Toon posts:

Welke NVIDIA driver voor oud systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een driver voor een oud P3 systeempje.

Specs:

-P3 866 mhz
-512 MB PC133
-Asus Geforce 2 MX400 32mb

Onbekend Asus mobo.

Ik zoek dus een driver voor de videokaart. Ik denk dat het niet verstandig is om de allerlaatste Forceware op dit systeempje te installeren.
Ik heb wat gezocht op guru3d, maar ik kom er niet uit wat nu de optimale driver is voor deze kaart.
Wie helpt me?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

St@m

@ Your Service

Waarom niet doen?
Als het mis gaat (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan download je toch gewoon een ander?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op de website van Nvidia heb je een mooi menuutje waarin je de geschikte driver kan vinden:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Gewoon de laatste forceware drivers dus :)

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

volgens mij was het zo dat de forceware 70 serie geoptimaliseerd is voor de geforce 7 serie... de 60 voor de GF 6 etc. ik kan me nog goed herinneren dat de ideale driver voor mijn gf 4 een driver uit de 40 reeks de beste was :) dus ik neme aan uit de 20 serie als die bestaat?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

29.40

maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je ook wilt draaien.
Ik gebruik 29.40 nu in Unreal Tournament 99.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die niet veel te 'zwaar' voor dat oude systeempje?
Er wordt toch een lading, voor die kaart onnodige, troep mee geinstalleerd.

Verwijderd

www.guru3d.com , kan je oudere versies downloaden. Idd de 20 / 30 series waren goed voor de Geforce 2's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:10:
29.40

maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je ook wilt draaien.
Ik gebruik 29.40 nu in Unreal Tournament 99.
Dezelfde kaart?

Verwijderd

Ja zo ongeveer, de originele Hercules Geforce2 MX (vergelijkbaar met die van jou).

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de 29.42 gedownload. Dit is een final en is digitaal ondertekend, de 29.40 van Guru3d was een beta.
Ik ga het even proberen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GuuZ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:10:
volgens mij was het zo dat de forceware 70 serie geoptimaliseerd is voor de geforce 7 serie... de 60 voor de GF 6 etc. ik kan me nog goed herinneren dat de ideale driver voor mijn gf 4 een driver uit de 40 reeks de beste was :) dus ik neme aan uit de 20 serie als die bestaat?
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Bij mijn vriendin dr pc draait de GF4 TI4400 het beste met 4x.xx drivers en mijn GF6 6600GT het best met 6x.xx drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Driver (29.42) werkt prima!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:10:
Zijn die niet veel te 'zwaar' voor dat oude systeempje?
Er wordt toch een lading, voor die kaart onnodige, troep mee geinstalleerd.
Nah. Er worden in de nieuwste drivers weer nieuwe technieken en meer kaarten ondersteund maar wat wordt geinstalleerd is niet meer dan noodzakelijk.
Qua compatibiliteit kan het bijvoorbeeld zo zijn dat een spel dat nieuwer is dan je driver niet goed werkt.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-08 11:05
Maar ze zijn nu bij 8x.xx en er is nog geen Geforce8.. TOCH?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

bartosiej schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:03:
Maar ze zijn nu bij 8x.xx en er is nog geen Geforce8.. TOCH?
Klopt maar de 8x.xx serie heeft als het goed is weer verbeterde ondersteuning voor SLI.

No signature found

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Exorcist schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:42:
[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Bij mijn vriendin dr pc draait de GF4 TI4400 het beste met 4x.xx drivers en mijn GF6 6600GT het best met 6x.xx drivers.
Dit gaat niet op. Mijn 6600GT draait VEEL beter met de 77.77 driver of hoger (77.77 het best gebleken voor mij). De 6x.xx reeks was ook al vrij snel 'klaar'. Er waren maar 2 of drie versies van deze reeks die de 6600GT ondersteunen en die zijn ook niet al te best. Want Steam waarschuwde iedere keer weer dat mijn videokaartdrivers outdated waren en dat een stabiele werking niet gegarandeerd kon worden (en dat heb ik gemerkt). Hetzelfde verhaal met zelfs een 5700 256MB. Heb ook daar nu de 77.77 drivers voor geïnstalleerd en die pc heeft nog nooit zo soepel gelopen... Want zelfs in de laatste drivers komen er wel eens fixes voor oudere kaarten, zoals de Geforce4 (oudste ondersteunde kaart). En natuurlijk is ook de GeForce8 serie nog lang niet in zicht, dus het gaat niet op.

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:42:
[...]

Dit gaat niet op. Mijn 6600GT draait VEEL beter met de 77.77 driver of hoger (77.77 het best gebleken voor mij). De 6x.xx reeks was ook al vrij snel 'klaar'. Er waren maar 2 of drie versies van deze reeks die de 6600GT ondersteunen en die zijn ook niet al te best. Want Steam waarschuwde iedere keer weer dat mijn videokaartdrivers outdated waren en dat een stabiele werking niet gegarandeerd kon worden (en dat heb ik gemerkt). Hetzelfde verhaal met zelfs een 5700 256MB. Heb ook daar nu de 77.77 drivers voor geïnstalleerd en die pc heeft nog nooit zo soepel gelopen... Want zelfs in de laatste drivers komen er wel eens fixes voor oudere kaarten, zoals de Geforce4 (oudste ondersteunde kaart). En natuurlijk is ook de GeForce8 serie nog lang niet in zicht, dus het gaat niet op.
Klopt

maar laatste is ook niet altijd beter. Het hangt af van videokaart icm de driver en ook nog eens het spel dat je speelt. Sommige spellen lopen weer beter op oudere, en andere op nieuwere versies. Het valt niet echt in 1 regel samen te vatten, meestal is de nieuwere driver wel beter, maar in bepaalde gevallen dus ook weer niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Dat klopt ook zeker, voor mijn videokaart is 77.77 zowel stabieler als sneller dan al die 81.xx drivers (sommigen waren iets sneller, maar met veel grafische corrupties). Maar in het algemeen klopt in het inderdaad dat de laatste beter is.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
ik kreeg laast die nieuwste driver helemaal niet geinstalleerd op een systeem met een geforce 2 pro!
Gek, want er staat op de nvidia site toch dat het voor geforce en hoger is.

edit: en de 8X.XX hebben volgens mij niet alleen als voordeel dat ze beter geschikt zijn voor SLI, maar vooral dat ze beter geschikt zijn voor hyperthreading/multicores

[ Voor 33% gewijzigd door MeMoRy op 13-01-2006 19:33 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1