Toon posts:

Webserver in thuisnetwerk geplaatst, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de wat vage titel.

Ik zit met een vrij acuut probleem. Ik heb een tijd een server ondergebracht gehad bij een co-lo provider. Door problemen heb ik deze uit het netwerk moeten halen.

Nu wil ik graag wat informatie van deze server afhalen, het liefst gewoon via ftp maar ik krijg het niet voor elkaar om de server te benaderen mijn netwerk thuis. Ik heb de server samen met een laptop aan een switch gehangen en de laptop in dezelfde range gezet als het server adres (ik heb deze ongewijzigd gelaten).

Waarschijnlijk doe ik van alles fout en normaal zou ik ook zelf meer onderzoek doen alvorens een stomme vraag neer te zetten maar ik heb snel een klein beetje hulp nodig.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Installeer een eigen ftp server erop en stel je LAN instellingen in? :)
Wat zijn de instellingen van de pc's bij jou?

[ Voor 110% gewijzigd door MensionXL op 12-01-2006 20:42 . Reden: quote op ts is niet nodig :p ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 12:02

Metzie

Nyaano !

Gebruik een floppie of een USB stick. Dan gewoon via de verkenner de bestanden kopieeren.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:41:
Installeer een eigen ftp server erop en stel je LAN instellingen in? :)
Wat zijn de instellingen van de pc's bij jou?
Het idee was om de ip van de laptop zo aan te passen dat ik zonder aanpassingen op de server gemakkelijk toegang kon krijgen. Het zal helaas niet zo simpel gaan denk ik.

Reden om de ip-adressen van de server niet aan te willen passen is omdat ie evt. toch nog terug moet naar het datacenter en ik ben bang dat ik de instellingen om zeep help.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:51
USB stick of hier vertellen hoe je het netwerk probeert op te bouwen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Metzie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:43:
Gebruik een floppie of een USB stick. Dan gewoon via de verkenner de bestanden kopieeren.
Floppy zal niet lukken, het gaat om een database backup van 200+ mb, maar wellicht is usb een goed idee, ik zal kijken of dat lukt, het is een vrij oude linux versie.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kun je vanaf je laptop de webserver pingen?

Kun je telnetten vanaf je laptop naar poort 21 op de webserver?

Krijg je een errormelding? Graag even noteren dan :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
bregweb schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:45:
USB stick of hier vertellen hoe je het netwerk probeert op te bouwen.
Eigenlijk heel simpel, ik stel m'n laptop in op een adres in dezelfde range (ongeveer) en hoop dat het werkt. De boel is volledig standalone maar ik zie waarschijnlijk van alles over het hoofd.

Wellicht is wat ik probeer uberhaupt niet mogelijk en zal ik de instellingen op de webserver sowieso aan moeten passen.

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:48:
Kun je vanaf je laptop de webserver pingen?

Kun je telnetten vanaf je laptop naar poort 21 op de webserver?

Krijg je een errormelding? Graag even noteren dan :)
Pingen lukt al niet dus bij het instellen van de netwerkgegevens van mijn laptop doe ik al iets niet goed.

Ik heb waarschijnlijk een verkeerd subnet adres ingevuld maar ik weet niet eens of het er toe doet. Ik ben en leek met een probleem helaas.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In welke range zit de server? Maw wat zijn de ip instellingen en hoe heb je je eigen ip ingesteld? Geef svp wat meer info. Met de zaken die je tot nu toe geeft kunnen we je niet helpen helaas. Neem anders contact op met degene die de server normaal beheerd. Dat zal een bekende van je zijn denk ik gezien je colocate.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 12-01-2006 20:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:50:
In welke range zit de server? Maw wat zijn de ip instellingen en hoe heb je je eigen ip ingesteld? No offence maar je hebt genoeg kennis om te colocaten maar niet om files te copieren met een usb stick of een ip adres in te stellen? Geef svp wat meer info. Met de zaken die je tot nu toe geeft kunnen we je niet helpen helaas.
Technisch beheerder is momenteel niet beschikbaar maar er bestaat wel behoefte om die files snel te bemachtigen. Zoals gezegd, usb moet wel lukken maar maar voor een aantal grote files gaat dat moeilijk worden.

Als het niet de bedoeling is om noobs te helpen dan is dat ook goed, dan kan het topic gesloten worden.

Ip adres van de server was 212.204.222.21
Ik heb de laptop ingesteld op 212.204.222.31 het leek mij er niet toe te doen welk ip het precies was. Ik weet nu echter niet welk subnet ik moet gebruiken en of ik verdere gateway of dns info moet invoeren. Ik ga waarschijnlijk volledig voorbij aan het verschil tussen interne en publieke ranges e.d. maar ik ben dan ook redelijk gestressed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 20:56 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Iets meer info maakt het ons handiger om met mogelijke oplossingen te komen (OS e.d.)

