(so)dimm uitlezen in dos

Pagina: 1
Acties:

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Topicstarter
ik heb een sodimm bestelt en ook geleverd gekregen. echter er staat niets bij wat het is. nu heb ik problemen. in de ene bank doet ie het wel, maar crasht, in de 2e bank doet ie het helemaal niet en crasht XP home al voor je kan inloggen.

nu wil ik dus eerst een weten wat mij gestuurd is. is er software waarmee ik in dos het volgende kan uitlezen, want het bios geeft geen info die ik nodig heb;

- of de dimm een pc133 PC2700 of PC3200 is bijvoorbeeld
- welke volt 2,6 of 3
- ddr, drr2
- chipset 32x8 of iets anders
- CAS cl2.5 of 3

ik heb memtest86 geprobeerd maar dat soort pogjes testen alleen. ik zoek soortgelijke progjes die informatie geven, bestaan ze wel voor good old dos (of een boot cdrom)?

[ Voor 3% gewijzigd door bbstreams op 12-01-2006 21:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees gewoon wat op de chips staat en ga daarop zoeken (evt met RAM FAQ in de hand)

Oslik blyat! Oslik!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Yup gewoon alle nummers die je maar ziet invoeren in Google :P . Doet wonderen, heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt. En alsie niet goed werkt dan gewoon terug sturen :? . Het lijkt me trouwens dat je al zou weten wat je gekocht hebt ( bijv. PC2700 of PC3200 ). Margoed, veel succes nog.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Je zoekt software om de SPD uit te lezen. Volgens mij kan dat niet vanuit DOS.
Google vind bij mij wel een aantal hardware-matige oplossingen, maar dat is misschien wat duur voor deze ene keer.

Al aan gedacht om het product te reouneren odmat het niet voldoet aan je verwachtingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SPD helpt niet per definitie, de data daarin is notoir onbetrouwbaar. Lees de chips, dat is het pad naar de verlichting :P

Oslik blyat! Oslik!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Topicstarter
Lees gewoon wat op de chips staat en ga daarop zoeken (evt met RAM FAQ in de hand)
das juist het lastige. lijkt wel of iemand er met terpentine of een schuurmiddel overheen is geweest. staat dus nix op..wel een sticker met daarop 512 pc2700, maar als ik de dimms van een merknaam vergelijk zie ik dat net boven de gouden tandjes (wel 200pins) rechthoekige kleine mini transistors(of zijn het chips) zitten, terwijl op de merknaam er telkens 2vierkantjes zitten, voor de rest zijn de gelijk.

memtest86 geeft geen info bij de chip.

werkt CPUZ vanuit dos ?

in bank1 doet ie het wel, maar dan crasht windows in een paar minuten (multipe irp), in bank2 weigert ie uberhaubt windows te starten

is dit een PC266 namelijk

Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/131/i7nd282fq.jpg

deze vierkantjes zitten namelijk op een 2700/3200
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/6624/mrv3vy.jpg

UPDATE:
ik heb zelf het vermoeden dat het een oude pc266 is, hebben alle pc266 een ander voltagenodig misschien of werken die niet op moederborden die pc2700/pc3200 2,5volt verwachten kan dat dit de oorzaak kan zijn?. de laptop is 8maanden oud (acer aspire 3002lc).

[ Voor 41% gewijzigd door bbstreams op 14-01-2006 13:36 ]

Pagina: 1