[Word 2003] Sjabloon opslaan als inhoud velden

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04
Hoewel ik normaal best redelijk uit de voeten kan met het Office pakket zit ik nu toch met iets te pielen waar ik niet uit kom.

Ik heb een sjabloon om offertes in te maken. Zodat de layout enzo allemaal al in orde is.
Er is ruimte voor een onderwerp zoals bijv "offerte website" oid. En er wordt automagisch een offerte-referentie gegenereerd dmv: Ref van klant + Datum vandaag: dus: SPEEDENER-20060112

Tot aan hier geen problemen.

Nu wil ik graag dat als ik het document opsla dat het automatisch wordt:
• referentie - onderwerp.doc
dus bijv:
• SPEEDENER-20060112 - offerte website.doc

Ik heb de help van Word doorgespit maar ik kan niets vinden. Is dit uberhaupt wel mogelijk? :?

Alvast bedankt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Ik heb iets dergelijks gemaakt.
Bij het maken van een nieuw document gebaseerd op het template, wordt er een scherm gestart. Dit geeft de mogelijkheid om wat gegevens in te voeren. Vervolgens (bij het klikken op OK) wordt er in het document het e.e.a. aangepast en wordt het automatisch opgeslagen.

Automatisch tonen van scherm via:
code:
1
2
3
4
Private Sub Document_New()
    Dim Scherm As New frmScherm
    frmScherm.Show
End Sub

Vervolgens onder de OK knop van het scherm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub btnOk_Click()
    Dim MyDoc As Document
    Dim szFileName As String

szFileName = "\\server\share\" + Format(Me.Datum, "yyyy-MM-dd") + " " + Me.OrgName + ".doc"
        Set MyDoc = Application.ActiveWindow.Document
        MyDoc.SaveAs (szFileName)
        Unload Me
End Sub

NB. beetje zitten knippen (anders wel erg veel code die niet van toepassing is), dus misschien is niet alles even helder, maar er staat in ieder geval in hoe je een bestand kunt opslaan met een door jou bedachte naam.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is