"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Zulke kabels van 15 meter zijn niet speciaal ofzow... bij de betere audio/video-boer moet je ze ook van 25 meter kunnen krijgen.
Voor de overbrugging van een wat grotere afstand kun je het beste een iets dikkere kabel nemen. Deze is afgeschermd en houdt ruis tegen
Een s-video (dik-afgeschermd) kostte mij jaren terug maar 15 euro voor 10 meter... zal nu nog minder zijn denk ik.
Voor de overbrugging van een wat grotere afstand kun je het beste een iets dikkere kabel nemen. Deze is afgeschermd en houdt ruis tegen
Een s-video (dik-afgeschermd) kostte mij jaren terug maar 15 euro voor 10 meter... zal nu nog minder zijn denk ik.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Koop 25 meter goede coax kabel (75ohms coax, dus KOKA799 van Hirshmann volstaat prima) en 2 goede metalen tulp/cinch pluggen. Zelf even de pluggen aan de kabel zetten en je hebt de beste kabel die je kan krijgen.
Of koop wat van deze:
http://www.verkoop.licht-...w-100m-spool-hld9462.html
Als 100 meter je teveel is,
is het bij die shop of ergens anders ook wel per meter te krijgen. 75ohms coax is een behoorlijk standaard product, en de bandbreedte van composiet niet al te groot, maar bezuinig niet te veel anders krijg je zeker geen strak plaatje.
Ik ben trouwens van mening dat de kwaliteit van composiet hier op dit forum hoogelijk onder gewaardeerd wordt.
Of koop wat van deze:
http://www.verkoop.licht-...w-100m-spool-hld9462.html
Als 100 meter je teveel is,
Ik ben trouwens van mening dat de kwaliteit van composiet hier op dit forum hoogelijk onder gewaardeerd wordt.
Beste is idd ^^
S-video is voor die lengte een "NO-GO!" . . .
S-video is voor die lengte een "NO-GO!" . . .
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
De kwaliteit van composiet video onderwaarderen kan haast niet. Het geeft gewoon duidelijk zichtbare artefacten, gewoon niet mooi. Bij kleine displays gaat het nog wel, maar anders zou ik altijd s-video gebruiken.little_soundman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 02:01:Ik ben trouwens van mening dat de kwaliteit van composiet hier op dit forum hoogelijk onder gewaardeerd wordt.
Op zich wel prettig dat composiet video er is: het is wel lekker makkelijk. En kabels ervoor maken is ook heel makkelijk: gewoon de standaard 75 Ohm coax kabel (RG59 heet die) en gewoon rca pluggen eraan.
We hebben het over 25 meter he? S-video gaat dan snel op zwart/wit, zoniet helemaal niks.
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Het probleem is meer dat de meeste TV-out kaarten zeer slechte composite out hebben. (of van S-Video) een composite signaal maken.Jag schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:02:
[...]
De kwaliteit van composiet video onderwaarderen kan haast niet. Het geeft gewoon duidelijk zichtbare artefacten, gewoon niet mooi. Bij kleine displays gaat het nog wel, maar anders zou ik altijd s-video gebruiken.
De composite kwaliteit van normale videoapparaten (VCR-Tuner,DVD etc) is meestal vele malen beter.
Ook de X-box bijvoorbeeld levert een zeer goede kwaliteit composite out vergeleken met de meeste TV-out kaartjes.
Natuurlijk is het altijd beter om S-Video (of beter) te gebruiken als dit mogenlijk is.
Pagina: 1