Videobewerking subforum?

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Topicstarter
Aangezien ik zelf aardig wat doe in videobewerking vraag ik me af of er - net als voor fotografie - een deel kan komen waarin men kan discussieren, showen en vragen kan stellen over videobewerking.

Vandaag viel mijn oog er op dat fotografie een compleet apart deel is aangemaakt waarop dit te beschouwen valt, maar een topic waarin gediscussieerd wordt over videobewerking kan ik zelf eigenlijk nooit ergens plaatsen.

In Audio, Video & HiFi Forum gaat het over de harde waren

in Software Algemeen is het eigenlijk over van alles en nog wat en maakt het niet overzichtelijk wat wel en niet bij videobewerking hoort.

Ik denk ook dat ik niet de enige ben die wat doet in videobewerking (al dan niet hobby)

misschien is het een idee om Fotografie te veranderen in Fotografie & Videobewerking

edit: Als er redenen zijn om dit niet te doen zou ik het natuurlijk ook graag horen. En als er toch ergens tussen mijn searches e.d. een videobewerkings topic is doorgeglipt waarin mijn vragen en opmerkingen naar voren komen zou dat ook ok zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hayfork op 12-01-2006 16:51 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik zie in WG soms vragen over videobewerking langskomen, duis lijkt me dat het daar wel past?

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoeveel topics over videobewerking komen er dagelijks voorbij en is dat een apart subforum waard?

Laat maar.

[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 12-01-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op dit moment passen topics hierover in verschillende subfora.
De hardware past in AVH, de software in SA, de creatieve aspecten in WG.
Dat een onderwerp over meerdere subfora verspreid wordt, geldt voor meer onderwerpen. Dat komt door de huidige indeling die op verschillende dingen is gebaseerd en door de jaren heen zo is ontstaan. De crew blijft altijd kritisch naar de indeling kijken, en het gebeurt regelmatig dat er nieuwe subfora bijkomen, anders ingedeeld worden of weer verdwijnen.

Een harde eenduidige indeling is nooit te maken. Daarom kijken we heel veel naar wat de bezoekers willen. Als ergens klaarblijkelijk behoefte aan is, doordat er veel topics over zijn, of door feedback zoals deze, wordt dat altijd overwogen. Maar er zijn te veel redenen om te noemen waarom niet alle voorstellen uiteindelijk worden uitgevoerd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Ik ben het eens met de TS. Videobewerking is en wordt meer en meer door veel "gewone" mensen als hobby uitgevoerd. Er zijn zoveel verschillende onderwerpen om over te praten, zoals: de verschillende tools/videobewerkingsprogramma's, technieken, show/testcases, regie etc.

De reden dat er nu niet veel over wordt gepost heeft volgens mij te maken met het feit dat er nog geen subforum over bestaat op GoT. Mijns inziens, zeer zinvol! Ik stem voor!!

[edit] Misschien moeten we dit forum in een wat meerbezocht subforum plaatsen, om te kijken of er meer mensen zijn die er zo over denken? Onder "lieve adjes" wordt niet zo heel veel gekeken...

[ Voor 17% gewijzigd door Voxie2 op 23-11-2006 09:06 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

Even een correctie op diverse bovenstaande uitspraken: het creatieve deel van videobewerken hoort in Graphics en niet in Webdesign, Markup & Clientside Scripting ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voxie2 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:05:
Er zijn zoveel verschillende onderwerpen om over te praten, zoals: de verschillende tools/videobewerkingsprogramma's,
Dat kan in Development Tools & Environments. :)
technieken,
Dat kan in Graphics of mogelijk in Audio, Video & HiFi als het direct te koppelen is aan de hardware.
show/testcases,
Graphics
regie etc.
Graphics of Stuffis Generalis
De reden dat er nu niet veel over wordt gepost heeft volgens mij te maken met het feit dat er nog geen subforum over bestaat op GoT. Mijns inziens, zeer zinvol! Ik stem voor!!
Er is genoeg ruimte om erover te praten (zie hierboven), en toch doet niemand het. Dat wil toch ook wel wat zeggen, niet? :)
[edit] Misschien moeten we dit forum in een wat meerbezocht subforum plaatsen, om te kijken of er meer mensen zijn die er zo over denken? Onder "lieve adjes" wordt niet zo heel veel gekeken...
Wat had je in gedachten dan? Een topic over het beleid op GoT maar in Client Software Algemeen plaatsen omdat daar meer mensen kijken? Zal ik mijn vragen over hardware daar dan ook maar plaatsen? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:46
8)7
Meen je dat nou? Dat is echt bijna het allerlaatste waar ik het zou zoeken. Laten we zeggen op netwerken na.

