In queries bepalen veld uitvoer

Pagina: 1
Acties:

• shirly
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02-2006
Ik loop nu al geregeld tegen een aantal probleempjes aan in acces,
ik wil in div querys berekeningen laten uitvoeren.

Hij geeft echter telkens de error (als ik b.v. oplopend wil sorteren) "gegevenstypen komen niet overeen in criterumexpressie"

Als ik echter in de query ontwerp de kolom selecteer & naar eigenschappen ga, kan ik daar niet kiezen hoe ik het veld weergegeven wil hebben "bv Nummeriek"

Is er een mogelijkheid om dit in te stellen

Ben niet zo bekend met VBA, kan redelijk in de SQL sleutelen ;)

(als het maar niet al te ingewikkeld wordt ;) )

Kind regards Shirly

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Allereerst, welkom op GOT ;)

Als ik je foutmelding invoer in google kom ik aardig wat relevante hits tegen. Heb je die ook bekeken en wat werkte er niet aan? Bovendien is het ook wel handig is als je meer elevante gegevens post over je querys en de velden die er aan te grondslag liggen. Sowieso zal het wijzigen van de veldweergave niet helpen: het gaat om het gegevenstype zelf en dat leg je vast in je tabeldefinitie of dmv een expliciete conversie. Maar dat is al een lapmiddel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• shirly
Bedankt voor het welkom Niesje :)

Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen weer te geven.
Ik heb 3 tabellen ( 1 voor bulken, 1 voor halffabricaten en 1 voor eindproducten)
deze bevatten ieder een autonr veld - gesleuteld ( duplicaten Nee)

Hiernaast heb ik een tabel met specificatie eisen

Via een query laat ik voor ieder van de 3 tabellen (in een eigen resultaten tabel) de specificaties toevoegen, zodat de andere kunnen zien wat er nog aan welke gemeten moet worden

Als ik nu de 3 resultaten tabellen (het autonr veld van de hoofdtabellen zijn hier in ingevoerd door die query) koppel met de specificatie tabel en dan wil terug koppelen naar de eerste tabellen geeft hij dus deze fout melding.

Terwijl naar mijn idee de data nog steeds het zelfde zou moeten zijn.

Uit tabel ----> query ---> toegevoegd result tabel----> via query terugkoppelen aan 1e tabel

Kind regards Shirly

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Post je querys eens (bvk tussen [code][/code] tags) :) en kijk eens naar de resultaten die google biedt. Zit daar wat tussen, en zo nee waarom niet? Anders wordt het wild gokken en niet leuk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 13-01-2006 01:30 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• shirly
Ben er uit,,,

In een veld waar berekeningen op uitgevoerd werden, waren letters ingevuld 8)7
en als je die dan weer wil gebruiken, geeft hij deze melding.

Veld vast op numeriek gezet, probleem opgelost

Groetjes Shirly

Kind regards Shirly