Toon posts:

VPN verbinding automatisch verbreken na afsluiten terminal s

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de VPN-verbinding automatisch te verbreken, zodra de men zich afmeldt in het Terminal scherm.

Er moet dus eerst een VPN-verbinding worden gemaakt, vervolgens het terminal scherm openen met de daarbij behorende IP. Begeven moment kiest men voor afmelden en het scherm sluit zich.
Vervolgens moet met handmatig de VPN verbinding verbreken.
(anders is er soms geen internet)
Kan dit verbreken van de verbinding ook automatisch verlopen?
En is het overigens mogelijk om te voorkomen dat het terminal scherm gewoon gesloten wordt.
Anders blijft de verbinding gewoon open staan....
Ja... die mensen die er gebruik van maken zijn eigenwijs en dom :-) haha...
Zo bleven ze ook maar de netwerkverbinding UITSCHAKELEN :-S Dat is na een policy gelukkig ook verholpen. Nu deze dingen dus nog. Weet iemand hier meer van af?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
(anders is er soms geen internet)
Zou een default gateway probleemje kunnen zijn.

Maar om op je vraag te terug te komen, wat voor een VPN client gebruik je? Dat maakt het voor ons wel iets gemakkelijk om een oplossing voor jouw te bedenken B) .

Wat ik zou doen, is een vbs scriptje maken.
1. Start VPN,
2.Start de RDP sessie.
3. Bij afsluiten van de RDP sessie gaat het script verder, en wordt de VPN sessie verbroken.

Zou moeten werken in theorie....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gewoon eerst met Windows XP een VPN verbinding aan,
na verbonden te zijn log ik gewoon met Verbinding met extern bureaublad in op de server.

Verwijderd

Dit kan best hoor.

Schrijf een bat filetje dat 1) VPN bouwt 2) Terminal server client start en 3) VPN sluit. Als je mstsc.exe afsluit gaat de bat file door met regel drie (sluit VPN) en tadaaaa, klaar is Wim.

Het ding moet wel .bat heten en niet .cmd, want dan wordt Windows ineens slim en gaat ie de VPN tunnel dichtgooien voor je mstsc afsluit. Geheid gaat dit leuterende gebruikers opleveren.

Overigens is het beter om je gebruikers gewoon elke keer dat ze VPNnen zonder te TSen op hun flikker te laten geven door de afdelingsmanager, dan leren ze het ineens wél heel snel...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik ergens een voorbeeld van een dergelijk script kunnen vinden?
Ik ben hier niet zo in thuis.... :?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 08:11
Bedenk wat voor tools je nodig hebt voor dat script (google eens op rasdial) en verdiep je eens in ms dos bast of bijv. kixtart.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1