CSA zou theoretisch het goede subforum zijn. Ik zelf zou een vraag m.b.t. dit onderwerp altijd in AVH - ook al is het een softwarevraag - (, of als et met een Apple is in APL) stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 23-11-2006 14:44 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jesse schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:37:
[...]

8)7
Meen je dat nou? Dat is echt bijna het allerlaatste waar ik het zou zoeken. Laten we zeggen op netwerken na.

CSA lijkt me het enige relevante subforum.
Tools als Photoshop kunnen ook in DTE besproken worden hoor. Elke tool die toegepast wordt in de andere delen van de Devschuur, kan in DTE besproken worden. Photoshop, 3D Studio MAX, Adobe Premiere, enz: allemaal geen probleem. :)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:46
-NMe- schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:44:
[...]

Tools als Photoshop kunnen ook in DTE besproken worden hoor. Elke tool die toegepast wordt in de andere delen van de Devschuur, kan in DTE besproken worden. Photoshop, 3D Studio MAX, Adobe Premiere, enz: allemaal geen probleem. :)
Jij probeerd gewoon te concurreren met F_J_K. :+

Ik moet zeggen dat ik praktisch nooit aandacht schenk aan de Devschuur, en dat ik me bij DT & E iets heel anders voorstelde dan wat je presenteerd (kijkend naar de naam: 'Development Tools & Environments'). Videobewerking past imho ook niet onder het mom van Devven.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 23-11-2006 15:24 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

De suggestie is nu het creeëren van een subforum, voordat er een duidelijk behoefte aan is. Zo'n behoefte zou blijken uit de aanwezigheid van een boel topics over dat onderwerp, waarbij er een verbetering zou optreden door ze bij elkaar te brengen, zodat ze niet meer verspreid staan. Het is over het algemeen echter niet zo dat je een behoefte kan creeëren door een forum te scheppen :) .

Zoals hierboven al gezegd is het helaas niet mogelijk om elk onderwerp in een voor dat onderwerp ideal subforum te stoppen. Dat zou een gigantisch aantal en vooral lege subfora opleveren. Er wordt natuurlijk wel geprobeerd om het zo goed mogelijk te doen, maar een 'kleiner' onderwerp past soms in meer subfora. En afhankelijk van de invalshoek, kan er dan een bijpassend subforum gekozen worden :) . Zie -NMe- in "[suggestie] Videobewerking" voor wat verschillende mogelijkheden kunnen zijn. Ik zou videobewerking eerlijk gezegd ook niet direct onder de Devschuur® scharen, maar ik vind het welzeker raakvlak hebben met Graphics en (dus) Development Tools & Environments.

Maar uiteindelijk maakt het voor dit soort minder makkelijk plaatsbare onderwerpen minder uit waar je topic geplaatst wordt. Als het gekozen subforum niet blijkt te werken, kan er altijd nog verplaatst worden.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
-NMe- schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:34:
  • [b]Voxie2 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:05:[/b] Er zijn zoveel verschillende onderwerpen om over te praten, zoals: de verschillende tools/videobewerkingsprogramma's,
Dat kan in Development Tools & Environments. :)
Wel vreemd dat wanneer men op GoT opzoek gaat naar videobewerkings tools terecht komt bij: Client Software Algemeen... 7(8)7

