Soundblaster 128 Piept en kraakt bij 't afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ik heb een soundblaster 128 in een athlon 700mhz systeem met abit moederbord,maar als ik iets ga afspelen kraakt en piept 't van alle kanten.
Een audio cd'tje afspelen gaat wel goed, dus aan de speakers of aansluitingen ligt 't niet.
Nieuwe drivers van creative helpen niet, een ander pcislot helpt ook niet...

Nog iemand anders enig idee waar 't aan kan liggen ?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hoor je niet je MODEM¿ :)

Ik heb werkelijk geen ID, ikheb zelf ook zo'n dingekie in me oude PC en ik heb nergens last van.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Euhm ff kijken de nieuwste driver heppie al.
de nieuwste drivers voor het moederbord vooral de onboard pci controller ( je weet wel dat ook je scsi controller met een geluidskaart kan klooien uit eigen ervaring )
Monitorkaart kan ook wel eens met de geluidskaart zitten vervelen
en anders ff die andere sb128 proberen ( die van frankie )

.

• Reiko
  • Laatst online: 17-08 12:08
In ieder geval moet je je geluidskaart zo ver mogelijk van je AGP - sleuf plaatsen, dus laat er minstens 3 pci-sloten tussen.

En natuurlijk, je kaart kan ook gewoon stuk zijn hé, steek ze eens in een pc die dezelfde kaart heeft, dan moet je niet eens drivers installeren.

Veel geluk :)

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
VERDOMME, weer gepost onder m'n broer z'n naam.

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

reiko: wat is dat voor een onzin??? waar baseer je dat in godsnaam op? als je kijkt wat juist DE oplossing is om een extra interrupt over te houden in een machien is de soundcard in PCI slot 1 zetten. Aangezien deze in 9 van de 10 keer gedeeld is met je AGP slot. En dat is juist een combinatie die ALTIJD zonder problemen werkt. en waar ik dit op baseer? op veel praktijk ervaring in het bedrijf waar ik werk en dit o.a. uitvoer.

-I am Jack's wasted life.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:35

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Roel gebruik je toevallig W2000? daar had ik dat probleem ook met de pci128 en helaas heb ik dat niet op kunnen lossen :(

als het onder w9x is dan nieuwste drivers installeren, nieuwste directx erop en dan zou hij het weer moeten doen.

anders eerder genoemde oplossingen proberen.

Sys Specs

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

denk dat reiko dat basseerd op het feit dat geluid en video kaarten nogal interverentie gevoelig kunnen zijn..

tijd voor verandering.

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

ehm piepen en kraken: les1:

geen mic-volume hoog staan?
geen CD-volume hoog staan?
allebei afzetten en het scheelt aanzienlijk

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Ik heb hetzelfde probleem in een via SS7 mobo, alle PCI slots geprobeerd, mic uit cd uit, nieuwste drivers voor mobo en geluidskaart, maar blijft kraken. Ook alle hardware acceleratie van zowel de geluidskaart als de videokaart uitgezet, niks helpt!!!!

Maar in een Asus HX chipset mobo doet hij het perfect.

• reapher
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ok die sb 128 had ik ook en ik had dus ook dit probleem. Ik naar creative gebeld allemaal stomme antwoorden gekregen. Totdat ik dus een creative gast aan de lijn kreeg die er dus wel verstand van had. Hij zij mij dat dit kaartje vaak door HARD-SCHIJVEN problemen zoals kraken enz kan hebben. Dus ik die quantum eruit halen en een maxtor erin. en prompt geen last meer maar omdat ik mijn quantum wou gebruiken heb ik hem omgeruilt voor een mx300. en die werkt dus wel goed.

Dus ik zou zeggen kijk eens naar je hardeschijf. Verwissel hem eens of zo.
Met quantum heb je dus zeker kans op storing.

Click hier niet

• Orbit
oCe: Ik baseer mij gewoon op ervaring jong, het technisch geleuter weet ik niet juist, maar na 10-tallen pc's gemonteerd/gerepareerd te hebben weet ik uit ondervinding dat je je geluidskaart best zo ver mogelijk uit de buurt houdt van je AGP slot.

Tja, dat jij juist de omgekeerde mening hebt bewijst nog niets, jouw uitleg zal wel kloppen neem ik aan. MAAR dat neemt niet weg dat ik andere ervaringen heb.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
D'r zit een maxtor hd in.
Alles dichtzetten helpt ook niet.
Ik heb zelf een sb 128 liggen die zal ik eens in die pc proberen.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ik heb m'n sb 128 in die pc geprobeert en die geeft hetzelfde geluid.

Hij heeft het ineens heel even gedaan, een reboot later was ie weer even slecht..
Wat er verandert is zou ik niet weten, voor zover ik weet niks..

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

probeer eens een schone windows installatie.

-I am Jack's wasted life.

• Orbit
IDD, Fdisk en Format kunnen wonderen verichten. Windoos is mischien niet helemaal 100% correct geïnstallerd geweest.

Heb ook ooit zo'n vaag probleempje gehad. Na een verse install van win98Se starte outlook express zoooo ongelooooooofelijk traaaaaaaag op (10 minuten), na een herinstallatie, bang, 3 sec.

Verwijderd

Orbit
"...na herinstallatie, bang, 3 sec."
Hmm een knal en pas na 3 seconden klaar? Toch maar een keer opnieuw instaleren :)

• DaZZle
  • Laatst online: 29-06 08:14
mijn broertje heeft zo'n aldi computer, bij hem hoorde je ook HD + muis geluiden door de speakers echo'en. Toen ik aux uitzette werkte alles weer.

Open de volumeregeling, kies eigenschappen in het menu, en zet daar alle shit aan (met name aux), klik ok enzo. Nu ALLES dempen behalve de main volume en wave output. als het over is, dan om de beurt de dingen weer aan zetten en je weet waar het aan ligt. Meestal iets onbelangrijks dat je nooit gebruikt en dat dus niet eens standaard op de volumeregeling staat.
Pagina: 1