[Windows 98] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54
Ok, ik was vonochtend actief bezig, en ging een oude 98 bak opschonen. Na een bepaalde deinstallatie van een nutteloos spelletje, moest hij opnieuw opstarten.

Hij sluit af, en geeft bij het opstarten de melding dat hij geen goede boot disk heeft oid.
Soms blijft er wel eens een diskette inzitten waardoo hij niet opstart, nu echter niet.

Wie o wie weet een oplossing voor dit probleem, ik heb het al met een bootdisk geprobeert en verscheidene instelling aangepost in de BIOS, niks werkt.

-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je boot met een bootfloppy of bootcdtje, kun je dan wel op de hdd komen en de gegevens benaderen? Grote kans dat OF de bootsector beetje brak is of de hdd gewoon niet herkent wordt.

Verwijderd

Hij sluit af, en geeft bij het opstarten de melding dat hij geen goede boot disk heeft oid.
Drie mogelijkheden die me zo te binnen schieten:
- Zoek eerst ns met google op die exacte foutmelding
- Win 98 er opnieuw overheen installeren (zodat je eigen programma's/data erop blijft staan)
- Maak / leen een opstart cd zodat je je data kunt backuppen (knoppix / bartpe ...), en vervolgens de schijf formateren zodat je weer met een schone frisse lei kunt beginnen.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54
De hdd is weer herkend, en met de scandisk dinges van M$ MS schiingemaakt, nu geeft hij echter gewoon het C/:> gedoe aan.

Hoe verder te gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 18:44 ]

-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk wat er nog op die hdd staat en of bestanden als autoexec.bat e.d. aanwezig zijn. Zo niet, dan opnieuw installeren.