[iMac] 2 x 512 MB of 1 x 1 GB

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34
Wil dus een iMac bestellen, bij de uitleg over 't geheugen staat:
To maximize memory performance, it is recommended that memory SO-DIMMs be installed in pairs.

Dan lijkt volgens deze zin 2 x 512 beter, maar standaard zit er ook maar 1 bankie van 512 MB in, dat is dus ook geen pair, waarom doen ze dan niet 2 x 256 ofzo?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk omdat je dan zelf makkelijker kunt upgraden. Als je 2x256MB hebt, neem je 2 geheugenbanken in beslag.

• Dancing_Animal
Maar bedoelen ze nou ook dat 2 x 512 sneller is dan 1 GB of bedoelen ze dat je niet 512 met bv 1 gb moet combineren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat je het gewoon in dual channel kan laten draaien, en dat levert zon 10% snelheidswinst op.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij word er bedoeld dat je niet eerst 1x 512 neemt, en er later 512 bij zet.

• Dancing_Animal
TheZeroorez schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:43:
Volgens mij word er bedoeld dat je niet eerst 1x 512 neemt, en er later 512 bij zet.
Zo wordt ie anders standaard wel geleverd. Ik twijfel wel wat, want stel dat er later meer in moet en je hebt 2x512 genomen, moet er toch weer eentje weg.
Vond net deze test, die zeggen dat pairs sneller zijn, als iemand nog meer tests vind, meld 't even: http://www.barefeats.com/imacg5d.html

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-01-2006 18:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Die zijn ook sneller als je ze in dual channel laat draaien (aannemende dat dat kan). Maar dat betekent niet dat je persé 2 geheugenbankjes moet nemen. Persoonlijk had ik er een bankje van 1GB in gezet, en dan later nog 1GB bijgeplaatst. Het is ook maar net wat je nodig hebt. Als je er niks intensiefs mee gaat doen kun je beter 2x512MB doen.
Ik neem hierbij aan dat de iMac 2 geheugenbankjes heeft

• Dancing_Animal
Hij is besteld. 20" + draadloze muis en tb + 2 x 512 MB. Verwachte verzenddatum 20 jan 2006. (topic mag gesloten worden)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Lijkt me simpelweg omdat 2x256 duurder is dan 1x512, aangezien de iMac een consumentenproduct is weegt dat beetje performance niet op tegen de prijs.

Verwijderd

allemaal fout.

die 512mb zit standaard op het moederbord gesoldeert en kan dus niet verandert worden. Waarom ze dit hebben gedaan? Om ruimte en diepte te besparen. De uitbreidings slot zit voor een extra module zit beneden tussen je twee speakers en je lichtgevoeligheids detector.

Daarom staat er ook op de site 2x512mb. 512mb "onboard" en 512mb verwisselbaar.

uit eindelijk komt er gewoon op neer om geheugen teverkopen bij je nieuwe Imac. Ik heb zelf gewoon 512mb versie en later zelf 2gb reep er in gezet.
was een stuk goedkoper dan die 1200euri extra (gekke appels daar)

PS: dit geldt alleen voor de laatste G5 2.1Ghz Imac's en niet die IntelMac Imac.

Denk dat gewoon puur de reden is voor het stimuleren van verkoop van geheugen en evt stabiliteit in het dual-core syndroom gebeuren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 13:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:24:
allemaal fout.

die 512mb zit standaard op het moederbord gesoldeert en kan dus niet verandert worden. Waarom ze dit hebben gedaan? Om ruimte en diepte te besparen. De uitbreidings slot zit voor een extra module zit beneden tussen je twee speakers en je lichtgevoeligheids detector.

Daarom staat er ook op de site 2x512mb. 512mb "onboard" en 512mb verwisselbaar.

uit eindelijk komt er gewoon op neer om geheugen teverkopen bij je nieuwe Imac. Ik heb zelf gewoon 512mb versie en later zelf 2gb reep er in gezet.
was een stuk goedkoper dan die 1200euri extra (gekke appels daar)
Ook de Intel iMac? Heeft die 512MB onboard gesoldeerd gekregen?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Nope, volgens de technische support pagina's van Apple zitten er 2 geheugenslots in de iMac Core Duo, waarvan er standaard eentje is gevuld met een 512 MB DIMM.

• RoD
  • Niet online

RoD

En die is dus niet vastgesoldeerd? Beetje onduidelijk zo, of ligt dat aan mij?

Verwijderd

lezen is een vak:
Laatste imac met g5 2.1GHZ -> 512 "onboard" vast gesoldeert.
Imac met Intel -> 2 slots. Verder is die hele 512standaard en dan upgrade met 2 gelijke dimm's mij alleen duidelijk om puur de verkoop.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:48:
[...]

Zo wordt ie anders standaard wel geleverd. Ik twijfel wel wat, want stel dat er later meer in moet en je hebt 2x512 genomen, moet er toch weer eentje weg.
Vond net deze test, die zeggen dat pairs sneller zijn, als iemand nog meer tests vind, meld 't even: http://www.barefeats.com/imacg5d.html
Jij leest niet goed:
THE REAL WORLD VERDICT: AVERAGING 8 TESTS, NETS 0% GAIN FROM MATCHED PAIRS
The gains or losses shown in each application above are within the "margin of error," as they say in the political polling biz. That's why we averaged the 8 tests. As you can see, zero gain overall by using matched pairs.
Benchmarks zijn sneller, bij real-world applicaties scheelt het weinig (sommigen zijn juist trager).

Verwijderd

Ik heb bij mn 512 MB ook een 1GBtje geplaatst. Ik merk echter wel erg weinig verschil. Het een en ander loopt wel wat sneller, maar het gaat nog steeds niet supersnel.

edit: /me heeft een iMac G5 met ingebouwde iSight (het 17" PPC-model dat op Apple.nl verkrijgbaar is) en 1,5 GB geheugen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:22 ]

Pagina: 1