Adjes, zou het mogelijk zijn om alsnog een videobewerkings categorie aan te maken?
Er is wel degelijk behoefte naar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Djerique schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Wel vreemd dat wanneer men op GoT opzoek gaat naar videobewerkings tools terecht komt bij: Client Software Algemeen... 7(8)7
Dat zijn voor een deel oude topics van voordat Development Tools & Environments bestond, en voor een deel fout geplaatste topics dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben hier (als inmiddels ervaren video-editor) ook wel voor. Er is een tijd een forum "Consumentenvideo en videobewerking" geweest, waar jammer genoeg niet al te veel aandacht besteed is aan bewerken maar meer aan het weergeven van beeld. Volgens mij is het inmiddels LCD, Plasma, Projectie & Recording geworden.

Ik wil hier best op content-niveau aan meewerken, zoals het maken van een overzicht van de huidige software (zowel betaald als gratis) en basistechnieken. Misschien zou een Videobewerking FAQ al een goed startpunt zijn, maar ik kan me niet echt zo bedenken in welk forum die dan het beste past.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zo'n faq zou lijkt me ook gewoon in het subforum kunnen waar het nu in hoort - DTE :) ? Daar kan je best contact over opnemen met NMe. Dat er mensen zijn met behoefte aan een dergelijk subforum wil in mijn ogen niet zeggen dat je dat dan ook gelijk maar moet doen - er zitten best wat implicaties aan. (We hebben er bijv. al best een hoop :P .) Ik denk dan ook dat het beter is om als je over iets wil praten, dat gewoon te doen in een subforum waar daar ruimte voor is. Als het dan een groot onderwerp komt, kan er altijd alsnog nagedacht worden over een eigen subforum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JHS schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:30:
Zo'n faq zou lijkt me ook gewoon in het subforum kunnen waar het nu in hoort - DTE :) ? Daar kan je best contact over opnemen met NMe. Dat er mensen zijn met behoefte aan een dergelijk subforum wil in mijn ogen niet zeggen dat je dat dan ook gelijk maar moet doen - er zitten best wat implicaties aan. (We hebben er bijv. al best een hoop :P .) Ik denk dan ook dat het beter is om als je over iets wil praten, dat gewoon te doen in een subforum waar daar ruimte voor is. Als het dan een groot onderwerp komt, kan er altijd alsnog nagedacht worden over een eigen subforum.
Quoted for truth. :P Ik zie zo'n FAQ met liefde tegemoet op dtemods@tweakers.net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

JHS schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:30:
Dat is ook weer waar, je hebt inderdaad weer een aantal haken en ogen aan een eigen forum, sinds je ook weer mensen nodig gaat hebben om te moderaten/maintainen.

DTE is misschien de goeie plek om discussies op tool-niveau te houden ("Help, mijn Première crasht!"), maar ik weet niet of het de juiste plek is om discussies op content-niveau te doen. Onderwerpen die mij interessant lijken om met anderen te bespreken liggen juist in dat vlak -- hoe maak ik gave Hollywood-style overgangen en trailers, waar gebruik ik in mijn filmpjes een close-up en waar een wide shot, hoe gebruik ik filters, hoe synchroniseer ik geluid, wat te doen met belichting, enz... Misschien zijn dat soort dingen weer iets wat in Fotografie thuis hoort.

That said, ik wil er in principe best een draai aan geven. Mocht de discussie afdwalen naar een pure content-discussie dan kunnen we denk ik altijd nog kijken wat we er mee doen. Ik kan me voorstellen dat Fotografie naar Fotografie & Videoproductie hernoemen (zoals TS stelt) misschien op termijn een optie is. Maar ik denk dat dat voorlopig nog een beetje wishful thinking is, ik denk dat het in elkaar zetten van een FAQ mogelijk al mensen uit hun regie-hokje zal lokken. :)

-NMe-: Die FAQ tik ik voor je uit en gaat op de mail :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1