjes voor aan te schaffen. 2dehands is vaak een leuke optie maar je krijgt veelal afgeragte bakken, mits je het via een goeie dealer aanschaft.

Laat ik je dan vast meegeven, een Drive in Show is allesbehalve geld verdienen, het is meer een hobby, het leuk vinden om te performen als DJ. Slecht's enkele weten er leuk geld aan te verdienen, maar dat is voor de meeste niet weggelegd. Gezien je budget vraag ik me dan ook af hoe je het doet met de aanschaf van de rest van de apperatuur en muziek. De Buma Stemra komt zeker een keertje "toevallig" langs, en die willen ook maandelijks geld zien.

Misschien weet je het allemaal wel, maar probeer je wat inzichten te verschaffen. En het is een feit dat het geluid belangrijker is dan de licht effecten. Maar goed, een gwaarscguwd mens telt voor 2, koop met gezond verstand en anders huur je gewoon voor een bepaalde tijd, tot je wel iets knaps kan kopen. Meerwaarde ervan is, mits je er netjes mee om gaat, dat goede apperatuur zijn waarden blijft behouden :)

• R2D2
  • Niet online
deepspace schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:12:
Liever alleen de profielen die meetrillen, dan de complete kast ;)
Ik heb ze wel eens gezien hoor van die bas kasten die ook kunnen dienen als handen droger of fohn omdat ze zo lek waren als een mandje :P (was er overigens maar 1 op de 5 die er stonden dus geen hond die er wat van gehoord/gemerkt heeft)

• willyfreak
IK ben vanaaf wezen kijken en heb ze meteen mee genomen :Y)

Wat een geluid kwam eruit zeg >:)
de bas was nog niet optimaal vanwegen de crossover want kon nog harder en alles trilden al weg 8)
verder ging kij hard en toen alles volopen stond merken je geen geluids verschil.
en het was geen hoog krijsent geluid of iets dergelijks gewoon optimaal!!
zal morgen nog wat foto's posten.

• willyfreak
Hier plaatjes van de boxen ;)
er moest tussen onder te top nog een paal dat die top hoger staat aleen was de kamer te klein.
(lees boxen te groot >:) ).

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/boxen005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/boxen010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/boxen008.jpg

zoals je ziet is er een baskast leeg (geen box)
maar die komt er nog een in...

[ Voor 16% gewijzigd door willyfreak op 20-01-2006 18:15 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarom die 2e 15" BR luidspreker, wat voegt die toe aan de glijbaan?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• willyfreak
m.m schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:02:
Waarom die 2e 15" BR luidspreker, wat voegt die toe aan de glijbaan?
die anderen bas boxen gebuiken wij dan voor klijneren feesten dat we niet alles mee hoeven te schouwen...

dus ze worden (nog) niet gebruikt tegelijk

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

Heb je het versterkerrack erbij gekocht?

• willyfreak
over de versterkers...

wij gaan ook nog een cross over kopen en we kregen bij deze boxen een kappote versterker van 1200 watt en de reparatie kosten ervan was rond de 150 euro (terwijl de nieuw prijs van zo'n versterker veel hoger licht).
en we kunnen nog 1 versterker lenen van 150 watt (gratis) voor de topjes en dan hopen we dat die 1200 watt versterker binnen 1 maand gerepareerd is voor de bas

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 20-01-2006 20:17 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

mmm...

Klinkt me allemaal bekend in de oren.
Ik heb ook een drive-in samen met vriend en we hadden ook nieuwe boxen nodig.

Naar winkel gegaan, die kwamen aanzetten met SkyTec-setje (2x250rms) en dat was voor ons voldoende. Het was toch maar een fuifje elke week, maar dan worden de feestjes groter.

Vriend van me ingezet en die ging voor ons een nieuwe set maken.
Onderdelen enal besteld, en hij ging maken. Moet ik zeggen dat het héél goed klinkt. De boxen zijn 3200 watt max volgens de specs, ook grote glijbaan e.d. erbij.

X-over erbij (3-weg)
Skytecs --> hoge tonen
Nieuwe mid-kasten (2x8") en nieuwe baskasten met glijbaan (1x15").
Totaal nu 3 versterkers, en voor €1200 klaar :d (alleen dit is iets teveel gegrepen)
Je kunt je oude boxen in een nieuwe opstelling daarom altijd wel ergens gebruiken, denk ik zo...

Voor het begin heb je denk ik geen set nodig die geweldig hard klinkt, dan neem maar even genoegen met niet dat oorverdovende geluid..

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je nog een tip wil voor versterkers: Kijk eens naar de verstekers van McCrypt bij Conrad (301629 - 89 bijvoorbeeld). Stond als tip in de HobbyHifi. Ze zijn ontworpen door Thommessen, ook bekend van de subamps. De opgegeven specs zijn realistisch en het ding blijkt heel netjes in elkaar te zitten. Tevens hebben ze ook een mooi crossover dat je misschien kunt gebruiken. Dan ben je voor redelijk weinig geld klaar :) Ik denk dat deze beter zijn dan de die amps die jij in gedachten had.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 21-01-2006 12:08 ]

• willyfreak
nou kwa versterker hebben we eigenlijk nog niks in gedachten.
dus mss kunnen wij ook eens even bij conrad kijken maar wij zoeken gewoon kwalitatief goed apparatuur voor weinig geld >:) (ik denk iedereeen wel)

En volgens mij zijn dap versterkers wel vrij goed of zit ik daar verkeert meej?

• remco_k

remco_k

hint hint ... goed op de info letten die al in je topic staat.
remco_k schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:07:
...
* Samen met een el-cheapo pa versterker (deze) klinkt het nog steeds super.
...
Zie www.phonic.com of www.behringer.com (maken ongeveer dezelfde versterkers)
En zie www.feedback.nl waar ze deze dingen op stapels klaar hebben staan.

Edit: gefeliciteerd met je aankoop!

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 22-01-2006 00:13 ]

Alles kan stuk.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

deepspace schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:07:
Als je nog een tip wil voor versterkers: Kijk eens naar de verstekers van McCrypt bij Conrad (301629 - 89 bijvoorbeeld). Stond als tip in de HobbyHifi. Ze zijn ontworpen door Thommessen, ook bekend van de subamps. De opgegeven specs zijn realistisch en het ding blijkt heel netjes in elkaar te zitten. Tevens hebben ze ook een mooi crossover dat je misschien kunt gebruiken. Dan ben je voor redelijk weinig geld klaar :) Ik denk dat deze beter zijn dan de die amps die jij in gedachten had.
De nieuwe Palladiums van DAP zijn inderdaad erg goed voor hun geld. Pas op dat als je ze 2e hands koopt dat je geen oude versie krijgt, die waren namelijk heel erg brak.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1