Toon posts:

Hulp gevraagd: Keuze nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik nog een Sapphire X800XL 256MB (pci-e) videokaart. Nou ben ik iemand die bv COD2 niet met 30fps wil spelen (met een beetje hoge settings), vandaar dat ik een nieuwe aan wil schaffen.
Budget is niet zo belangrijk op dit moment, alleen ik twijfel enorm, ook omdat ik me afvraag of dit wel het goede moment is om een nieuwe kaart te kopen ivm de nieuwe lijn kaarten die binnenkort uitkomen van zowel NVIDIA als ATI.

Keuzes:
* 7800GT kaart
* X1800 XL kaart (nu relatief goedkoop)

Bij bovenstaande twee twijfel ik, of ik er wel genoeg op vooruit ga ten opzichte van mijn X800XL.

Of ik ga voor de echte top, maar twijfel vanwege kosten/hogere prestaties en of de 7800GTX etc nog snel in prijzen zullen dalen.

Keuzes:
- 7800GTX 256MB
- 7800 GT in SLi opstelling (heb Asus A8N SLi MB).
- X1800 XT 512 MB (snel goedkoper?)

Dan is het nog de vraag of mijn CPU de bottelneck gaat worden bij de betere kaarten. Ben in het bezit van een AMD 64 3200+ CPU, dus misschien kan ik ook wel beter eerst een AMD X2 4200+ halen .

Alle tips zijn welkom, wat ik beter wel of niet kan doen. Neem het allemaal mee in de beslissing.

Verwijderd

Als je een Asus A8N SLI mobo hebt dan kan de keus toch niet zo moeilijk zijn........

NVIDIA (8>

Waarvoor heb je dat bord anders gekocht? Om er een ati kaart in te stoppen en geen gebruik te maken van sli ...... |:(

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dan is het nog de vraag of mijn CPU de bottelneck gaat worden bij de betere kaarten. Ben in het bezit van een AMD 64 3200+ CPU, dus misschien kan ik ook wel beter eerst een AMD X2 4200+ halen .
Tja, als je hem wat overclockt scheelt dat ook al, en kun je dat geld weer gebruiken voor je graka.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, dit is GoT, niet een hou-m'n-handje-vast helpdesk.

Als je een vraag hebt wat niet 10 keer per dag voorbij komt kun je die hier rustig stellen, maar wat je hier vraagt is simpel zat te beantwoorden door even een paar reviews en vooral vergelijkende benchmarks erbij te pakken en dan met pricewatch in hand kijken welke betaalbare opties het best presteren :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.