Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding Compaq deskpro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Ik heb de hele dag gezocht jullie zijn de laatste weg die ik ga gebruiken anders pleur ik die pc weg.
Het probleem:

Ik heb hier een oude P3 compaq deskpro staan waarvan ik het type niet helemaal weet. In deze pc is helaas de voeding doorgebrand. Nu wou ik deze vervangen maar ik zag dat er maar een 14 pin aansluiting op het moederbord zit. Weet iemand of je daar een gewoone ATX voeding op kan laten werken (met wat gepruts :P)

Ik ben vrij handig met soldeerwerk enzo dus dat is het probleem niet.

Dit is hem:

http://www.pc-max.hu/nagy...mpaq%20deskpro%20slim.jpg

Hij ziet er zo van binnen uit:

http://images.dhd24.com/2881471.jpg

Zoals jullie zien is het een vrij speciale voeding en er zit dus maar een 14pin aansluiting op het mobo. Is het nou mogelijk om een atx voeding met dat moederbord te laten werken?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] <- Heb je daar al eens gekeken? Misschien is de pinout van je voeding daar wel te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Staat helaas niks tussen ;(

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Shit zeg, die pc'tjes waren op de HCC dagen te koop voor 5 Euro per stuk, echt waar. Alleen de kast, moederboard en voeding.

Zijn overigens op iedere pcdumpdag wel te vinden.

Pay peanuts get monkeys !

• d0rk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 17:33
Als je 'm eventueel weg gaat gooien, wil ik m wel overnemen... omdat verweggistan voor mij iets te ver weg is, moet ik dan wel je woonplaats weten, dan kan ik 'm evt. komen halen...

[ Voor 4% gewijzigd door d0rk op 12-01-2006 21:55 ]

Verwijderd

Mooi dat er een onderwerp komt wat in de buurt van mijn vraag komt! 't is de moeite niet om een topic over te starten...
Ik heb ooit eens een Dell voeding gekregen met een 20 pins ATX aansluiting.
Maar op de 1 of andere manier is de aansluitingsvolgorde in die ATX stekker geheel anders.
helaas is dit door schade en schande duidelijk geworden, ik heb er een mobo aan verspild |:( )
Iemand die daar misschien een schematje van heeft zodat ik evt de contacten zou kunnen wisselen?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Betreffende de Compaq van de TS. Ik werk in een klein computercursus-gebouw in een klein kutgat (part-time, liefst zo min mogelijk time) en raad eens van welk soort systemen er daar 6 draaien? Idd, dezelfde Compaq SFF. Als jij me verteld wat je doorgemeten wilt hebben en hoe dat moet dan wil ik wel een systeem open trekken komend weekend of het weekend erna (even kijken wanneer ik tijd heb).

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 08:47

BreeeZe

Devt

Na even google af te struinen kwam ik op hetvolgende:
http://www.tech-unity.com...hive/index.php/t-812.html

Daar staat een pinout bij, maar geen garantie natuurlijk dat hij 100% correct is.
Succes iig ;)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:28:
Mooi dat er een onderwerp komt wat in de buurt van mijn vraag komt! 't is de moeite niet om een topic over te starten...
Ik heb ooit eens een Dell voeding gekregen met een 20 pins ATX aansluiting.
Maar op de 1 of andere manier is de aansluitingsvolgorde in die ATX stekker geheel anders.
helaas is dit door schade en schande duidelijk geworden, ik heb er een mobo aan verspild |:( )
Iemand die daar misschien een schematje van heeft zodat ik evt de contacten zou kunnen wisselen?
offtopic:
Nee, dit noem ik eerder een topickaping.

Zou je niet een multimeter kunnen pakken en ff meten ? zoveel werk lijkt me dat niet. moet je alleen even kijken welke draden je moet schakelen om de PSU aan te houden (of is het een AT voeding ?)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
BreeeZe schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:33:
Na even google af te struinen kwam ik op hetvolgende:
http://www.tech-unity.com...hive/index.php/t-812.html

Daar staat een pinout bij, maar geen garantie natuurlijk dat hij 100% correct is.
Succes iig ;)
Oke thnx ik heb het nu zo aangesloten ik ga het straks ff testen :P

Ik pak alvast brandblusser :P

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

op basisscholen gebruiken ze die veel.. ik kan kijken of ik er misschien een voor je kan regelen...
is dit een Socket370 Pentium 3??? of is dit Pentium 1?? (ze doen er een stuk of wat weg met een 400MHz SLOT1 Pentium2 CPU)

[ Voor 18% gewijzigd door InjecTioN op 13-01-2006 11:18 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Topicstarter
TommelMOD schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:17:
op basisscholen gebruiken ze die veel.. ik kan kijken of ik er misschien een voor je kan regelen...
is dit een Socket370 Pentium 3??? of is dit Pentium 1?? (ze doen er een stuk of wat weg met een 400MHz SLOT1 Pentium2 CPU)
het is een hele vage slot processor het lijkt een beetje op slot 1 maar dan liggend je moet hem in zon (lijkt een beetje op een AGP) slot drukken het is een P3

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 08:47

BreeeZe

Devt

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:47:
[...]

Oke thnx ik heb het nu zo aangesloten ik ga het straks ff testen :P

Ik pak alvast brandblusser :P
En :?

Of reageer je niet omdat je huis inmiddels is afgebrand :X
Pagina: 1