[testcase] Extreme macro's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:56
Afbeeldingslocatie: http://delacourt.co.uk/microscopy/photos/serie1/Full/IMG_7685-border.jpg
400x

Afbeeldingslocatie: http://delacourt.co.uk/microscopy/photos/serie1/Full/IMG_7689-border.jpg
400x

Afbeeldingslocatie: http://delacourt.co.uk/microscopy/photos/serie1/Full/IMG_7697-border.jpg
1000x
ok, je denkt nu vast, wtf. Dit zijn nou vrij extreme macro's :P
Net m'n p-draad adapter gevonden, en deze op de speciale tussenring geschroefd. De eerste 2 zijn een rode ui, slecht preparaat (zit lucht tussen), maar dat was even snel. De 3e zijn diatomeën, op een 30 jarig oud preparaat.

De vergroting van de eerste 2 is volgens de microscoop zo'n 400 keer, maar de ringen maken er eigenlijk 2 keer zo sterk van. Wat je daar ziet zijn de cellen van de ui.

De laatste is 1000x keer (dus 100x lens, 10x oculair), maar daar wat door de tussenring zou je het 2000 keer vergroting kunnen noemen.

Als microscoop is de BH microscoop van olympus, met bijbehorend kwaliteitsglas (dat L glas totaal achterwege laat :P). De laatste zou nog scherper kunnen, maar 2000 keer vergroting is zonder electronen microscoop niet top. Volgende keer moet er nog olie op de glasjes, om wat reflecties weg te nemen, een polarisatie filter is al gebruikt, zodat je precies 1 laag kan uitlichten. Werkt niet helemaal top icm camera, maar lukt wil.

Het laatste preparaat was door de leeftijd ervan ook nogal ranzig, en met de wat brush werk in PS wat getuned, leuk CSI stijl kleurtje gegeven. Dit zijn dus diatomeën lijkjes :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tof dat je de microscoop aan het werk gekregen hebt! (in combinatie met je camera)

[ Voor 23% gewijzigd door MartijnGizmo op 12-01-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow, dit ziet er tof uit zeg! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
MartijnGizmo schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:18:
Tof dat je de microscoop aan het werk gekregen hebt! (in combinatie met je camera)
ja, dat is wel tof. M'n pa heeft deze microscoop ooits gekocht, dat ding is laatst gereviseerd, maar stond tijdje stof te vreten (vandaar stofjes overal). Maarrr, het is niet een gewone school microscoop, dus de eerste 2 zal je wel met je microscoop zelf kunnen maken, maar de laatste niet. Het is namelijk een lab microscoop, vandaar de extreme vergroting. Sappig detail, diatomeën zijn duizendsten van een milimeter groot :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Machtig interessant om te zien :) ! (maar heeft het ook met FG te maken ?? wellicht net zoveel als satellietfoto's )

Zou je willen laten zien hoe je dit hebt verkregen, je opstelling, apparatuur. Want kan je dit ook gewoon echt doen met een gewone microscoop zoals je aangeeft...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het knap dat je het aan de gang hebt gekregen, maar het kan me eigenlijk niet zoooooooo heel erg boeien :) Je houdt eigenlijk maar redelijk onherkenbare dingen over, voor een bioloog erg interessant maar ik zie toch liever wat anders. Óf het moet heel abstract zijn, maar dat lijkt me erg moeilijk voor elkaar te krijgen om wat abstracts en compositioneel boeiends in elkaar te krijgen met een microscoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat leuk is om onder de miscroscoop te leggen: CPU dies :)
Of die van de grafische processor. Is hier op GoT al een keer gedaan maar het blijft leuk :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Atlas schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:28:
Wat leuk is om onder de miscroscoop te leggen: CPU dies :)
Of die van de grafische processor. Is hier op GoT al een keer gedaan maar het blijft leuk :P
het is een microscoop, daar komt licht van onder. Dus ik moet dan een lichtbron van boven laten komen, nogal ingewikkeld :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Hebben wij op school ook, ( Laboratorium school )
Speciale lens adapter, kan je ook van het microscopish beeld een detail foto maken, die je later kan beoordelen op afwijkende cellen

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ontzettend leuk om te doen, dit. Ik herkende de cellen van de uienrok meteen, net als zo'n beetje iedereen heb ik daar ook een paar keer naar gekeken tijdens de biologieles. Overigens vind ik het fotografisch (of beter: artistiek) niet zo interessant, maar dat mag de pret niet drukken!

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 22:49

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Een foto van de opstelling zou ik wel eens willen zien.
Lijkt me wel interessant om eens te zien. Ik ben namelijk niet bekend met het dslr-monteren op microscoop.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1