[AutoCAD] nieuwe tekening openen in oude AutoCAD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, ik heb hier autocad 2002 en ik heb een tekening aangekregen van iemand en deze is in autocad 2006 gemaakt.

Nu is het probleem dat ik deze niet kan openen omdat het een nieuwere versie is.

weet er iemand een oplossing? Is hier nergens een update voor beschikbaar? Zoja, Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Volgensmij kan het gewoon niet. Wat je iig kan vragen is of diegene de tekening in het dwx formaat kan geven. Dit is universeel tov het dwg formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon degene die je de tekening heeft aangeleverd vragen of hij Save as... wil doen in plaats van save en dan kiezen voor AutoCAD 2002 formaat. Net zoals vroeger met je Word documentjes moest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Als het alleen om viewen gaat:
http://www.autodesk.com/dwgtrueview

anders inderdaad de zender vragen het als 2000 versie op te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:29
Er zijn wel tooltjes voor beschikbaar, bijvoorbeeld http://www.freedownloadsc...AD_Version_Converter.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt

Ik heb hem dan maar omgezet met CAD Version Converter

Spijtig dat er geen update beschikbaar is zodat het standaard met AutoCAD 2002 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 01:05:
Spijtig dat er geen update beschikbaar is zodat het standaard met AutoCAD 2002 gaat.
Dat lijkt opzet te zijn; door elke paar jaar het bestandsformaat aan te passen dwingt Autodesk gebruikers regelmatig te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Het goede verschil van een DWG t.o.v. een 2002 DWG is, dat hij de helft kleiner is qua bestandsgrootte.

superB

Pagina: 1