Toon posts:

onzichtbare artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus radeon 9600pro en deze loopt standaart op 400/600.
ik kan deze kaart goed overclocken tot 450/650 (ati tools) maar om nfsmw op 1280*1024 op de hoogste graphics te kunnen spelen moet ik hem op 525/650 of hoger clocken => dit is visueel geen probleem (geen enkele artifact te zien) maar als ik ati tools dan laat scannen voor artifacts dan is het feest ;(
Kan het kwaat dat mijn GPU onzichtbare artifacts genereerd ??
De temps blijveen onder de 50° dus dat lijkt mij totaal geen probleem

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:53:
Als jij er geen last van hebt kan het geen kwaad. Maar ik zou niet te lang blijven spelen met die artifacts (weet niet wat er dan gebeurd).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:55:
[...]

Als jij er geen last van hebt kan het geen kwaad. Maar ik zou niet te lang blijven spelen met die artifacts (weet niet wat er dan gebeurd).
daarom ik zou mijn graka niet graag mollen :/

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
ik kan deze kaart goed overclocken tot 450/650 (ati tools) maar om nfsmw op 1280*1024 op de hoogste graphics te kunnen spelen moet ik hem op 525/650 of hoger clocken => dit is visueel geen probleem (geen enkele artifact te zien) maar als ik ati tools dan laat scannen voor artifacts dan is het feest ;(
Zolang je ze ingame niet ziet is het niet zo'n groot probleem. Arties zijn gewoon een rekenfout van je videokaart. In sommige gevallen kan het zijn dat je kaart (als je hem altijd erg hoog geclocked laat draaien) minder lang mee gaat. B.v 2 of 3 jaar inplaats van 5

>PC specs<

Verwijderd

Ik zou echter wel iets aan je koeling gaan doen, stock lijkt me echt niet voldoende.

• KappeNou
ik vindt het btw wel knap dat je met een 9600 NFS:mw 1280x768 en hoogste settings kan draaien.. bedoel je niet underground 1 ofzo :+

>PC specs<

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

misschien stomme suggestie, maar speed het dan op 1024*768.
das ook goed.
ik speel het met mijn 6600GT (agp) op 1024 goed, 1280 loopt niet, dus als ik jouw was zou ik 1024 proberen en iets minder overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:46:
Ik zou echter wel iets aan je koeling gaan doen, stock lijkt me echt niet voldoende.
tja de temps blijven onder de 50° tijdens vollast wa moede nogmeer hebben ;) ik zet tijdens office toepassingen de fan die normaal 6500 omw/min doet gewoon stil en dan blijft hij onder 45° (lekker stil :P )

ik ben dus weer aan het overclocken gegaan en ik heb vastgesteld dat deze kaart nooit zichtbare artifact heeft 8)7 de GPU loopt gewoon vast bij 515MHz en het geheugen op 340MHz dus ik laat hem nu tijdens games lekker op 500/660(effectief) lopen; weet er iemant of er toevallig gelockte pipelines opzitten (asus 9600pro) ??

nog iemant sugesties om hem nog sneller te maken ?? :9~

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Phase change cooler :D
dan krijg je er vast nog wel een mooie 100 Mhz bij

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:08:
[...]

weet er iemant of er toevallig gelockte pipelines opzitten (asus 9600pro) ??

nog iemant sugesties om hem nog sneller te maken ?? :9~
1) Nee

2) Andere Cooler en verder OC'en

• KappeNou
Flapietoetoe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:10:
Phase change cooler :D
dan krijg je er vast nog wel een mooie 100 Mhz bij
Sorry ik snap niet wat je hiermee bedoeld :? maybe uitlegje

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 14-01-2006 16:10 ]

>PC specs<

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Een phase change koeler is gewoon een type koeler die wanneer er spanning op wordt gezet warmte ontrekt aan de ene kant en deze afgeeft aan de andere kant, waardoor je leuke vriestemperatuurtjes krijgt aan de koele zijde en een bakplaatje aan de andere.
Anyways, zwier er gewoon een Zalman koelertje op of zo en je geraakt alweer wat hoger met je 9600 Pro.

Verwijderd

Topicstarter
Ranzy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:32:
Een phase change koeler is gewoon een type koeler die wanneer er spanning op wordt gezet warmte ontrekt aan de ene kant en deze afgeeft aan de andere kant, waardoor je leuke vriestemperatuurtjes krijgt aan de koele zijde en een bakplaatje aan de andere.
een phase change kooler is toch eigelijk gewoon ne diepvriezer ?? of bestaan er ook kleine modellen die ik aleen op mijn videokaart zet en waarvoor ik niets meer nodig heb ?? => tis toch een beetje zot om alleen voor mijn grka een phase kooling te kopen want mijn GPU kan ik niet overcolcken (stom mobo ;( )

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Inderdaad ik zou ook geen phase change voor men videokaart kopen, is enkel voor de freaks. ;)

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ranzy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:32:
... een type koeler die wanneer er spanning op wordt gezet warmte ontrekt aan de ene kant en deze afgeeft aan de andere kant, waardoor je leuke vriestemperatuurtjes krijgt aan de koele zijde en een bakplaatje aan de andere...
Bij mij heet dat altijd nog een peltier?
Phasechange is net als waterkoeling maar dan met verdamping/condensatie trucje.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Pagina: 1