Wie verzint er nou zoiets?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Ik blij met mijn nieuwe Asus A8N-E, kom ik weer tot een leuke ontdekking |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jaapcijsouw/martin/pics/Photo-0105.jpg
Ik weet niet wie zoiets verzin om bij mijn miditower (Aopen QF50) die condensator recht voor die 5.35" bus te zetten en ook die voedings en IDE ingang voor die andere te zetten :(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jaapcijsouw/martin/pics/Photo-0106.jpg
Echt ideaal, kan je met een miditower maar 2 bussen gebruiken |:( en passen mn 2 schijven er niet in..

Heb ik nog andere mogelijkheden dan een bigtower kopen? bah

[ Voor 4% gewijzigd door Woohooo op 12-01-2006 14:49 . Reden: QF50 dus ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
inderdaad nogal lomp, maar imho meer de fout van de fabrikant van de kast dan van het mobo. immers, je mag er toch vanuit gaan dat je bij het ontwerpen van een kast voldoende ruimte overlaat tussen drives en mobo? Wat voor kast is het, nogal moeilijk te zien op de foto namelijk.

Als je geen bigtower wil, ik heb recentelijke deze kast gekocht. Is een stuk dieper dan de gemiddelde kast en daardoor heb je echt een zee aan ruimte tussen je drives en je mobo:
http://www.chieftec.de/?p...m=3807&k_id=1&language=uk

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Het *IS* mogelijk condensatoren ietwat te buigen zodat ze horizontaal gaan liggen. echter, meestal zitten ze zo dicht op de plaat dat dat niet kan. Je kunt de condensator lossolderen (met niet meer dan 40 watt soldeerbout) en er draadjes tussen zetten om hem ergens anders te plaatsen. Ik weet echter niet of dit iets zou beinvloeden.

Het ligt vooral aan de bouw van je midi tower, ik heb een A8N-SLI waar ook condensatoren zitten, maar mijn ruimte is ietwat toereikender aan die kant. dus het is niet volledig ASUS zijn schuld

groet

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

best wel standaard indeling hoor :). die kast is gewoon teklein

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.unitelonline.com/i-18781/Caja%20Aopen%20QF50C.jpg

QF-50C

Verwijderd

Tja dit moet je gewoon zelf onderzoeken. Ik spreek uit ervaring aangezien ik nu voor de 3e keer een matx kast die nu wel voldoet. Maar je hebt gelijk. Er zitten echt zoveel ondoordachte zaken in een lukrake computerkast. Ik heb me er ook wel eens flink aan lopen ergeren...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lol ik heb een QF-50A en heb precies hetzelfde probleem, ook m'n mobo power stekkre zit behoorlijk in de weg, ik zal binnekort maar 'ns naar n nieuwe kast kijke.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dat kastje ook gehad. Ik had de optische drives altijd in de bovenste twee 'bussen', dus nooit problemen gehad. Ik heb er ook nog een tijdje een HD in een Zalman 5.25" koeler in 1 van de onderste bussen gehad en dat paste wel. Denk dat jij gewoon teveel vraagt van dit kleine kastje ;)

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
Heb ik ook gehad, je moet gewoon een bredere kast kopen.. Ik kon maar 2 5,25" apparaten kwijt, de onderste kon er niet in omdat deze ook tegen het mobo kwam.. Mijn nieuwe Antec P180 heeft dit probleem gelukkig niet.

• Rac-On
  • Niet online
het gekke is overigens dat de ATX formfactor expliciet toestaat dat er een overlap is waarbij drives over het mobo geplaatst kunnen/mogen/moeten worden en waar componenten maar lieft 1,5" hoog mogen zijn:
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_1.pdf
http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_2.pdf

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

tip: CoolerMaster Stacker aanschaffen ;)
Ik weet niet wie zoiets verzin om bij mijn miditower (Aopen QF50) die condensator recht voor die 5.35" bus te zetten en ook die voedings en IDE ingang voor die andere te zetten :(
Asus heeft het verzonnen om die elco daar te plaatsen. Aopen heeft niet nagedacht over de plaatsing van de bays. Jij hebt niet nagedacht bij de aanschaf van je kast / mobo ;)

Succes

Verwijderd

Behoorlijk beroerd...kan niet anders zeggen. Denk je het voor elkaar te hebben, kom je dit tegen.
Zou zeggen foto's opsturen naar ASUS en om uitleg vragen. (wel even aantal email adressen gebruiken van ASUS voor de zekerheid).Wat zegt de winkelier/postorder?

Verwijderd

Tja een Barebone zit nog beter in elkaar..

En ja ik ...niet nagedacht bij het kopen van zo'n kast. Vind dat een beetje hard...
Want wie verwacht nou anno 2006 dat fabrikanten zo onlogsich bezig zijn...Overal Iso en Nen normeringen.......... Dus dat van niet nagedacht.......dit kan iedereen overkomen!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vervelend en meer valt er niet over te zeggen. Dit is geen hardwareprobleem waarbij een Tweaker behulpzaam kan zijn.

ARME AOW’er

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:09:
Tja een Barebone zit nog beter in elkaar..

En ja ik ...niet nagedacht bij het kopen van zo'n kast. Vind dat een beetje hard...
Want wie verwacht nou anno 2006 dat fabrikanten zo onlogsich bezig zijn...Overal Iso en Nen normeringen.......... Dus dat van niet nagedacht.......dit kan iedereen overkomen!
Gewoon een combinatie van wat fabrikanten enzo. Kast is klein en dan krijg je dit soort probleempjes. Heb het ook met mijn moederbord (Asus A7N8X-E Deluxe). De bracket van de cooler van mijn videokaart past niet, omdat er een elco'tje in de weg zit. Dus die maar 1 slot lager gedaan.. ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Maasluip

Kabbelend watertje

Met een bigtower ben je nog niet uit de problemen. Ik heb een bigtower AOpen kast (type weet ik zo even niet) waar ik tot de ontdekking kwam dat die problemen heeft met mijn nieuwe ASRock 939Dual-Sata2 mobo heeft.
De plaats waar de 3,5" interne drivebays zitten zit zo gesitueerd t.o.v. de geheugenbanken dat je geen drives in die interne drivebays kunt plaatsen. Volkomen nutteloos dus! Ik dacht dat er een ATX standaard was, zit dit daar niet in dan?

Ik zal er vanavond eens foto's van maken.

Signatures zijn voor boomers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wie er zoiets verzint :?

Iemand die klakkeloos twee onderdelen bestelt zonder van te voren na te gaan of ze wel fysiek samen te gebruiken zijn. Van zowel kast als mobo zijn handleidingen online, daar had je haarfijn kunnen zien wat waar zat. Je combineert hier een bovengemiddeld grote mobo (dat wel aan ATX standaard voldoet) met een benedengemiddeld grote kast (dat eveneens aan ATX standaard voldoet).

Beetje kwestie van zelfwerkzaamheid, verder voldoet topictitel niet aan het GoT beleid en is onduidelijk waar je naartoe wilt. Beetje loze topic dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.