Is het niet handiger om een USB HDD aan de server te hangen en daar de data naar toe te pompen ? (gezien t feit dat je niet zeker bent van allerlei instellingen mbt netwerk ed.).
Uiterste redmiddel is HDD 'transplantatie'.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:54:
[...]

Ik heb de laptop ingesteld op 212.204.222.31 het leek mij er niet toe te doen welk ip het precies was.
Heb je een monitor aan je server hangen en kun je inloggen? Zo ja kijk dan even met ifconfig naar de netwerk instelling van de server, dan weet je welk subnet je moet gebruiken. DNS en gateway zijn niet perse nodig, je moet dan alleen wel vanaf je laptop verbinding op ip-adres leggen, niet op naam.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je zult een ip adres moeten pakken in de zelfde range als de server. Jammer dat de technisch beheerder niet bereikbaar is. Ik kan me voorstellen dat hij het niet prettig zal vinden als je allerlei instellingen gaat aanpassen op de server die hij in beheer heeft.

Je kunt de files natuurlijk ook eerst zippen of tarren voor je ze op usb stick zet.

Post de ifconfig info van de server eens, daar kunnen we al meer mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 12-01-2006 21:09 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:07:
Je zult een ip adres moeten pakken in de zelfde range als de server. Jammer dat de technisch beheerder niet bereikbaar is. Ik kan me voorstellen dat hij het niet prettig zal vinden als je allerlei instellingen gaat aanpassen op de server die hij in beheer heeft.

Je kunt de files natuurlijk ook eerst zippen of tarren voor je ze op usb stick zet.

Post de ifconfig info van de server eens, daar kunnen we al meer mee.
Probleem is dat ik niet in de shell kom met normaal opstarten, blijft hangen bij het initialiseren van ipchains. In single user mode kom ik er wel in maar dan kan ik mijn netwerkinstellingen niet vinden.

Het betreft een hele oude kernel zonder usb support dus dat gaat ook niet lukken.

Probeer nu knoppix maar loop dan tegen problemen met rechten aan ... geduld dan maar ben ik bang.

Heren, bedankt voor de hulp maar zoals jullie zien kom er door gebrek aan kennis gewoon niet uit, in ieder geval bedankt voor de hulp.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:22 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boot gewoon met een knoppix/ubuntu/"random linux live cd" ? en ga daarmee je file kopieeren :?
Hoef je niks aan je server aan te passen maar kan je wel bij je files :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:22:
Boot gewoon met een knoppix/ubuntu/"random linux live cd" ? en ga daarmee je file kopieeren :?
Hoef je niks aan je server aan te passen maar kan je wel bij je files :)
Krijg geen toegang tot mijn files ... geen rechten.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:22:
[...]

Krijg geen toegang tot mijn files ... geen rechten.
want? als je root bent kan je er altijd bij ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 12-01-2006 21:24 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:54:
[...]
Ik heb de laptop ingesteld op 212.204.222.31 het leek mij er niet toe te doen welk ip het precies was. I
pak het liefst een naburig ip, 212.204.222.22 ofzo..
Als subnetmask 0.0.0.0 en geen gateway, en geen dns.
dan heb je de meeste kans...

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:24:
[...]

want? als je root bent kan je er altijd bij ;)
Right you are, dankjewel ... maar dat werkt alleen in een shell ... hoe zorg ik dat ik ook met de file browser erin kom?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:29:
[...]

Right you are, dankjewel ... maar dat werkt alleen in een shell ... hoe zorg ik dat ik ook met de file browser erin kom?
wederom, als root inloggen 8)7
hoewel ik die meuk gewoon zou tarren en dan overgooien veel makkelijker dan dat sleur en pleur gedoe in zo'n file browser :)

[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 12-01-2006 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:32:
[...]

wederom, als root inloggen 8)7
hoewel ik die meuk gewoon zou tarren en dan overgooien veel makkelijker dan dat sleur en pleur gedoe in zo'n file browser :)
Dat lijkt me inderdaad duidelijk maar standaard botten die bootable dingen niet als root en ik zie ook niet hoe ik ervoor zorg dat dat wel doen. Zoals gezegd, in de shell is het su root en dan werkt het, in de grafische interface kan ik het equivalent niet vinden.

Edit;
Dat is ook zo maarja, windows users he?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:28:
[...]

pak het liefst een naburig ip, 212.204.222.22 ofzo..
Als subnetmask 0.0.0.0 en geen gateway, en geen dns.
dan heb je de meeste kans...
Gelukt! Bedankt ... alles werkt nogal traag maar het werkt wel ...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:17:
[...]

Gelukt! Bedankt ... alles werkt nogal traag maar het werkt wel ...
beter traag dan niet, he ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit heeft niets met PNS te maken. Ik adviseer je om contact op te nemen met de technisch beheerder van deze server.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.