[XP] Probleem na herinstal windows laptop*

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd op een toshiba p10 laptop. Probleem is echter dat het lijkt 5.0x van toshiba.nl) alsof de chipset drivers niet zijn geinstalleerd. Als ik de chipset utility driver installeer (intel dan komt er een foutmelding dat chipset of besturingssysteem niet wordt ondersteund. Heb op toshiba forum wat gevraagd en via helpdesk en de chipset is waarschijnlijk een ixp 150 (rc300m werd ook genoemd maar dat leek eerder iets van de 3dkaart). Als ik hier op zoek kom ik echter steeds op de ati site uit (en een leech protectie). Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

vind btw op de ati site als ik zoek op ixp 150 alleen de release notes van een southbridge package.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 12-01-2006 17:42 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Welke versie van Windows gaat het hier over? Je geeft ook aan dat er een foutmelding komt, welke is dat exact? Ook zijn ver verschillende P10's, dus dat is helaas wat te algemeen. Je kan kijken welke chipset je hebt met behulp van tools als Astra32 :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sdk1985
Windows XP home, foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/43/foutchipset9rg.jpg

• sdk1985
Okeej dat programma vind wel wat het is, dus toch iets van ati.

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/5687/moederbord1ct.jpg

Snap niet waarom toshiba dan met die intel utility komt, op de site van ati kan ik echter niks anders vinden dan de catalyst drivers (voor 3dkaarten).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy.
Kijk eens onderop je notebook, of het modelnummer PSP10E bevat. Als dat het geval is zou ik Toshiba eens even gaan bellen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sdk1985
sanfranjake schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:34:
Zet ik nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy.
Kijk eens onderop je notebook, of het modelnummer PSP1j0E bevat. Als dat het geval is zou ik Toshiba eens even gaan bellen :)
al gedaan maar dan krijg je dus iemand die niet eens weet wat een moederbord is verder hebben ze het alleen over de utilities cd (waar dus niks op staat).

Heb via rs300 en google een driver van ati gevonden voor dit type. Heb nu echter nogsteeds 3 vraagtekens (waren er eerst meer). In de driver staan 2 mappen 1 system en 1 vga. De setup van system zou de agp port installeren maar als ik na opnieuw opstarten de vga setup start zegt deze dat hij niet kan worden gestart.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/2632/missend7pw.th.jpg

edit: ik zie het probleem al, heb de driver van de msi site (via google) en er staat ergens exclusively for msi products. Als iemand wel een algemene driver kan vinden voor deze rs300 zou ik heel erg dankbaar zijn,

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 12-01-2006 21:11 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

je hebt een ATi Radeon 9700 mobile, zo te zien op de toshiba site. :) Dus als je de Ati mobile drivers ergens vandaan haalt (of bijv. Omega-drivers) dan heb je het Grafische kaart probleem opgelost.

Daarnaast doet waarschijnlijk je geluid het niet. Realtek AC '97 drivers geven de oplossing. Als laatste mis je nog modem-drivers, maar die zal je waarschijnlijk niet missen. :)

Chipset drivers: kijk dan even onder systeemapparaten, als daar bijv. Sis of een andere chipset-fabrikant staat, moet je even bij die fabrikant kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 12-01-2006 23:37 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• sdk1985
spk2go schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:34:
je hebt een ATi Radeon 9700 mobile, zo te zien op de toshiba site. :) Dus als je de Ati mobile drivers ergens vandaan haalt (of bijv. Omega-drivers) dan heb je het Grafische kaart probleem opgelost.

Daarnaast doet waarschijnlijk je geluid het niet. Realtek AC '97 drivers geven de oplossing. Als laatste mis je nog modem-drivers, maar die zal je waarschijnlijk niet missen. :)

Chipset drivers: kijk dan even onder systeemapparaten, als daar bijv. Sis of een andere chipset-fabrikant staat, moet je even bij die fabrikant kijken.
kon geen ati drivers installeren omdat de agp poort zelf niet was geinstalleerd. Het probleem is btw wel opgelost nu:D. Heb eerst msi drivers geprobeerd deze isntalleerden de SMbus vervolgens heb ik vanaf de cd de display drivers geprobeerd en deze installeerden ook de agp poort (Die van msi probeerden dat ook maar dat lukte niet). Chipset utility niet nodig gehad, stond ook niet op de toshiba cd en wel op de toshiba website dus zal wel foutje op de website zijn dat hij erbij staat.
Bedankt voor de hulp iig;).

Pagina: 1